וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל מזג אוויר: צפו בפעולת טייסת "ציפורי המדבר"

רמי שני

12.1.2013 / 12:00

אנשי היחידה של חיל האוויר שעוסקים במרדף אחרי מסתננים, בסיוע לכוחות קרקע ובחילוץ נפגעים, השתתפו בכמה מבצעי הצלה בעקבות הסערה האחרונה. "מתייחסים להגעתנו כביאת המשיח"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

טייסת "ציפורי המדבר" פועלת בכל מזג אוויר. גם כשקיפאון חורף עוטף את הארץ פועלים מסוקי הבלק הוק שלה בסיוע לכוחות קרקע, בביצוע מרדפי אוויריים אחר מסתננים ובחילוצים של נפגעים ממקומות קשים החייבים פינוי מהיר ודחוף. אנשי הטייסת השתתפו ביממות האחרונות במספר מבצעי הצלה בשל הסערה שפקדה את הארץ, לצד הפעילות הביטחונית השוטפת שלהם. סוף השבוע הוקדש לאימון תקופתי בו תורגלו שיתופי פעולה עם יחידות חילוץ אזרחיות בנגב ועם יחידת החילוץ של חיל האוויר 669. הצוותים תרגלו איתור ופינוי של נפגעים תוך מתן טיפול ראשוני. האימון נועד לתרגל בעיקר את אנשי המילואים ומערך כוח החירום של הטייסת. פגשנו בו טייסים ותיקים לצד כאלה שזה עתה סיימו קורס טיס וגם מכונאית מוטסת אחת שלא מפסיקה לשבח את המקצוע שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס בלק הוק צילום: אתר חיל האוויר)/מערכת וואלה!, צילום מסך

משימת חילוץ נפגעים היא הביטוי המשמעותי ביותר לשיתוף פעולה צבאי ואזרחי בימי שיגרה. סא"ל ג', מפקד הטייסת מקבל את המשימה ומזניק את הצוות הכונן, שכולל צוות אוויר ואנשי יחידת החילוץ האווירית. שיגרת ההפעלה מלמדת יותר מהכל על ניסיון רב שנצבר ועובר בין הדורות. על רעש המסוק קשה להתגבר והצוות המשולב פועל כמו מכונה משומנת. מחליפים סימני ידיים ואצבעות ומתגברים על הקור המקפיא ברגע שנפתחת הדלת הצדדית. מפקד הצוות יורד עם כבל ישר אל המקום בו נמצאים הנפגעים, זמן קצר אחרי שבקרבתם הונחתו רופא ואיש צוות אוויר. בתום הטיפול והעלאת הפצועים פונה המסוק לבית חולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"מאוהבת בעבודה הזאת"

על מסלולי ההמראה אנשי הצוותים הוותיקים והצעירים הם כמו משפחה. סא"ל ג' יודע שעבודת צוות חשובה ביותר לביצוע המשימה: "השגרה כוללת מרדף אחרי מסתננים, סיוע לכוחות וכמובן חילוצים. רק עכשיו חזר צוות ממשימת חילוץ".

טייס הצוות כבר מוכן למשימה הבאה: "כשהם יודעים שאנחנו מגיעים הם מתייחסים לזה כאל ביאת המשיח", הוא מספר בחיוך. מטייל שנקלע לשיטפון ליד עין יהב בנחל צין הועבר באמצעות צוותו לחוף מבטחים: "זאת הרגשה מצוינת לקבל ממנו תודה".

מתוך קרבי אחד המסוקים יצאה דמות קטנה וקופצנית. זאת א', מכונאית מסוקים. כן, יחידה מסוגה. "אפשר להסתדר", היא צוחקת במענה לשאלה איך מסתדרת בת אחת בעולם של גברים. "אם צריך שיעזרו לי אז אני מקבלת סיוע מהם. בסך הכל אני אוהבת ומאוהבת בעבודה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully