וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוערת שנטשה לפני שנתיים טיסה תקבל השבוע כנפיים

22.12.2012 / 18:44

ת' נאלצה לנטוש טיסת אימון, החלטה שעל פי התחקיר הצילה את חייה. שנתיים וחצי לאחר מכן היא תסיים את קורס הטיס היוקרתי במגמת הקרב. מי הם פרחי הטיס שיעמדו לצדה בטקס?

צילום: דו"צ עריכה: טל רזניק

סיפורה של ת', צוערת קורס טיס, כמעט והסתיים בטרגדיה לאחר שביולי 2010 היא נחתה עם מטוס ה'עפרוני' (טי-6) וכשחשה שהוא עומד להתרסק החליטה לנטוש. זו הייתה התאונה הראשונה של המטוס בחיל האוויר ומפקדו דאז, אלוף במיל' עידו נחושתן הורה לתחקר את האירוע. הצוערת ישבה בביתה בשל חשש לבריאותה וקיוותה שתוכל לחזור לקורס, אך הזמן חלף וחבריה התקדמו בהתאם ללוחות הזמנים.

התחקיר העלה כי היא גילתה קור רוח בטיסת הסולו הראשונה שלה וכשהבחינה כי המטוס יתרסק פעלה נכון - למרות הנזק הכבד שנגרם למטוס. התחקיר קבע במפורש כי חייה ניצלו בזכות ההחלטה. קור רוח והמוטיבציה הגבוהה של הצוערת סייעו לה לחזור למחזור אחר של קורס הטיס. ביום חמישי הקרוב תעמוד ת' על מסלול הטיסה של בסיס חיל האוויר בדרום הארץ, תקבל את כנפי הטיסה ותצטרף למגמת הקרב.

מחזור 165 של קורס הטיס של חיל האויר. דובר צה"ל
מחזור 165/דובר צה"ל

צוערי מחזור 165 של קורס הטיס יעמדו לצדה ביום שני על מגרש המסדרים ויקבלו את דרגות הסגן. כעבור שלושה ימים יתקיים 'מסדר הכנפיים' במעמד שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ במהלכו יקבלו פרחי הטיס את כנפי הטיסה ויהפכו לחלק ממשפחת טייסי חיל האוויר הישראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטוס העפרוני הגיע לחיל האוויר. דובר צה"ל
מטוס העפרוני שהתרסק בתקרית/דובר צה"ל

מנתונים שנמסרו הערב מחיל האוויר עולה כי 37% מבוגרי הקורס הינם עירוניים, 26% מגיעים מהיישוב, 23% גרים ביישובים קהילתיים כמו כפרים ומועצות מקומיות, ו-13% בני קיבוצים. בחתך כללי, 26% מגיעים מהצפון, 63% מהמרכז ו-10% מהדרום. 13% ממסיימי הקורס לא נולדו בארץ. על מגרש המסדרים יעמדו ארבע בנות במגמת נווטי קרב, נווטי תובלה ומכוננים.

50% מבוגרי הקורס הרחיבו בתיכון מקצועות ריאליים, 13% למדו במגמה הומאנית ו-37% שילבו בין השניים. 74% מהמסיימים לקחו חלק בפעילות בתנועות הנוער השונות, והמובילה עם יותר מ-26% היא תנועת הצופים. כשליש מבוגרי הקורס התנדבו לשנת שירות לפני גיוסם. בשנת האקדמיה של הקורס בחרו 42% מהמסיימים להשלים תואר בניהול מערכות מידע. 37% למדו כלכלה וניהול, 18% בחרו בפוליטיקה וממשל, ורק 3% בחרו למדו מדעי המחשב.34% מאימהות הבוגרים מחזיקות במשרת הוראה. 13% מאבות הבוגרים חקלאים, אחוז זהה עוסקים במקצועות הרפואה, ו-21% עצמאים. 7% מבוגרי הקורס אינם הראשונים מבני משפחתם אשר יקבלו את סיכת כנפי הטיסה הנכספת. רוב בוגרי הקורס הם בני 21, הבוגר המבוגר ביותר הוא בן 25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully