וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיום קורס טיס: "חיל האוויר מגוון וקטלני יותר"

רמי שני

28.6.2012 / 21:56

המחזור ה-164 הסתיים במסדר הכנפיים המסורתי בבסיס חצרים, כשהנואמים מתייחסים למתרחש באזור. ברק: "בחירת מורסי - עידן חדש במצרים". פרס: "ישראל לא תרכין ראש בפני אויביה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו)

בבסיס חיל האוויר בחצרים נערך היום (חמישי) טקס מסדר הכנפיים המסורתי, בו הוענקו כנפי טיסה למסיימי מחזור מספר 164 של קורס הטיס של חיל האוויר. האירוע התקיים במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון אהוד ברק ובכירי צה"ל וחיל האוויר.

ברק, שנאם בפני באי הטקס, התייחס בדבריו לבחירתו של נציג האחים המוסלמים מוחמד מורסי לנשיא מצרים, אשר לדבריו "מבשרת עידן חדש בתולדות מצרים". הוא אמר כי "ישראל מכבדת את החלטת העם המצרי תוך ציפייה להמשך שכנות ושיתוף פעולה על בסיס הסכם השלום, שהוא נכס אסטרטגי שמשרת אינטרס משותף לשני העמים". בהקשר סוריה, תקף ברק את הנשיא בשאר אסד וציין כי "גורלו של המשטר נחרץ ונפילתו תחליש את אירן והחיזבאללה", אך לא העריך כמה זמן נותר לאסד בשלטון, כפי שעשה בעבר.

טקס סיום קורס טיס יוני 2012. דובר צה"ל
"זרוע האוויר ארוכה יותר ויכולת הפעולה רציפה לאורך האיומים". טקס הסיום בחצרים, היום/דובר צה"ל

הנשיא פרס התמקד בנאומו באירן, באומרו כי "אויבנו ובראשם אירן מרבים בדברי רהב ושטנה. הם מאיימים עלינו ומאיימים על עצמאותן של כל מדינות האזור בשאפתנותם להיות ההגמון של המזרח התיכון. הם מרכז טרור בינלאומי, ועל אף הכחשתם הם עסוקים בבניית נשק גרעיני. העולם לא יוכל להשלים עם זאת. ישראל לא תרכין ראש בפני איומיה".

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, אמר כי "לנגד עינינו ממשיכה המציאות באזורנו להשתנות ולאתגר. התמורות סביבנו ממחישות שוב את הצורך בשימור יתרונו האמיתי של צה"ל, זה הטמון באיכות אנשיו". מפקד החיל, האלוף אמיר אשל, ציין כי "חיל האוויר היום מגוון יותר ביכולותיו ההתקפיות וההגנתיות וקטלני יותר. הזרוע ארוכה יותר ויכולת הפעולה רציפה לאורך האיומים. אם ייקרא חיל האוויר לפעול, רעם מנועיו ועוצמת זרוענו יורגשו היטב בקרב הקמים עלינו באשר הם: קרובים ורחוקים כאחד".

שתי נווטות סיימו את הקורס

בין בוגרי הקורס הטריים נמצאות גם שתי נשים - סגן מאיה בת ה-23, משוהם, שתשובץ כנווטת תובלה וסגן א' מעפולה, שהספיקה ללמוד לתואר ראשון במכללת עמק יזרעאל לפני הגיוס ולסיים בהצטיינות יתרה, וכעת השלימה את הקורס כנווטת קרב.

בקורס הטיס הנוכחי יש רוב עירוני. 65% מהבוגרים גדלו בעיר, אחוז כפול מבוגרי קורס-הטיס הקודם. 14% הגיעו מיישובים קהילתיים, 9% באו ממועצות מקומיות, ואילו המושבים והקיבוצים שלחו כל אחד 6%. שלושה בוגרים מתגוררים בשוהם. 79% מפרחי הטיס מגדירים עצמם כחילוניים, 12% כמסורתיים ו-9% דתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully