וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגדונר הצפון: "נערכים לטרור בגבול סוריה"

28.6.2012 / 20:15

בתדרוך של תא"ל תמיר היימן, מפקד האוגדה האחראי על ההכנות לאפשרות של מלחמה בגבול הצפון, הוא סיפר על ההיערכות באזור. "צריכים להתכונן לתרחיש הגרוע ביותר"

מפקד אוגדה 36, תת-אלוף תמיר היימן, שהאוגדה בפיקודו אחראית על בניין הכוח וההכנות לאפשרות של מלחמה בגבול סוריה, אמר היום בצהריים (רביעי) בשיחה עם כתבים כי הכוחות נערכים לאתגר המתפתח ברמת הגולן. "יש שינויים שמתפתחים פה מעבר לגבול סוריה, המגבירים את הפוטנציאל האפשרי לפיגוע טרור שייצא לכיוון ישראל מרמת הגולן", ציין תא"ל היימן. "זהו גבול שהיה שקט מזה שנים רבות, אבל הדבר הזה מחייב אותנו בהכנת תשתית מבצעית והכנת הכוחות באמצעות תרגילים".

היימן הדגיש כי פיגוע בגבול ישראל-סוריה עלול להתרחש בהיעדר התרעה מודיעינית, ולכן בוצעו בשנה האחרונה פעולות תשתית רחבות לאורך הגבול. הוא התייחס גם לשיתוף הפעולה עם התושבים באזור, ואמר כי קיימת הידברות קבועה עם היישובים, כולל המגזר הדרוזי, והוסיף כי "גם עם האוכלוסייה הדרוזית המצב משתפר, והגל העכור מאחורינו. רוב האוכלוסייה משתפת אתנו פעולה".

המצב בסוריה - קרקע פורייה לארגוני טרור

בצה"ל נערכים לאפשרות של פיגועי טרור, ירי מנשק קל לאורך הגבול, חטיפה והפרות סדר אלימות, שעשויות לכלול גם השלכת מטענים. במקביל, בצה"ל סימנו מרחבים לאורך הגבול, על מנת שמבקרה שינסו פלגים סורים להגיע אל הגבול, ירכזו אותם שם על פי הנחיית הדרג המדיני, כדי למנוע כאוס לאורך הגבול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבול ישראל-סוריה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

תא"ל היימן עוד ציין כי המציאות בצדו הסורי של רמת הגולן, המאופיין בחוסר משילות ויציבות, עשויה לשמש קרקע פורייה עבור ארגוני טרור ששואפים להגיע למרחב, ולפעול מתוכו. "למרות שאין סימנים מעידים לכך, אנחנו צריכים להתכונן לתרחיש הגרוע", הסביר היימן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully