וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: התרגיל הגדול ביותר בעשור האחרון של גבעתי

27.6.2012 / 17:00

חיילי החטיבה הסגולה, בפיקודו של אל"מ עופר לוי ערכו השבוע את התרגיל המדמה מלחמה באזור הצפון, והוא צפוי להסתיים מחר. הרמטכ"ל: "בסיס הכרחי לשמירה על יכולות ההכרעה"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה”ל)

חיילי חטיבת גבעתי, בפיקודו של אל"מ עופר לוי, החלו במוצאי שבת תרגיל של כלל כוחות החטיבה ובשיתוף יחידת "רימון" המתמחה בלוחמה זעירה וסיור לאורך גבול מצרים. התרגיל הוכתר כגדול ביותר שביצעה החטיבה בעשור האחרון.

היום הגיע הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, לצפות בתרגיל, התרשם מפעילות לוחמי וקציני החטיבה ואמר כי "בתקופה זו, אימוני הכוחות מהווים בסיס הכרחי לשמירה על יכולת ההכרעה במצבי לחימה לא צפויים ומשתנים. אני שמח לראות כי המפקדים ממשיכים את המגמה להעלאת המוכנות והכשירות של לוחמינו בגזרות השונות".

הרמטכ"ל בני גנץ בתרגיל חטיבתי של גבעתי, יוני 2012. דובר צה"ל
"שמח לראות כי המפקדים ממשיכים את המגמה להעלאת המוכנות והכשירות". אזור התרגיל/דובר צה"ל

מח"ט גבעתי, אל"מ לוי, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי החטיבה תרגלה מתאר צפוני הכולל לוחמה מול חיזבאללה בתרחישים קשים ומורכבים הכוללים מספר רב של פצועים. עוד הוסיף המח"ט כי "הקושי של התרגיל בא לידי ביטוי בנשיאת משקלים לטווחים גדולים, לוחות הזמנים הצפופים, שינויי המשימה תוך כדי התרגיל, קשיים מנטליים, אירועים של אי עמידה במשימות ושינוי תוכניות".

בין היתר, לוחמי החטיבה תרגלו מעבר נחל עם ציוד הנדסי מתקדם של חיל ההנדסה. יצוין כי התרגיל כלל לחימה בשטח בנוי ושטחים פתוחים תוך כדי הפעלת יחידת רימון בפעולות סיור ומארבים בשטחים פתוחים לאויב. מזג האוויר הקשה השפיע על לוחמי החטיבה ועקב עומסי החום, התמוטטו אתמול בשני מקרים שונים ארבעה חיילים כשאחד מהם איבד את הכרתו. רופא שבדק את החיילים, החליט לפנות אותם לבתי החולים להמשך טיפול ואשפוז. אל"מ לוי התייחס לכך בשיחה ואמר כי "נשקו של לוחם חי"ר הוא גופו. בסך הכל הכוחות נערכו כמו שצריך לתרגיל שהחל במוצאי שבת ויסתיים מחר, ההכנות היו מדוקדקות והחיילים שפונו הם אירועים סבירים במסגרת התרגיל".

ארבעה חיילי גבעתי התמוטטו ואושפזו במהלך תרגיל

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

הרמטכ"ל בני גנץ בתרגיל חטיבתי של גבעתי, יוני 2012. דובר צה"ל
ארבעה חיילים התמוטטו/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully