וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג המשאית מנשר שיחזר: "תאונה בלתי נמנעת"

קובי מנדל

30.4.2013 / 17:57

הנהג, ג'מאל אבו-סיאם מרהט, ביצע שחזור של נתיב נסיעתו מצומת דניה לכיוון נשר בניידת משטרתית. עורך דינו: "מצטיירת תמונה חד משמעית שחלקם של החשודים האחרים גדול מאוד"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

ג'מאל אבו-סיאם, נהג המשאית בן ה-30 מרהט, החשוד בהריגתם של שבעה בני אדם בתאונה בנשר לפני כשלושה שבועות, ביצע אחר הצהריים (שלישי) שחזור של נתיב נסיעתו מצומת דניה לכיוון נשר עד למקום שבו איבד שליטה על המשאית. הנהג נסע בניידת משטרתית שבה נהג קצין משטרה ובסיום השחזור נלקח להמשך חקירה במשטרה.

עורך דינו גיא קפרי, שנכח גם הוא בשחזור, מסר לוואלה! חדשות: "ככל שאנחנו מתקדמים מתחילת חקירת התאונה הולכת ומצטיירת מבחינת ההגנה תמונה חד-משמעית שהחלק של החשודים האחרים בגרימת התאונה הוא בהחלט חלק גדול מאוד. גם נציג המשטרה אישר כבר בבית המשפט שיש חשודים נוספים בגרימת התאונה מעבר לנהג" הוא הוסיף כי עולה תמונה חד-משמעית שמדובר בתאונה בלתי נמנעת. "הנהג לא ידע אם המשאית הייתה מעורבת בעבר בתאונות קטלניות", אמר.

ג'מאל אבו סיאם בשחזור משטרתי של התאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
"הנהג לא ידע אם המשאית הייתה מעורבת בעבר בתאונות קטלניות", שחזור התאונה/ערן גילווארג

חוקר תאונות הדרכים ניר קוסטיקה, שהשתחרר לא מכבר ממחוז מרכז של המשטרה ונשכר על ידי צוות ההגנה, התייחס לאופן ביצוע השחזור: "התלוויתי למהלך החקירה והשחזור שנעשה קצין הבוחנים עם הנהג. אני בשלב ראשוני של החקירה, רק אתמול נכנסתי לעובי הקורה. כפי שראיתי, השחזור עצמו לא נעשה עם משאית. אני ציפיתי שהשחזור יעשה עם משאית דומה ועם מטען דומה כדי לדמות את המסלול מהכרמל עד מקום התאונה, אולם השחזור נעשה במכוניתו של הקצין ואנו נשאל מה הייתה תכלית השחזור הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

7 בני אדם נהרגו בתאונה הקלטנית

ביום חמישי שעבר עלה מניין ההרוגים בתאונת הדרכים הקטלנית בנשר לשבעה, בעקבות מותו של סארמה נזיה. נזיה, תושב הכפר בענה שליד כרמיאל, בן 28, נסע ברכב הטרנזיט שנפגע על ידי המשאית, נפצע באורח קשה ומת מפצעיו. התאונה אירעה בדרך בר יהודה בעיר, כאשר משאית איבדה את בלמיה בירידות מהכרמל ופגעה בעוצמה רבה בכלי רכב שהיו בדרכה. נהג המשאית, אבו-סיאם, חצה את הצומת המרומזר והמשיך בנסיעה תוך שהוא פורץ את הגדר של מתחם צבאי סמוך. המשאית נעצרה רק לאחר כמה מטרים נוספים. 17 בני אדם נפצעו כתוצאה מפגיעת המשאית.

תאונה קשה בנשר. ערן גילווארג
17 בני אדם נפצעו כתוצאה מפגיעת המשאית. זירת התאונה/ערן גילווארג

בעקבות התאונה הוכרז על יום אבל בכפר דיר אל-אסד שבגליל, שארבעה מתושביו נהרגו בה: דאהש אמון, בן 17, ראאד עומר, בן 40, ושני בני הדודים כרים ועבד דבאח, בני 18. שני ההרוגים האחרים הם ריאד דראושה, בן 45, ואחמד דראושה, בן 17, תושבי איכסאל שבעמקים.

לפני כשבועיים הורה בית משפט השלום בחיפה לשחרר למעצר בית בתנאים מגבילים את הנהג החשוד בהריגה. הוא חשוד גם בעבירות של נהיגה בלתי זהירה ועם בלמים בלתי תקינים. במהלך הדיון פנה אבו סיאם לנוכחים ולתקשורת וביקש למסור את התנצלותו על האירוע החמור. "אני רוצה להגיד סליחה לכל המשפחות ואני מצטער. זה קרה", אמר. בתשובה לשאלה כיצד הוא מרגיש, השיב: "המצב שלי השתפר, (אני חש) די טוב". במהלך הדיון בבית המשפט הציגו נציגי המשטרה את מהלך החקירה עד כה, וציינו כי "מדובר בפעולות חקירה לא מעטות אשר כללו הן בדיקות שונות והן חקירת עדים ומעורבים שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully