וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 הרוגים ופצועים קשה בהתנגשות משאית בכלי רכב בנשר

קובי מנדל ושלומי גבאי

10.4.2013 / 16:23

משאית עפר שאיבדה את בלמיה בירידות מהכרמל התנגשה בתשעה כלי רכב שהיו בדרכה. כתוצאה מכך נהרגו שישה בני אדם, ו-14 נוספים נפצעו. נהג המשאית שנפצע באורח קל נלקח לחקירה

צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי, עריכה: רן מנחם, קריינות: לירון בארי

תאונת דרכים קשה בדרך בר יהודה בנשר: שישה בני אדם נהרגו אחר הצהריים (רביעי) כאשר משאית, שאיבדה את הבלמים בירידות מהכרמל, פגעה בכלי רכב שהיו בדרכה. בתאונה נפצעו 14 בני אדם, בהם שניים במצב קשה וארבעה במצב בינוני. שמונה נוספים נפצעו קל. שישה מהפצועים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה, בהם שני פצועים קשה. שבעה נוספים פונו לבני ציון, ופצועה נוספת פונתה לבית החולים כרמל. שירותי בנק הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים 160 מנות דם וכן מרכיבי דם.

דובר מחוז חוף במשטרה, רב-פקד ערן שקד, מסר כי המשאית שהייתה מעורבת בתאונה נסעה במורדות מאזור אוניברסיטת חיפה כשהתרחשה התקלה הטכנית. לפי העדויות, נהג המשאית לא הצליח לבלום והתנגש בתשעה כלי רכב שהיו בצומת הינומה. כתוצאה מכך, מכוניות אחת עלתה באש ושני יושביה נשרפו למוות. כמה עמודי תאורה ורמזורים הועפו כתוצאה מהפגיעה.

הנהג חצה את הצומת המרומזר והמשיך בנסיעה תוך שהוא פורץ את הגדר של המתחם הצבאי הסמוך. המשאית נעצרה רק לאחר כמה מטרים נוספים. נהג המשאית תושב רהט בן 30 - שנפצע באורח קל - נחקר בידי המשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מכלי הרכב שנמחצו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם היוודע דבר האסון, הגיע לזירה יונה יהב, ראש עיריית חיפה, שהזדעזע מהמראות הקשים. "התאונה מזכירה לי את מלחמת לבנון השנייה בחיפה", אמר. ראש העיר תיאר אף הוא את שאירע וסיפר: "משאית טריילר ירדה בצורה מאוד מאוד מהירה לתוך הצומת, וגרפה איתה את כל המכוניות ברמזור". יהב אמר כי אחד מכלי הרכב היה פשוט "מרוסק עד דק". עיריית חיפה אף פתחה חמ"ל חירום לעזרת עיריית נשר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוסטפה סוויטאת מעוספיה, נהג שהיה עד לתאונה, שחזר את הרגעים הקשים. "נסעתי מדרך בר יהודה לכיוון רמות יצחק. פתאום נהג משאית, שבא ממעלה ההר, איבד את השליטה והמשיך בנסיעה כשהוא חוצה את הצומת ומועך את כלי הרכב", סיפר. הוא תיאר את השניות שאחרי הפגיעה הקטלנית, והעיד על אנשים לכודים שצעקו באימה. "ראיתי הרבה תאונות בחיים שלי בתור נהג רכב חילוץ, אך לא ראיתי דבר כזה", אמר סוויטאת, "זו תאונה מחרידה ביותר. ניסיתי לעזור, אך כל מי שניגשתי אליו היה מת".

המשאית אשר גרמה לתאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
המשאית שגרמה לתאונה הקשה/ערן גילווארג

העדכון הראשון על התאונה הקשה שאירעה סמוך לגשר פז התקבל במד"א כרמל סמוך לשעה 16:00. צוותי הצלה שהגיעו למקום דיווחו כאמור על שישה הרוגים ועל 14 פצועים. צוותי טיפול נמרץ וחובשים רבים העניקו טיפול ראשוני לנפגעים, ופינו את הפצועים לבתי החולים, והמשטרה סגרה את הדרכים המובילות לזירת האירוע.

"מדובר בתאונה מאוד קשה בשעה שבה הכבישים עמוסים, שלמעשה חייבה את מד"א לפעול על פי צורת אירוע רב נפגעים", אמר מוקדם יותר מנכ"ל מד"א אלי בין. "לא נראה לי שראיתי כזו תאונת דרכים מורכבת", הוסיף חזקי פרקש, קצין המבצעים של זק"א צפון.

האזור שבו אירעה התאונה

תאונה קשה בנשר. ערן גילווארג
"כזאת תאונת דרכים מורכבת". זירת התאונה, הערב/ערן גילווארג
תאונה קשה בנשר. ערן גילווארג
אנשי ההצלה בזירה/ערן גילווארג
עדי בן מנחם, נפצעה בתאונת הדרכים בנשר, אפריל 2013. שלומי גבאי
הפצועה עדי בן מנחם בבית החולים רמב"ם בחיפה/שלומי גבאי
יונה יהב ראש עיריית חיפה בזירת התאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
ראש עיריית חיפה יונה יהב במקום התאונה/ערן גילווארג
נוסעים שהיו ברכב אחרי תאונת השרשרת, בזירת התאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
"כל מי שניגשתי אליו היה מת". מקום התאונה/ערן גילווארג
זירת התאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
אנשי זק"א נאלצו להתמודד עם מראות קשים מאד/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully