וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בנשר: כשליש מעבירות הנהג - כשלים מכניים

קובי מנדל

11.4.2013 / 8:40

צוות חקירה מיוחד הוקם במשטרה כדי לחקור את נסיבות התאונה הקטלנית בנשר. חלק ניכר מ-16 עבירות התנועה של הנהג הפוגע, שכנראה איבד שליטה על הבלמים, הן על ליקויים מכניים

צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי, עריכה: רן מנחם, קריינות: לירון בארי

צוות חקירה מיוחד, בראשות קצין הבוחנים הארצי, הוקם הלילה (חמישי) באגף התנועה של המשטרה כדי לחקור את נסיבות תאונת הדרכים הקטלנית שגבתה אתמול את חייהם של שישה בני אדם בנשר. רב-פקד רומן ברונשטיין מאגף התנועה של המחוז הצפוני סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי לנהג המשאית, שפגע בתשעה כלי רכב לאחר שככל הנראה איבד שליטה בעקבות בעיה בבלמים, 16 עבירות תנועה קודמות – כשליש מהן על ליקויים מכניים שנמצאו במשאיות. יתר העבירות, לדבריו, הן על מהירות מופרזת ואי-שמירה על הימין.

זירת התאונה בנשר הבוקר, אפריל 2013. ערן גילווארג
היום שאחרי. זירת התאונה הקטלנית בנשר, הבוקר/ערן גילווארג

חקירת נסיבות התאונה כוללת ביצוע בדיקות מכניות מקיפות של המשאית, ובהן בדיקת הטכנוגרף (התקן המודד מהירות לאורך זמן ומרחק במשך 24 שעות – ק.מ). המשאית, שנגררה לפנות בוקר מהמקום שבו היא נעצרה בשטח פתוח שהיה בעבר בסיס צה"ל והועברה לחניון משטרתי בחיפה, תועבר גם לשקילה. זאת לאחר שמחקירה ראשונית עולה שהיא נשאה בחלקה הקדמי מטען בעומס יותר של 10% - 15% למעלה מן המותר. כמו כן ייבדק האם חל איסור על השימוש שנעשה בעגלה הנגררת של המשאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המשאית אשר גרמה לתאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
הנהג נסע עם מטען עודף? המשאית הפוגעת/ערן גילווארג

נהג המשאית הפוגעת, תושב רהט בן 30, עדיין מאושפז ועצור בבית החולים. במהלך היום, תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. במקביל, בשלושת בתי החולים בחיפה מאושפזים עדיין 15 פצועים מהתאונה. בבית החולים רמב"ם נמצאים תשעה פצועים, מהם שלושה במצב קשה המאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ. שני פצועים נוספים מאושפזים במצב בינוני במחלקה הכירורגית של בית החולים וארבעה במצב קל במיון. בבית החולים בני ציון מאושפזים חמישה פצועים, מהם אחד באורח בינוני וארבעה קל. בבית החולים בכרמל מאושפזת אישה אחת במצב קל.

ארבעה מההרוגים תושבי אותו הכפר

הלילה פורסמו שמותיהם של ששת ההרוגים בתאונת הדרכים, ובהם ארבעה תושבי הכפר דיר אל-אסד ושני תושבי הכפר איכסל שבאזור העמקים. ההרוגים מדיר אל-אסד: דאהש אמון, בן 17, ראאד עומר, בן 40, ושני בני הדודים כרים דבאח, בן 18, ועבד דבאח, אף הוא בן 18. ההרוגים תושבי איכסל הם: ריאד דראושה, בן 45, ואחמד דראושה, בן 17. בעקבות האירוע מסר ראש מועצת דיר אל-אסד, נסאר סנעאללה, כי המועצה הכריזה על יום אבל בכפר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמישה מההרוגים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראם אבו סיאם, דודו של הנהג, אמר לוואלה! חדשות כי הוא מאמין שבחקירה יתגלה כי מדובר בתקלה מכנית. "הוא נהג במשך יותר מ-12 שנים, ונהג משאית כשנתיים. הוא באמת נהג רגוע. הוא נוסע לצפון תמיד ולכל חלקי הארץ. הוא נהג ותיק. הוא לא אדם שעובד יותר מדי שעות, הוא עובד פחות מהשעות שלו. בטח יתגלה כשל במשאית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully