וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו לדיווח למד"א: "משאית הפכה את כל המכוניות"

קובי מנדל

11.4.2013 / 0:12

בשיחה עם מוקד מד”א דיווח עד ראייה: "תגיעו מהר. יש המון פצועים, המון נפגעים”. בתוך כך פורסמו שמותיהם של ששת ההרוגים בתאונה בנשר, ובהם שני בני דודים מדיר אל אסד

צילום: ערן גילווארג, עריכה : רן מנחם

עדי ראייה רבים לתאונת הדרכים בנשר, שבה נהרגו אתמול(רביעי) שישה בני אדם ו-14 נוספים נפצעו, נותרו המומים ברגעים הראשונים בשל המראות הקשים במקום. מספר הנפגעים הרב וההרס ששרר בצומת בדרך בר יהודה בעיר, לאחר שנהג המשאית איבד שליטה על כלי הרכב ופגע בתשע מכוניות, גרמו לחלק מהם לחשוב שמדובר בזירת פיגוע.

הלילה פורסמו שמותיהם של ששת ההרוגים בתאונת הדרכים, ובהם ארבעה תושבי הכפר דיר אל אסד ושני תושבי הכפר איכסל שבאזור העמקים. ההרוגים מדיר אל אסד: דאהש אמון, בן 17, ראאד עומר, בן 40, ושני בני הדודים כרים דבאח, בן 18, ועבד דבאח, אף הוא בן 18. ההרוגים תושבי איכסל הם: ריאד דראושה, בן 45, ואחמד דראושה, בן 17. בעקבות האירוע מסר ראש מועצת דיר אל אסד, נסאר סנעאללה, כי המועצה הכריזה על יום אבל בכפר.

המשאית אשר גרמה לתאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
לנהג המשאית 16 עבירות תנועה בעשור החולף/ערן גילווארג

מגן דוד אדום פרסם אמש הקלטת שיחה בין אחד מעדי הראייה לתאונה, לבין נציגת מוקד 101, שבה ניסה האיש לתאר את המראות שנגלו לנגד עיניו. "תגיעו דחוף כי יש פה המון המון המון פצועים, המון נפגעים. יש פה לפחות איזה שבעה כלי רכב, רכב אחד עולה באש", נשמע האיש אומר בשיחה. "מה קרה שם? זו תאונת דרכים?", שאלה המוקדנית את האיש, שהשיב כי "משאית הפכה פה את כל המכוניות". עד הראייה תיאר באוזני המוקדנית את מצב הנפגעים והסביר כי לא ניתן להתקרב אליהם בגלל האש שאחזה בשני כלי רכב. "יש מלא מכוניות ואש", אמר האיש.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי פצועים בבית החולים רמב"ם בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר מחוז חוף במשטרה, רב-פקד ערן שקד, מסר כי המשאית שהייתה מעורבת בתאונה נסעה במורדות מאזור אוניברסיטת חיפה כשהתרחשה התקלה הטכנית. לפי העדויות, נהג המשאית לא הצליח לבלום והתנגש בתשעה כלי רכב שהיו בצומת הינומה. כתוצאה מכך, מכוניות אחת עלתה באש ושני יושביה נשרפו למוות. כמה עמודי תאורה ורמזורים הועפו כתוצאה מהפגיעה. שישה מהפצועים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה, בהם שני פצועים קשה. שבעה נוספים פונו לבני ציון, ופצועה נוספת פונתה לבית החולים כרמל. שירותי בנק הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים 160 מנות דם וכן מרכיבי דם.

עדי בן מנחם, נפצעה בתאונת הדרכים בנשר, אפריל 2013. שלומי גבאי
אחת מפצועות התאונה בבית חולים/שלומי גבאי

נהג המשאית, תושב רהט בן 30 שנפצע באורח קל עד בינוני, נחקר על ידי המשטרה. מחקירה ראשונית של נסיבות התאונה עולה כי הנהג צבר 16 עבירות תנועה בעשר השנים האחרונות. עוד עולה מחקירת בוחני התנועה של משטרת מחוז חוף כי המשאית שבה נהג הייתה עמוסה בחלקה הראשון, הקרוב לנהג, בחלוקי נחל בעומס יתר של 10% מהמותר. החוקרים יבקשו מחר להאריך את מעצרו של הנהג, שפונה לטיפול בבית חולים.

ראם אבו סיאם, דודו של הנהג, אמר לוואלה! חדשות כי הוא מאמין שבחקירה יתגלה כי מדובר בתקלה מכנית. "הוא נהג במשך יותר מ-12 שנים, ונהג משאית כשנתיים. הוא באמת נהג רגוע. הוא נוסע לצפון תמיד ולכל חלקי הארץ. הוא נהג ותיק. הוא לא אדם שעובד יותר מדי שעות, הוא עובד פחות מהשעות שלו. בטח יתגלה כשל במשאית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, העריך כי תאונת הדרכים לא נגרמה כתוצאה מתקלה במערכת הבלימה של המשאית, אלא משימוש לא נכון בבלמים על ידי הנהג. "ככל הנראה, בחלקה הקדמי של המשאית ישנה חריגה במטען בסדר גודל של בין 10% ל-15%, אבל זו לא הסיבה העיקרית לתאונה", אמר בן הרוש לוואלה! חדשות. לטענתו, הסיבה העיקרית לתאונה היא " שימוש לא נכון בבלמים במהלך ירידה תלולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצועים מהתאונה מטופלים בבית החולים רמב"ם בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך
תאונה קשה בנשר. ערן גילווארג
תאונה קשה בנשר/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully