וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת השנה: יותר הרוגים בתאונות עם משאיות

מנתוני העמותה עולה כי עד סוף פברואר השנה נהרגו 13 בני אדם בתאונות בהן היו מעורבות משאיות, דוגמת התאונה הקטלנית בנשר. יו"ר העמותה: "להגביר ההרתעה והבדיקות"

צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי, עריכה: רן מנחם, קריינות: לירון בארי

חקירת התאונה הקטלנית בנשר, בה נהרגו לפחות שישה בני אדם, עדיין נמשכת, ובינתיים עולה כי משאית להובלת עפר שהגיעה מכיוון אוניברסיטת חיפה איבדה שליטה ופגעה בכלי רכב שהיו בצומת "הינומה". עמותת "אור ירוק", בהתבסס על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הזכירה כי בחודשיים הראשונים של 2013 בלבד חלה עליה בהרוגים בתאונות בהן מעורבות משאיות – וזאת מבלי לכלול את תאונת השרשרת שאירעה היום.

על פי הנתונים, בינואר ובפברואר השנה 13 בני אדם נהרגו ואדם אחד נפצע קשה בתאונות דרכים שבהן היו מעורבות משאיות עד 34 טון. לשם השוואה, בכל שנת 2012 נהרגו 41 בני אדם ו-77 נפצעו בתאונות דרכים שבהן היו מעורבות משאיות. מכאן נובע שבחודשיים הראשונים של שנת 2013, כבר נרשם שליש מכמות ההרוגים השנתית בתאונות מסוג זה.

נוסעים שהיו ברכב אחרי תאונת השרשרת, בזירת התאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
זירת התאונה, היום/ערן גילווארג

בפעילות שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפני מספר חודשים, במטרה לבדוק תקינות משאיות, נמצא כי משאיות רבות נעות על כבישי ישראל עם ליקויי בטיחות. מתוך 1,776 משאיות שנבדקו נמצאו 736 משאיות, מעל 40%, עם ליקויי בטיחות קלים ו-222 משאיות (13%) הורדו מהכביש בשל ליקויי בטיחות חמורים. בחודש שעבר נערך מבצע נוסף של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשרד התחבורה, המשטרה ואגף התנועה ובמהלכו הורדו מהכביש 236 משאיות נוספות שנמצאו לא תקינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משאיות מעורבות בתאונות פי שישה יותר ממכוניות פרטיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי עמותת "אור ירוק", בדיקות בינלאומיות העלו כי משאיות במשקל של עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים מאשר כלי רכב פרטיים. המשאיות הכבדות הללו הן בעלות "נקודות מתות" בשדה הראייה אשר מקשות על זיהוי אופנועים ובנוסף בעלות מרחק עצירה הארוך. אלו מעלים את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. "על המדינה להחמיר את בדיקות התקינות של משאיות, כדי להגביר את ההרתעה בפני מעסיקים ובעלי משאיות, מלהעלות על הכביש כלי רכב כבד שאיננו תקין", הדגיש מנכ"ל התנועה, שמואל אבואב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully