וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש זק"א: "התאונה בנשר - המורכבת שראיתי בחיי"

שלומי גבאי וקובי מנדל

10.4.2013 / 17:07

תאונת השרשרת הקטלנית בנשר התרחשה בשעה בה הכבישים היו עמוסים, ורבים נקלעו לזירת האירוע. "הייתה תאונה מחרידה", סיפר עד ראייה. "כל מי שניגשתי אליו היה מת", אמר אחר

צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי, עריכה: רן מנחם, קריינות: לירון בארי

"הייתה תאונה מחרידה, קשה להסתכל על המראות", כך תיאר עד ראייה, אליאס ביטון, את תאונת השרשרת בנשר בה נהרגו לפחות שישה בני אדם ונפצעו 15 בדרך בר יהודה בעיר. "יש המון אנשי הצלה ופרמדיקים, כמה כלי רכב מעוכים. הגופות מכוסות על ידי שמיכות", תיאר את המראות בזירה. הוא הוסיף כי מכבי האש הוציאו מכלי הרכב לכודים.

טפסר ראשי דני חנניה, מפקד מחוז חוף במכבי האש, סיפר כי עשר מכוניות נפגעו מהידרדרות המשאית. "כרגע אנו מטפלים בלפנות שתי גופות מרכב שרוף", עדכן חנניה. ווליד, שהיה עד ראייה גם הוא סיפר לערוץ 2 כי "ישבתי במכונית ברמזור אדום, זה קרה בדיוק לידי. המשאית הגיעה מלמעלה, יש שם ירידה בכביש, והיא התנגשה בכל המכוניות".

מוסטפה סוויטאת בן 50 מעוספיה, נהג רכב חילוץ שעמד ברמזור והבחין בתאונה סיפר כי נסע מדרך בר יהודה לכיוון רמות יצחק. "פתאום נהג משאית שבאה ממעלה ההר לבר יהודה איבד את השליטה על המשאית והמשיך בנסיעה כשהוא חוצה את הצומת ומועך את כלי הרכב. אנשים צעקו", תיאר סוויטאת. "המשאית המשיכה עד שדה של בסיס צבאי נטוש. אנשים נלכדו בכלי הרכב. אחד מכלי הרכב נשרף והיו ובו שני נוסעים. היו פה נפגעים רבים. ראיתי הרבה תאונות בחיים שלי בתור נהג רכב חילוץ, אך לא ראיתי דבר כזה. תאונה מחרידה ביותר. קשה לראות את כלי הרכב המעוכים. ניסיתי לעזור אך כל מי שניגשתי אליו היה מת".

תאונה קשה בנשר. ערן גילווארג
הכבישים בסביבת התאונה נחסמו לתנועה/ערן גילווארג

קצין מבצעים של זק"א, חזקי פרקש, אמר לגלי צה"ל כי רמזורים נפלו מפגיעת המכוניות. "לא נראה לי שראיתי כזו תאונת דרכים מורכבת, אמר פרקש. ראש עיריית חיפה הסמוכה, יונה יהב, אמר כי "התאונה מזכירה לי את מלחמת לבנון השנייה בחיפה. משאית טריילר ירדה בצורה מאוד מאוד מהירה לתוך הצומת, גרפה איתה את כל המכוניות ברמזור, נתקלה ברמזור והפילה אותו, מה שגרם לעוד יותר נזק. מצב הרכב פה הוא נוראי, מרוסק עד דק. פתחנו חמ"ל חירום לכל צורך שעיריית נשר תצטרך עזרה".

תאונה קשה בנשר. ערן גילווארג
זירת התאונה, היום/ערן גילווארג

עד ראייה נוסף, ירון פרציג, סיפר כי "ש פה עוד אמבולנסים, כוחות ביטחון, משטרות. ההרוגים עדיין פה וכוחות הביטחון מנסים להוציא אותם. אנחנו עיירה שקטה, אנחנו לא רגילים לדברים האלה". מנהל איחוד והצלה סניף כרמל, נפתלי רוטברג, אמר כי 30 כונני איחוד והצלה פעלו במקום. "אנשים בהלם. לא רואים זירה כזאת כמעט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טליע חלבי מהכפר ירכא ישב ברכבו יחד עם חברו, ועמד באור אדום ברמזור בצומת שבה אירעה התאונה. "שמעתי בום וראיתי אש שנצמדת למכונית שלי", סיפר. "הבנתי שמשהו לא בסדר ,וחשבתי שזה אולי מטען צד. זינקנו מהמכונית ועמדנו בצד הכביש. ראיתי גופות ולא היה לי הרבה מה לעשות. אני מודה לאלוהים שחיי ניתנו לי במתנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים בהלם. לא רואים זירה כזאת כמעט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאונה אירעה בצומת הינומה בעיר נשר. מחקירה ראשונית עולה כי משאית להובלת עפר שהגיעה מכיוון אוניברסיטת חיפה ושכונת דניה נסעה במורד הדרך. ייתכן שהנהג איבד את הבלמים ומעוצמת הנסיעה במורד הכביש חצה את הצומת במהירות ופגע בכלי רכב שהיו בצומת. המשאית המשיכה בנסיעתה ונכנסה למתחם בו היה בעבר בסיס צבאי ופרצה את הגדר שלו. היא נעצרה לאחר כמה מטרים נוספים. נהג המשאית, שנפצע קל, נלקח לחקירה.

זירת התאונה בנשר, היום. שלומי גבאי
הפצועים פונו לבתי החולים/שלומי גבאי

"מדובר בתאונה מאוד קשה בשעה שבה הכבישים עמוסים, שלמעשה חייבה את מד"א לפעול על פי צורת אירוע רב נפגעים", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין. הפצועים פונו מזירת התאונה וכעת מכוונים שוטרים את התנועה באזור.

6 הרוגים ושני פצועים קשה בתאונת שרשרת קשה בנשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully