וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג המשאית מנשר ישוחרר: "סליחה לכל המשפחות"

קובי מנדל

17.4.2013 / 16:22

בדיון בבית המשפט הביע ג'מאל אבו-סיאם את התנצלותו על התאונה בה נהרגו 6 בני אדם. "אני מצטער", אמר. השופט מתח ביקורת על המשטרה: "הגישה דוח קצר ולקוני"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

הנהג הפוגע ישוחרר: בית משפט השלום בחיפה החליט אחר הצהריים (רביעי) לשחרר את ג'מאל אבו-סיאם בן ה-30 מרהט, נהג המשאית אשר חשוד בהריגת שישה בני אדם בתאונה שאירעה בשבוע שעבר בנשר – למעצר בית בתנאים מגבילים. הוא חשוד גם בעבירות של נהיגה בלתי זהירה ועם בלמים בלתי תקינים. בתאונה נפצעו 17 בני אדם, מהם תשעה באורח קשה.

במהלך הדיון פנה אבו-סיאם לנוכחים ולתקשורת וביקש למסור את התנצלותו על האירוע החמור. "אני רוצה להגיד סליחה לכל המשפחות ואני מצטער", אמר, "זה קרה". בתשובה לשאלה כיצד הוא מרגיש השיב: "המצב שלי השתפר, (אני חש) די טוב". במהלך הדיון בבית המשפט הציגו נציגי המשטרה את פעולות החקירה שבוצעו עד כה, וציינו כי "מדובר בפעולות חקירה לא מעטות אשר כללו הן בדיקות שונות והן חקירת עדים ומעורבים שונים".

הלוויית ההרוגים בדיר אל אסד. שלומי גבאי
הלווית ארבעת ההרוגים בתאונה בדיר אל-אסד/שלומי גבאי

למרות זאת, בחר השופט יחיאל ליפשיץ למתוח ביקורת על חקירת המשטרה בפרשה, ואמר כי "קשה לומר, בלשון המעטה, כי דוח זה האיר את עיני ואיפשר להבין בצורה קלה ונוחה את התפתחות החקירה, את ממצאיה - ולו ממצאי ביניים - ואת כיווני החקירה העתידיים". השופט המשיך וקבע כי הדוח שהציגה המשטרה הוא "מסמך קצר ולקוני" אשר לא עיבד את הראיות ואת הממצאים. "כך לא מוגש דוח חסוי לבית המשפט", אמר השופט בתגובה לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של אבו-סיאם בשבעה ימים נוספים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

השופט הבהיר כי מעיון בתיק החקירה עולה שמרבית המעורבים הרלוונטיים נחקרו ומסרו את גרסתם, כך גם החשוד עצמו - שנחקר מספר פעמים. השופט לא מצא בחומר החקירה אינדיקציות לכך ששחרורו של הנהג עלול להוביל לשיבוש מהלכי החקירה העתידיים. "חשש שכזה טבוע כאשר מדובר בעבירות חמורות, קל וחומר בנסיבותיו של תיק זה, אך לא די בחשש ערטילאי וזאת כמובן בשים לב לאור העובדה כי הוא היה עצור מזה שבוע וכי עיקר פעולות החקירה וגרסאות המעורבים הרלוונטיים כבר נגבו", אמר השופט.

ליפשיץ ציין כי ייתכן שהחקירה תוביל לכתב אישום בגין הריגה, אולם הוא סבר שהמשך החקירה יכול להיעשות כאשר "החשוד ישוחרר בתנאים מגבילים". השופט הורה על עיכוב ביצוע ההחלטה עד מחר בשעה 14:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קורבנות התאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתאונה הקשה נהרגו כאמור שישה בני אדם, בהם ארבעה תושבי הכפר דיר אל-אסד ושני תושבי הכפר איכסל שבאזור העמקים. ההרוגים מדיר אל אסד: דאהש אמון, בן 17, ראאד עומר, בן 40, ובני הדודים כרים דבאח, בן 18, ועבד דבאח, אף הוא בן 18. ההרוגים תושבי איכסל הם: ריאד דראושה, בן 45, ואחמד דראושה, בן 17. בעקבות האירוע הכריזה המועצה המקומית בדיר אל-אסד על יום אבל בכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully