וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "השמחה לאיד על הרג הערבים בתאונה בנשר מבישה"

קובי מנדל ושלומי גבאי

12.4.2013 / 0:06

8,000 בני אדם, בהם חבר הכנסת מרע"ם-תע"ל, השתתפו בהלווייתם של הרוגי התאונה מהכפר. לפני כן הובאו למנוחות שני ההרוגים מאיכסל. מעצר הנהג הפוגע הוארך בשבעה ימים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

ארבעה מהרוגי התאונה הקטלנית בנשר הובאו אמש (חמישי) למנוחות בבית העלמין בכפר דיר אל אסד שבגליל המערבי. 8,000 בני אדם, ובהם ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) השתתפו בהלוויה בכפר, שבו הוכרז יום אבל בעקבות מותם של דאהש אמון בן ה-17, ראאד עומר בן ה-40 ושני בני הדודים בני ה-18, כרים דבאח ועבד אל-כרים דבאח. "כולנו - כל הכפר - משפחה אחת", אמר לוואלה! חדשות ראש המועצה המקומית, נאסר סנעאללה, שהוסיף כי המועצה הקימה סוכת אבלים במתנ"ס לכל המשפחות.

מסע הלוויה של הרוגי התאונה בדיר אל אסד. שלומי גבאי
אלפים ליוו למנוחות את ההרוגים בכפר דיר אל-אסד/שלומי גבאי

"נהג שנוסע במשאית שלא טופלה כיאות הוא רוצח פוטנציאלי עם נשק אוטומטי, ולראייה התוצאות הקשות מאתמול", אמר ח"כ טיבי. "אני חש בוז עמוק וסולד מאותם אנשים, יהודים, ששמחו לאיד, כששמעו שכל ההרוגים הם בני המגזר הערבי. אינני מבין כיצד אנשים שמחים כאשר נהרגים בני אדם ונהרסות משפחות. זוהי תופעה מבישה".

"הרבבות שבאו להשתתף בהלוויה מכל הארץ לא באו רק להתאבל על הארבעה, אלא גם לומר די לקטל בדרכים", אמר ראש המועצה נסר סנעאללה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ח"כ אחמד טיבי בהלוויית הרוגי התאונה מדיר אל אסד. שלומי גבאי
ח"כ אחמד טיבי בהלוויית ההרוגים בדיר אל-אסד/שלומי גבאי
הלוויית ההרוגים בדיר אל אסד. שלומי גבאי
ארונות ההרוגים בתאונה בנשר, בדיר אל אסד, אתמול/שלומי גבאי

מוקדם יותר אתמול הובאו למנוחות באיכסל שני ההרוגים הנוספים בתאונה, תושבי הכפר, ריאד דראושה (45) ואחיינו, אחמד דראושה בן ה-17.

הלוויית ההרוגים בתאונת המשאית. דיר אל אסד, הערב. שלומי גבאי
הלווית ההרוגים בדיר אל אסד, אתמול/שלומי גבאי

בני משפחת דבאח האבלה סיפרו כי בני משפחתו של נהג המשאית הפוגעת, גמאל אבו סיאם, התקשרו אף הם כדי להביע תנחומים על מותם של בני הדודים מאיכסל, כרים ועבד אל-כרים דבאח בני ה-18. הם הבהירו כי לא יסרבו לבקשת משפחתו של הנהג הפוגע להגיע לסוכת האבלים. "אין בנו כעס ונקבל אותם כמו כל אדם אחר שיבוא לפה", אמר מוחמד, אביו של עבד אל-כרים דבאח בשיחה עם וואלה! חדשות. הוא סיפר כי בנו בן הצעיר שב רק שלשום לעבודה, לאחר עשרה ימים בהם שהה בביתו בעקבות פציעה ברגל. "הוא לא הספיק לעשות כלום בחייו. היו לו תכניות רבות, אך זה הגורל", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמישה מההרוגים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית משפט השלום בחיפה הוארך אתמול בצהריים בשבעה ימים מעצרו של הנהג, גמאל אבו סיאם, תושב רהט בן 30. אבו סיאם, שפגע בתשעה כלי רכב בצומת הינומה, חשוד בהריגה, וכן בקלות דעת ובסטייה מנתיב תחבורה. בדיון בהארכת מעצרו הבהירה המשטרה כי קיימת מסוכנות מצדו של הנהג וכי יש להשלים את החקירה, ובכלל זה חקירת עדים.

זירת התאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
מעצר הנהג הוארך בשבעה ימים. זירת התאונה אתמול בנשר/ערן גילווארג

באגף התנועה הוקם צוות מיוחד, בראשותו של קצין הבוחנים הארצי, לחקור את נסיבות התאונה. מחקירה ראשונית עולה כי ייתכן שבעיה בבלמים היא שגרמה לנהג לאבד את שליטתו על המשאית ולהתנגש בתשעה כלי רכב. כמו כן, נבדקת האפשרות שהשימוש שעשה נהג המשאית בעגלה הנגררת נעשה ללא היתר. כי המשאית שבה נהג הייתה עמוסה בחלוקי נחל בחלקה הקדמי, הקרוב לנהג, בעומס יתר של 10% מהמותר. בעשר השנים האחרונות צבר הנהג 16 עבירות תנועה, כשליש מתוכן על ליקויים מכניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון ראשון: 17:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully