וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: שוקלים להאשים קשיש ששירת כטבח באושוויץ

האנס ליפשיז, בן 93, טוען כי כל שעשה במחנה ההשמדה היה להכין אוכל לאנשי האס.אס, וכי מעולם לא היה עד לזוועות המחנה. החקירה בעניינו התאפשרה בעקבות תקדים דמיאניוק

בית משפט בשטוטגרט יכריע האם להעמיד לדין קשיש בן 93 ששירת כטבח במחנה ההשמדה אושוויץ בימי מלחמת העולם השנייה, כך הודיע היום (רביעי) תובע מהמוסד הגרמני המטפל בנושאים הקשורים לפשעי הנאצים, תומאס וויל. לדברי וויל, הסתיימה החקירה הראשונית בעניינו של הקשיש הגרמני, האנס ליפשיז.

אף שאין שום ראיה הקושרת את ליפשיז לפשע מלחמה מסוים, ייתכן שהוא יועמד לדין בגין סיוע לרצח בעקבות התקדים של העמדתו למשפט והרשעתו של ג'ון דמיאניוק, שהיה שומר במחנה ההשמדה סוביבור בפולין.

שלט אשוויץ, העבודה משחררת. AP
לפישיז הודה כי "שמע" על המתרחש במחנה. שלט "העבודה משחררת" בכניסה למחנה אושוויץ/AP

וויל הוסיף כי משרדו חוקר כעת חשדות העומדים נגד כ-50 אנשים בעקבות תקדים משפטו של דמיאניוק, שמת בשנה שעברה בטרם הסתיים ערעורו על הרשעתו. בראיון שהעניק החודש לעיתון הגרמני "די וולט", אמר ליפשיז כי במהלך כל שירותו באושוויץ תפקידו היחיד היה לבשל עבור אנשי האס.אס, וכי מעולם לא היה עד לזוועות המחנה. הוא הודה עם זאת כי "שמע" על המתרחש שם.

ליפשיז, שהיגר לארצות הברית בשנות ה-50, גורש בחזרה לגרמניה ב-1983, לאחר שהתברר ששיקר בנוגע לעברו הנאצי. לדברי וויל, החוק בגרמניה מאפשר כעת להעמיד לדין כל אדם ששירת במחנה השמדה בסיוע לרצח, משום שמטרתו היחידה של המחנה הייתה רצח בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully