וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: "נחפש פושעים נאצים מעוד מחנות השמדה"

לאחר שנפתחה חקירה אודות שומרים באושוויץ-בירקנאו, החליטו חוקרי המשרד המרכזי לחקירת פשעי הנאצים להרחיב את החיפושים גם אחר כאלה שהועסקו כשומרים במחנות השמדה אחרים

חוקרים של המשרד הגרמני המרכזי לחקירת פשעי הנאצים מתכוונים להרחיב את החקירה שנפתחה לאיתור אנשים שהיו שומרים במחנה ההשמדה אושוויץ, גם לכאלו שהועסקו כשומרים במחנות השמדה אחרים – כך אמר אמש (שני) מנהל המשרד לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. בשבת האחרונה דווח בעיתון הגרמני "WAZ" כי החוקרים הגרמנים איתרו כבר 50 אנשים, בני 90 ומעלה, ששירתו כשומרים באושוויץ, מחנה השמדה הגדול ביותר, והיו מעורבים בו ברצח יהודים.

שלט אשוויץ, העבודה משחררת. AP
שער הכניסה לאושוויץ עם הכיתוב בגרמנית: העבודה משחררת/AP

"אנחנו מחפשים גם אחר (אנשים ששרתו) במחנות השמדה אחרים", אישר אתמול קורט שרים, מנהל המשרד הגרמני המרכזי לחקירת פשעי הנאצים, שממקום בעיר לודוויגסבורג בדרום-מערב גרמניה. לטענתו של שרים, הסיבה לכך היא העובדה כי לא סביר שיימצאו עוד אנשים ששימשו כשומרים באושוויץ-בירקנאו, מעבר ל-50 שכבר נמצאו.

הוא הסביר כי "ראשית, יש לבדוק כנגד מי מהם עדיין חוקי לערוך חקירה". הסיבה, לדבריו, היא כי מי שנשפט על כך בעבר, חופשי מלעמוד פעם נוספת בפני בית המשפט. לדבריו של שרים, החקירה מתמקדת בשלב זה "בניסיון לברר מי עשה מה ומתי. כעת ניתן לדעת רק את שמותיהם, כתובתם ותאריך הלידה שלהם".

המשרד המרכזי לחקירת פשעי הנאצים, שהוקם ב-1958 וממומן על ידי 16 מדינות בגרמניה, ניהל לאורך השנים 7,485 חקירות נגד חשודים בפשעים במסגרת השלטון הנאצי. טווח המרדף אחר פושעי מלחמה נאצים הורחב מאוד מאז התקדים המשפטי שהתקבל בגרמניה 2011. בשנה זו הורשע ג'ון דמיאניוק, שומר לשעבר במחנה ההשמדה סוביבור, ברציחתם של 20,000 יהודים ונידון לחמש שנות מאסר. בית המשפט סבר במקרה זה כי כל פעילות בתחומיו של מחנה ההשמדה כמוה כרצח, ועל בסיס זה הרשיע אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully