וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשו הטיסות מנתב"ג: "כולם כבר היו על מזוודות"

23.4.2013 / 1:20

תנועה ערה נרשמה לאחר ההודעה על סיום השביתה. הנוסעים מיהרו לטיסות, עדיין כועסים: "לא הגיוני לסגור כך מדינה". אחרים היו מפויסים יותר בדרך ליעד: "אל-על לא איבדה אותי"

צילום: דניאל בוק עריכה: טל רזניק

השביתה הסתיימה והשמיים נפתחו – ונמל התעופה בן גוריון שקק חיים מאז אמש. אלפי נוסעים מבולבלים מיהרו לבדוק מתי יוצאת הטיסה שלה המתינו ממושכות ולעבור את הבידוק הביטחוני, כשעל פניהם ניכרת הקלה גדולה. אנשי רשות שדות התעופה מצדם החלו בניסיונות להשלים את הפערים ולתת מענה לנוסעים שהמשיכו לנהור לשדה. משעת סיום השביתה ועד 2:00 לפנות בוקר המריאו שש טיסות של חברת אל-על. כמו כן, מחצות ועד 8:00 בבוקר ימריאו וינחתו כ-80 טיסות של חברות תעופה שונות. בין השעות 10:00-5:00 בבוקר ימריאו כ-20 טיסות של חברות התעופה הישראליות, שבהן כ-2,800 נוסעים. הטיסות הפנים-ארציות יחזרו גם הן לשגרה מהבוקר בטרמינל 1 בנתב"ג ומשדה דב בתל אביב.

שביתה בנתב"ג, אפריל 2013. עומר מירון
עכשיו ממהרים לטיסות/עומר מירון

טומי שרון, מדריך ב"רימון טיולים" שהמריא הלילה לסין, סיפר לוואלה! חדשות זמן קצר לפני הטיסה: "שיגענו את האנשים, נוסעים-לא נוסעים ונתנו הוראת ביטול. בשעה 19:30 קיבלנו הודעה על חידוש הטיסות והקפצנו את כולם. מזל שכולם רצו כבר לנסוע והיו על המזוודות". למרות ההכנות המאתגרות לטיסה, שרון לא הביע כעס על אל-על בעקבות השביתה. "אל-על לא איבדה אותי. זו חברה לאומית ואנשים אוהבים לטוס איתם למרות הכל", הסביר.

יוני פישבין, שתכנן נסיעת עבודה לניו יורק, דווקא לא חיכה שאל-על תכריז על סיום המשבר: "החלפנו ל'דלתא'. לא יכולנו לקחת את הסיכון שהטיסה תתבטל. אם אל-על רוצים לעשות שביתה, אז אני ממליץ להם להודיע מראש ולא להשבית ככה בצורה פתאומית את כל אלה שצריכים לטוס. זה מאוד פוגע בעבודה. באופן מדהים, מכל החבורה שאני טס איתם, אני היחידי שטס אל-על, ואני היחידי שעמד להיתקע 'ביג-טיים'. בתקופה הקרובה אני לא אחשוב פעמיים לטוס בכל חברה אחרת", סיכם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שביתה בנתב"ג, אפריל 2013. עומר מירון
לפני ההכרזה על סיום השביתה, אתמול/עומר מירון

אסא, נוסע אחר שהמתין לטיסתו להונג קונג, יכול היה לנשום לרווחה עם היוודע הבשורה המשמחת. "סוכנת הנסיעות שמרה מקום נוסף על הטיסה של היום בשאיפה שהשביתה תסתיים, היא באמת הסתיימה והנה אנחנו פה", סיפר. יחד עם זאת, הוא לא הסתיר את הכעס על ההתנהלות בימים האחרונים. "בטח שיש לי תרעומת. זה לא הגיוני שככה פשוט סוגרים את המדינה. כל הטיסות היוצאות פשוט התבטלו בלי חשבון. יש אנשים שזה לעסקים, יש אנשים שזה לבילוי, יש אנשים שזה רפואי, הם לא יכולים לעשות את זה בצורה כזאת. עובדה שבישיבה אחת נסגר העניין". נוסף על עוגמת הנפש, הוא ציין גם את ההפסד הכספי שנגרם. "הרבה נוסעים נדפקו עכשיו, נוסעים לא עלו על טיסות והפסידו כסף. אני אישית הפסדתי כסף על הלילה הראשון במלון. אף אחד לא ישלם את זה. בפעם הבאה אתלבט אם לטוס עם אל-על".

באל-על מקווים כעת שעד מחר יצליחו למצוא פתרון לכל הנוסעים שנותרו בארץ בעקבות השביתה. "אל-על פועלת לתת מענה לכל הנוסעים שטיסתם בוטלה", מסרה החברה. הטיסה הראשונה של אל-על שהמריאה בתום השביתה יצאה להונג קונג בשעה 23:30, בעוד שטיסות הלילה למזרח הרחוק המריאו באיחור קל והטיסות לניו יורק יצאו כסדרן. החברה קראה לנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט שלה לגבי מועד הטיסות היוצאות. גם בחברות ישראייר וארקיע הודיעו על חידוש הטיסות לאילת בשעות הבוקר.

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
מקווים למצוא פתרון לכל הנוסעים עד מחר/GettyImages, David Silverman

מוקדם יותר אמש הודיעה ההסתדרות על סיום השביתה שהחלה ביום ראשון בבוקר, וזאת לאחר שהושגה הסכמה עם משרד האוצר על הגדלת סבסוד ההוצאות של חברות התעופה בתחום האבטחה. בין האוצר לחברות הוסכם כי הסבסוד יעלה משיעור של 80% לשיעור של 97.5%. מיד לאחר מכן הודיעו אל-על, ארקיע וישראייר על חידוש הטיסות. מנכ"ל אל על אליעזר שקדי, הגדיר את ההסכם כ"מענה הולם וראוי לסוגיית האבטחה". הוא החמיא לפקידי האוצר ולנציגי ההסתדרות, והדגיש כי טיפולם בנושא היה "הוגן וענייני". לדבריו, "אנו פועלים על פי החוק ויותר על פי מה שמגיע לנוסעים. אני מקווה לטובת הלקוחות שלנו שנחזור לפסים רגילים הכי מהר שאפשר".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר לאחר חתימת ההסכם כי "בסופו של המשבר, הממשלה התעשתה והבינה שדרישת העובדים לאפשר לחברות לשרוד ולקבל תנאי תחרות הוגנים מהווה אינטרס לאומי. חבל שנדרשנו להגיע לשביתה ולהפגנות והכנסה של אלפי משפחות לחרדה כדי להגיע לסיכום שיכולנו להגיע אליו במשא ומתן ענייני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully