וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשביתה: הסכם בין האוצר לחברות התעופה

על פי ההסכם שהושג בין הצדדים, תסבסד המדינה 97.5% מהוצאות חברות התעופה הלאומיות בתחום האבטחה. עיני: "הממשלה התעשתה והבינה שדרישת העובדים מהווה אינטרס לאומי"

צילום: עומר מירון, עריכה: יבגני גרצנשטיין

סוף לשביתה: לאחר יומיים של שיבושים בטיסות בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים, הושג אמש (שני) הסכם בין משרד האוצר לחברות התעופה הישראליות, אל-על, ישראייר וארקיע. מהסתדרות העובדים נמסר כי האוצר הסכים לממן 97.5% מהוצאות הביטחון של חברות התעופה, צעד שיאפשר לחברות לקבל תנאי תחרות הוגנים בענף התחבורה. "חבל שנדרשו יומיים של שביתה ופגיעה במאות אלפי אזרחים כדי להגיע לסיכום שניתן היה לקבל כבר ביום שישי", נמסר מההסתדרות. בכך, מבוטלת גם שביתתם שתוכננה להתקיים היום של עובדי רשות שדות התעופה לאות הזדהות עם מחאת עובדי חברות התעופה הישראליות.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר לאחר חתימת ההסכם כי "בסופו של המשבר, הממשלה התעשתה והבינה שדרישת העובדים לאפשר לחברות לשרוד ולקבל תנאי תחרות הוגנים מהווה אינטרס לאומי. חבל שנדרשנו להגיע לשביתה ולהפגנות והכנסה של אלפי משפחות לחרדה כדי להגיע לסיכום שיכולנו להגיע אליו במשא ומתן ענייני".

שביתה בנתב"ג, אפריל 2013. עומר מירון
סוף טוב הכל טוב. נוסעים מעוכבים בנתב"ג/עומר מירון

קודם לכן אתמול הודיע ממשרד האוצר על הבנות שהושגו עם חברת אל-על. מהאוצר נמסר כי ההסכם הושג לאחר שנציגי אל-על "הבינו כי מדיניות השמיים הפתוחים היא מציאות גמורה". שר האוצר, יאיר לפיד, בירך על ההסכם ואמר כי "כעת אין שום מניעה מלחזור ולהפעיל את הטיסות ולהביא להפסקה מיידית של השביתה". לפי ההסכם המוקדם שהושג בין האוצר לאל-על, הממשלה תגדיל את ההשתתפות שלה בהוצאות האבטחה של אל-על מסבסוד של 80% מהוצאות החברה בתחום לסבסוד של 97.5% מההוצאות. בתמורה, חברת התעופה הלאומית אמורה להניע מהלך התייעלות במערך הביטחון של החברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שביתה בנתב"ג, אפריל 2013. עומר מירון
חוזרים לשגרה/עומר מירון

ביום ראשון אישרו חברי הממשלה בישיבת הממשלה השבועית את הסכם "שמיים פתוחים", בין ישראל לבין האיחוד האירופי, שיאפשר לחברות תעופה זרות להפעיל קווי טיסה מאירופה לישראל ולהתמודד עם חברות התעופה הישראליות על כיסו של הנוסע הישראלי. על פי ההסכם, תוך חמש שנים ובתהליך הדרגתי, יותר לחברות רבות מאירופה להפעיל קווי טיסה מישראל אל היבשת ובחזרה. מטרת הרפורמה של משרד התחבורה היא עידוד תחרות בין החברות, ובכך להוזיל את המחירים עבור הצרכן הישראלי. בנוסף, תתאפשר טיסה ליעדים שכיום אין אליהם טיסות ישירות מישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully