וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילת חוששים: "אם השביתה תימשך - התיירות תיפגע"

אמנם עוד לא נרשמו ביטולים משמעותיים, אך מהעירייה נמסר כי ניכרים שינויים בהזמנות לסוף השבוע. מלונות בעיר דיווחו כי הלכו לקראת נוסעים ש"נתקעו" ונזקקו לשהייה נוספת

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

העיר שרק בשבוע שעבר סבלה משיגורי שתי רקטות לעברה וצפירת האזעקה הצליחה להוציא מעט את הנופשים משלוותם, נאלצת להתמודד השבוע עם איום נוסף על שגרת התיירות המשגשגת בה. שביתת חברות התעופה הישראליות, שנכנסה היום (שני) ליומה השני, ולפי שעה אין מועד צפוי לסיומה, הביאה למעשה לביטול כל הטיסות לאילת, אותן מספקות חברות התעופה ישראייר וארקיע.

שאלות ותשובות – מי ישלם על הטיסה שבוטלה?

מלונות אילת. ShutterStock
השמים סגורים, רק הכביש פתוח/ShutterStock

"אם השביתה תימשך תרגיש העיר אילת את הפגיעה הן בקרב אוכלוסיית העיר, אשר רבים מתושביה משתמשים באופן יומי בתחבורה האווירית כעורק המרכזי לאזור מרכז הארץ, והן בפן התיירותי שכן מרבית התיירים המגיעים לנפוש בעיר מגיעים דרך האוויר", אמר אמיר נפתלי, מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני באילת. "אילת מושתתת על ענף התיירות ולכן כל תנועה אשר פוגעת בזרימת התיירים לעיר מאיימת כלכלית על התושבים עם זאת, אנו תומכים בצורה מוחלטת וחד משמעית במדיניות 'שמיים פתוחים', אשר תביא לאילת תנועה גדולה מאוד של תיירים, ואנו צופים כי העיר תפרח ותחזור להיות יעד מועדף על תיירים רבים כפי שהיה בשנות ה-90". לדברי נפתלי, נכון לרגע זה לא נרשמו ביטולים משמעותיים, אך כן מורגשים מעט את השינוי בהזמנות למהלך סוף השבוע הקרוב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נתב"ג-  חברות התעופה הישראליות שובתות, אפריל 2014. יותם רונן
ובינתיים בנתב"ג - אין סימנים לסיום השביתה/יותם רונן

לדברי נפתלי, תנועת התיירות בתקופה זו מושתת בעיקר על כנסים ואירועים של ועדי עובדים ופחות על הזמנות של בודדים, וועדי העובדים אכן הצליחו להתארגן בצורה מסודרת והגיעו בדרכים חלופיות. שבי שי, מנכ"ל התאחדות בתי המלון בעיר הוסיף כי גם ההתאחדות תומכת בצורה חד משמעית בהסכם "שמיים פתוחים" עם האיחוד האירופי. "מזה מספר שנים מנסים גורמי התיירות באילת, בשיתוף פעולה מלא עם משרד התיירות, להביא לכך שסיטונאי התיירות האירופים יפעילו טיסות שכר ישירות לאילת, אולם לצערנו ללא הצלחה".

נופשים באילת למרות ירי הרקטות. רן שאולי, רן שאולי
נופשים באילת למרות ירי הרקטות/רן שאולי, רן שאולי

בתוך כך, רשת מלונות ישרוטל באילת דיווחה על ביטולים בודדים ועל כמה בקשות מצד אורחים ש"נתקעו" בעיר לעזוב את המלון במועד מאוחר יותר – שנענו בחיוב. כמו כן, משתתפי כנס גדול מאוד שיתחיל היום באחד ממלונות הרשת יצאו באוטובוסים מיוחדים שאורגנו עבורם ממרכז הארץ. "מסתבר שהאורחים מוצאים 'פתרונות יצירתיים' כדי לצאת מאילת צפונה", נמסר מהרשת.

מי שאפשר לומר ש"מרוויחה" מהשביתה היא חברת האוטובוסים אגד, שנשארה האופציה היחידה להגיע לעיר הדרומית (מלבד רכב פרטי) ולצאת ממנה. "אגד תגברה את הנסיעות לאילת וסיפקה אתמול מענה עבור מאות נוסעים, שביקשו להגיע לעיר הדרומית", נמסר מהחברה. "אנו נישאר עם אצבע על הדופק ונוסיף אוטובוסים כדי לאפשר לנוסעים להשאיר את הרכב בבית ולהגיע לאילת בבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully