וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי אל-על: מתנצלים בפני הנוסעים, אך השביתה תימשך

אשר אדרי, יו"ר ועד עובדי חברת אל-על, קרא לשרי האוצר והתחבורה לקיים עמם משא ומתן. "השדה ייסגר ללא הגבלת זמן", הזהיר. נוסע: "אנחנו נמצאים בחוסר ודאות מוחלט"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

הסכם "שמיים פתוחים" שאישרה אתמול הממשלה, עורר את זעמם של אלפי העובדים בחברות התעופה הישראליות – אל-על, ישראייר וארקיע, אשר הודיעו על שביתה שלפי שעה פוגעת בעיקר בציבור הנוסעים. יו"ר ועד עובדי אל-על, אשר אדרי, התנצל הבוקר (שני) בפני אלפי הנוסעים שהיו אמורים להמריא אתמול והיום מנתב"ג, אך הדגיש כי השביתה תימשך ללא הגבלת זמן, ואף תחמיר.

נושא: אשר אדרי יו"ר ועד עובדי אל על, אפריל 2013. עומר מירון
מתנצל. יו"ר ועד עובדי אל-על, אשר אדרי/עומר מירון

"אני רוצה להתנצל על עוגמת הנפש, אבל הביאו אותנו למצב הזה, אני האחרון שרוצה לשבות. שביתה זה אמצעי ולא מטרה. אני לא רוצה להזיק לעצמי, ולא לילדים שלי ולמשפחתי, אבל לא השאירו לנו ברירה. המלחמה הזאת מוצדקת, עשינו את המקסימום על מנת שההחלטה הזאת (אישור ההסכם) לא תעבור ועל מנת שתתוקן". אדרי קרא לחברי הממשלה לקיים עם העובדים משא ומתן על פרטי ההסכם, שצפוי לטענתו לפגוע במשפחות רבות. "מחר בבוקר השביתה תתרחב, השדה יהיה סגור ללא הגבלת זמן. אנחנו מבקשים ודורשים מממשלת ישראל, מהשרים - שבו, דברו איתנו, תבינו את הצרכים ואת הבקשות שלנו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שביתה בנתב"ג, אפריל 2013. עומר מירון
שביתה בנתב"ג, אפריל 2013/עומר מירון

יושב ראש ועד העובדים ציין כי שר האוצר, יאיר לפיד, ושר התחבורה, ישראל כץ, מסוגלים לפתור את המשבר. "תתייחסו אלינו, אולי אנחנו לא צרכנים, אבל אנחנו גם אזרחי מדינת ישראל. אנחנו עובדים כאן". לדבריו, "אני חושב ששרי האוצר והתחבורה צריכים לתת את הדעת על זה. מחר בבוקר אולי יוסיפו 1,000 משרות בענף התעופה, אבל יפטרו 10,000 איש מעובדי חברות התעופה".

שביתה בנתב"ג. עומר מירון
כרגע, הנוסעים הם הנפגעים העיקריים. נתב"ג, הבוקר/עומר מירון

נוסעים רבים ש"תקועים" ביממה האחרונה בארץ וברחבי העולם, זועמים על כך שהחופשה לה חיכו בוטלה, או שאינם יכולים לעזוב את ישראל בתום ביקור בארץ. אב ובנו, אזרחי צרפת, ששהו מספר ימים בישראל סיפרו כי לא ידעו כלל על השביתה. "אנחנו דתיים ולא שמענו על כך בשבת. הגענו לשדה כדי לטוס עם אל-על חזרה למארסיי", סיפרו השניים. "לבסוף סידרו לנו טיסה חלופית עם אייר-פראנס בערב", אמרו וציינו כי ייאלצו לחזור להיכן שהתארחו ולשוב לשדה התעופה מאוחר יותר. כמוהם ישנם עוד כ-30 תיירים בשדה התעופה שממתינים לפתרון חלופי לאחר שלא ידעו על השביתה והגיעו לשדה כדי לחזור לארצם.

עובדי חברות התעופה הפגינו: "העם דורש צדק אווירי". עומר מירון
הפגנת עובדי חברות התעופה מול משרדי הממשלה/עומר מירון

ספי אנגלנדר (28) מתל אביב, שוהה עם אישתו בניו יורק לרגל נסיעת עסקים: "היינו אמורים לעלות על טיסה ארצה כדי להספיק להגיע למסיבת יום ההולדת של אמי. עכשיו אנחנו נאלצים להשלים עם העובדה שלא נוכל להגיע לאירוע המרגש", סיפר אנגלנדר. "התעדכנו באתר הביטולים ותחילה הופיע כי הטיסה בוטלה אך לאחר מכן היא לא הופיעה שם", הסביר, "כל הנסיונות להשיג את אל על בארץ, בניו יורק ובפייסבוק עלו בתוהו. אנחנו נמצאים בחוסר ודאות מוחלט. נאלצנו לעשות צ'ק אאוט במלון כי אחרת יחייבו אותנו לשלם על לילה נוסף, כך שכעת לא מובטח לנו מקום לינה במלון ללילה".

נתב"ג- שביתה של עובדי חברות התעופה הישראליות, אפריל 2013. יותם רונן
לא כך תכננו את הנסיעה. נוסעים מיואשים בנמל התעופה בן גוריון/יותם רונן

לגבי מאבק עובדי אל על אמר אנגלנדר: "אנחנו יכולים להזדהות עם העובדים, אבל פתיחת המשק לתחרות שתיטיב עם כל אזרחי ישראל היא צעד הכרחי. חבל שקבוצה קטנה וכוחנית מטילה כתם על חברת תעופה מוצלחת כזו". על אף הטענות לעיל, נראה כי מזלו של הזוג אנגלנדר שפר עליו ולאחר שעזבו את המלון, התבשרו בני הזוג שטיסתם תצא כמתוכנן בשעה 23:30 שעון ארצות הברית.

נתב"ג-  חברות התעופה הישראליות שובתות, אפריל 2014. יותם רונן
"אנחנו נמצאים בחוסר ודאות מוחלט"/יותם רונן

אזרחית ישראלית נוספת אשר עשויה להיפגע מהשביתה הינה מאיה מתל אביב, שנמצאת בברלין בחופשה בת חמישה ימים, וטיסתה חזרה ארצה אמורה לצאת מחר. "אם לא תסתיים השביתה ולא תהיה ברירה, ניערך להאריך את השהות שלנו", סיפרה מאיה, "מבחינתי השביתה הזאת גרועה מאוד, אני צריכה לחזור לארץ, לעבודה ולילדים. זה ממש לא מתאים. שמעתי שמנסים להוציא צו מניעה לשביתה, נקווה שזה יסתדר".

בכל זאת יש איזו שמחה אם תישארו עוד כמה ימים בחו"ל?
"ממש לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully