וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על מעצר החשוד בבוסטון: כך אנו מגיבים לרשע

בנאומו לאומה התייחס הנשיא לפיגוע שאירע בתחילת השבוע במרתון בבוסטון ולמצוד אחר שני המחבלים הצ'צ'נים, שאחד מהם נלכד והאחר נהרג. "חרף האירועים, רוחה של העיר לא נפגעה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בתיעוד לכידת אחד המחבלים)

בתום המצוד בבוסטון: בנאומו השבועי לאומה התייחס היום (שבת) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לפיגוע הטרור שאירע בתחילת השבוע באירוע המרתון בעיר, שבו נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 176, ולמצוד אחר שני האחים הצ'צ'נים, שאחד מהם נהרג והאחר נלכד, החשודים בביצוע הפיגוע . בנאומו אמר אובמה כי "חרף האירועים, רוחה של העיר לא נפגעה, והאמריקאים הוכיחו כי הם מסרבים להיכנע לטרור".

אובמה נואם בטקס בבוסטון. AP
"האמריקאים הוכיחו כי הם מסרבים להיכנע לטרור". אובמה נואם בבוסטון, שלשום/AP

עוד אמר אובמה כי "בשבוע החולף פעלו יחד צוותי חירום, משתתפי המרוץ, רופאים ואחיות והתושבים הטובים של בוסטון, והראו לעולם כיצד מגיבה ארצות הברית לרשע. וזאת באמצעות הפגנת חוסן ונחישות, וללא חשש. זו הדרך שבה בוסטון וארצות הברית יתקדמו יחד".

ג'וחאר צ'רנייב, אפריל 2013. Robin Young, AP
ג'וחאר צ'רנייב, אחד האחים החשודים בביצוע הפיגוע, שנלכד הבוקר על ידי המשטרה/AP, Robin Young

לפנות בוקר הודיעה משטרת בוסטון כי אחד האחים החשודים בביצוע הפיגוע, ג'וחאר צ'רנייב בן ה-19, נלכד על ידי כוחות המשטרה כשהתחבא בסירה בעיירה ווטרטאון שבאזור בוסטון. צ'רנייב נמלט אמש מכוחות המשטרה לאחר שאחיו טמרלן, החשוד עמו בביצוע הפיגוע, נורה למוות במהלך המרדף אחריהם. צ'רנייב הובהל לבית החולים "בית ישראל" בבוסטון ומטופל במקום. ככל הנראה הוא היה פצוע כבר מתקרית הירי אתמול. המשטרה סיפרה שנמצא כשהוא מכוסה בדם, והבולשת תעדכן על מצבו בהמשך.

ג'וחאר צ'רנייב, המחבל השני מבוסטון נלכד ומובא על אלונקה לבית החולים. AP
שני החשודים בביצוע הפיגוע, כפי שתועדו במצלמות האבטחה באירוע המרתון בבוסטון, השבוע/AP

תושבי בוסטון לא הסתירו את התרגשותם מלכידתו של המחבל השני בפיגוע שהסעיר את המטרופולין, וגזר עליהם עוצר. הם יצאו לרחובות עם היוודע דבר לכידתו של צ'רנייב, והניפו דגלי ארצות הברית לעיני אנשי כוחות הביטחון והמשטרה, בכל פעם שאלה חלפו על פניהם. זאת ועוד, המונים שחגגו ברחובות צעקו "U-S-A! U-S-A!", ושרו את ההמנון. מקום מסתורו של ג'וחאר צ'רנייב התגלה לאחר שהמשטרה קיבלה מידע מתושב ווטרטאון, אשר זיהה כתמי דם בחצר ביתו בקרבת הסירה שבה התחבא החשוד הצ'צ'ני.

תושבי ווטרטאון חוגגים את לכידתו של ג'וחאר צ'רנייב, 20 באפריל 2013. רויטרס
המונים חוגגים בבוסטון בעקבות לכידת המחבל השני, היום/רויטרס

בעקבות לכידתו של צ'רנייב, קיים הלילה אובמה מסיבת עיתונאים ובירך את תושבי בוסטון על "עמידתם האיתנה", בתקופת שלאחר הפיגוע במרתון ובמהלך המצוד אחר החשודים. כמו כן, בירך אובמה את כוחות הביטחון אשר פעלו בנחישות ובמהירות לאיתורו ולכידתו של החשוד הנמלט. הנשיא האמריקאי אמר כי הוא ממליץ "לא לקפוץ למסקנות" באשר למניעיהם של האחים צ'רנייב בביצוע הפיגוע, וכי עניין זה ייחקר וייבחן בקפידה על ידי רשויות החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully