וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דינג דונג המכשפה מתה": שונאי תאצ'ר חגגו בחוצות

מאות אזרחי הממלכה הבריטית שלא היו מאוהדי התאצ'ריזם לא שכחו לה את הגזרות הכלכליות הקשות גם במותה: מאות יצאו לשיר, לרקוד ולשתות לרגל מותה של ראש הממשלה לשעבר. צפו

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

למרות היותה ראש ממשלה נערצת, הייתה מרגרט תאצ'ר דמות שנויה במחלוקת ושנואה על ידי רבים, בין היתר בשל מדיניותה הכלכלית הקשוחה, אותה לא שכחו לה גם ביום מותה. ברחבי בריטניה יצאו רבים לרחובות לחגוג את מותה של ראש הממשלה לשעבר. השיר המפורסם מהמחזמר "הקוסם מארץ עוץ" הפך להיות המנונם של הצוהלים ששרו ברחובות: "דינג דונג, המכשפה מתה". השיר משנת 1939 אף המריא במצעד ההורדות במדינה עד לרשימת 30 השירים הגדולים.

מותה של אשת הברזל - כתבות נוספות:
”אשת הברזל” שהרעיפה מחמאות על ישראל
מנהיגה נערצת ואויבת הציבור: תמונות מחיי אשת הברזל
הנערה היהודייה שמרגרט תאצ’ר הצילה בשואה

בבריטניה  חוגגים את מותה של תאצ'ר. רויטרס
בכיכר טרפלגר בלונדון פתחו בקבוקי שמפנייה שהועברו בין החוגגים/רויטרס
בבריטניה  חוגגים את מותה של תאצ'ר. רויטרס
"מגי מתה, חלב בחינם לכולם!"/רויטרס

כבר שעה לאחר מותה יצאו מאות לחגוג, לרקוד, לשתות ולשיר שירי שנאה עד השעות הקטנות של הלילה. במספר רב של סרטונים שהועלו לרשת נראים אנשים שהתאספו ברחובות אשר קוראים קריאות שמחה. "אם כולכם שונאים את תאצ'ר – מחאו כפיים!", קרא אחד המפגינים במגפון. באחד מבתי הקולנוע הסירו כמה צעירים את שם הסרט המציג ובאותיות מאורות אייתו "מרגרט תאצ'ר מתה - LOL". על שלטים רבים נכתב "שמחו, תאצ'ר מתה" ו"מגי מתה, חלב בחינם לכולם!". בכיכר טרפלגר בלונדון פתחו בקבוקי שמפנייה שהועברו בין החוגגים.

על אף היחסים הסבוכים: המלכה תגיע להלוויה

מסע ההלוויה של תאצ'ר יחל ביום רביעי בשבוע הבא. ארונה יצא מבית הנבחרים ויובא לקתדרלת סנט פול, שם יתקיים הטקס. להלוויה צפויים להגיע בין היתר מיכאיל גורבצ'וב וננסי רייגן, אשתו של הנשיא האמריקני לשעבר שהיה חברה הקרוב של תאצ'ר. ראש הממשלה לשעבר תכננה בעצמה את הלווייתה כבר לפני למעלה מחמש שנים בשיתוף עם גורמי ממשל. עד לשעות הצהריים לא אישרה המלכה אליזבת כי תשתתף בטקס, שאינו ממלכתי, כפי שהייתה הלוויית וינסטון צ'רצ'יל – אך להלווייתו של השני הגיעה המלכה.

בין שתי הנשים החזקות באנגליה הייתה מערכת יחסים סבוכה. המלכה הודתה מספר פעמים כי לא הסכימה עם המדיניות של תאצ'ר והביעה אף תרעומת על התנהלותה סביב האבטלה שגאתה בתקופתה והתמודדותה עם שביתת הכורים הארוכה. בעבר הכחישה תאצ'ר את הדיווחים על יחסים עכורים עם המלכה ואמרה כי מדובר "בשטויות". גם המלכה סיפרה בזמנו כי היא מעריכה את הנחישות והישגיה האדירים של גברת תאצ'ר.

אתמול דובר ארמון בקינגהאם מסר בהצהרה כי המלכה "הייתה עצובה לשמוע על מותה של הברונית" וכי היא "ממתינה לפרטים נוספים מהממשלה על סידורי הלוויה". היום כאמור, אישר בית המלוכה כי המלכה תגיע לחלוק כבוד אחרון עם ראש ממשלת בריטניה לשעבר, שעבדה מול המלכה לאורך תקופה ארוכה יותר מכל ראש ממשלה אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully