וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: גזר דינו של "המחבל היהודי" ג'ק טייטל

9.4.2013 / 11:53

טייטל הורשע ברציחתם של שני פלסטינים, בשלושה ניסיונות רצח ובשורה ארוכה של מעשי חבלה ממניעים גזעניים. התביעה ביקשה לגזור עליו שני מאסרי עולם ועוד 70 שנים במצטבר

גזר דינו של יעקב (ג'ק) טייטל, מי שכונה "המחבל היהודי", יינתן היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. בשעה 14:00 ימסור הרכב של שלושה שופטים את החלטתו בנוגע לטייטל, שבחודש ינואר האחרון הורשע בשתי עבירות של רצח פלסטינים, שלושה ניסיונות רצח ושורה ארוכה של מעשי חבלה נוספים ממניעים אידיאולוגים גזעניים. בנוסף לרצח הפלסטינים הורשע טייטל על פי הודאתו בהטמנת מטען צינור ב-2008 בפתח ביתו של פרופ' זאב שטרנהל מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שנפצע באורח קל, וכן בהטמנת מטען נוסף מוקדם יותר באותה שנה בביתם של יהודים משיחיים באריאל, דבר שגרם לפציעתו הקשה של נער.

טיעונים נוספים שבמשפטו של ג'ק טייטל , פברואר 2013.. טלי מאייר
טייטל בבית המשפט, בחודש פברואר/טלי מאייר

בהחלטת השופטים שהרשיעו את טייטל נכתב בין היתר כי "הנאשם אחראי למעשים. לא התעורר בלבו ספק בין קשר למעשים לבין הליקוי הנפשי ממנו הוא סובל ולפיכך החלטתנו להרשיעו במעשים". התביעה דרשה להטיל עליו שני מאסרי עולם ועוד 70 שנות מאסר במצטבר. "ראוי לגזור על הנאשם מאסר עולם על כל רצח בו הורשע ועל כל ניסיון רצח 20 שנות מאסר במצטבר. באשר לעבירות ההמרדה – עונש של בין 10-5 שנים ולעבירות הסתה עונש של 5-3 שנים, במצטבר", נאמר בטיעונים לעונש. ההגנה מצדה ביקשה הקלה בעונש בשל ההפרעה הנפשית שממנה סובל טייטל: "הנאשם סובל מהפרעת אישיות קשה פסיכופתית עם קווים סכיזופרניים, זעם נרקיסיסטי ואידיאולוגיה קיצונית פנאטית", טענה ההגנה.

טייטל נעצר באוקטובר 2009 בידי המחלקה היהודית של השב"כ, ובחקירתו נחשפה פעילות טרור יהודי שנמשכה על פני עשור. בין היתר הודה טייטל ברציחתם של נהג מונית ממזרח ירושלים ושל רועה צאן פלסטיני בשנת 1997, בהנחת מטען חבלה בהתנחלות עלי ב-2006, בפציעת פלסטיני עם מטען חבלה בבית שמש ב-2007 וכן בהנחת מטענים ליד כלי רכב משטרתיים בירושלים באותה שנה.

במהלך משפטו הרבה טייטל להתפרץ לדברי השופטים והצהיר לא פעם כי אלוהים שלח אותו לבצע את המעשים וכי הוא לא מכיר בסמכותו של בית המשפט. בחוות דעת שהוגשה לבית המשפט ב-2010 מטעם הפסיכיאטר המחוזי נכתב כי תפיסת המציאות של טייטל פגומה באופן משמעותי, אך למרות זאת, כאמור, החליטו השופטים כי היה שפוי בעת ביצוע המעשים. בפברואר 2012 הגיעה הפרקליטות להסדר עם סנגוריו, שבמסגרתו הודה במעשים המיוחסים לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully