וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הגיעה להסדר עם פרקליטי "המחבל היהודי"

גלעד גרוסמן

15.2.2012 / 19:18

על פי ההסדר, יוגש כתב אישום מתוקן נגד ג'ק טייטל שיכלול את עיקרי האישום המקורי. הוא יודה במיוחס לו, אך פרקליטיו יטענו כי לא היה אחראי למעשיו ויש לשלוח אותו למוסד

הפרקליטות ועורכי דינו של "המחבל היהודי" ג'ק טייטל הודיעו היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים על כך שגיבשו הסדר בתיק המתנהל נגדו. ההסדר המלא יוצג בפני בית המשפט בעוד כחודש, אז גם ידונו הצדדים בשאלת אחריותו של טייטל למעשים. לפני כן יוגש כתב אישום מתוקן שיכלול כפי הנראה את עיקרי האישום המקורי, בין השאר את עבירות האלימות – מקרי הרצח וניסיונות הרצח.

טייטל צפוי להודות בעובדות כתב האישום המתוקן, אולם פרקליטיו עורכי הדין אשר אוחיון ומיכאל עירוני יטענו שהוא לא היה אחראי למעשיו בעת ביצועם ולכן לא ניתן לגזור עליו עונש מאסר. במידה ועמדתם תתקבל טייטל יישלח כפי הנראה למוסד פסיכיאטרי ולא ירצה עונש מאסר. מנגד, התובע בתיק, עורך הדין שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים יטען שטייטל כן אחראי למעשיו. אם בית המשפט יקבל את טענת התובע, טייטל צפוי לעונש ממושך של לפחות מאסר עולם אחד.

לפני כשנתיים וחצי הוגש נגד טייטל כתב אישום המייחס לו שני מקרי רצח, שלושה ניסיונות לרצח, הסתה חמורה לגזענות וייצור נשק. לפי כתב האישום, משנת 1997 ועד למעצרו ביצע טייטל, תושב ההתנחלות שבות רחל, שורה של מעשי אלימות וטרור חמורים, ואף הסית לאלימות וטרור נגד קבוצות בקרב האוכלוסייה בישראל ובשטחים וכנגד המשטרה. בין היתר פורט כיצד רצח את נהג המונית הפלסטיני סמיר אכרם בלביסי ביוני 1997 וכן רועה צאן פלסטיני מספר חודשים לאחר מכן. בנוסף, הוא הטמין מטען חבלה בביתו של פרופסור זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15.

פרקליטיו של טייטל טענו כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין, ולבית המשפט הוגשו חוות דעת פסיכיאטריות סותרות בנושא. לפני חודשיים קבע בית המשפט כי טייטל כשיר לעמוד לדין, אינו מנותק מהמציאות, מודע היטב להליך המשפטי ולכן יכול לסייע בהגנה על עצמו.

לאחר שיוגש כתב האישום יטענו הצדדים לגבי השאלה אם בעת ביצוע העבירות, בניגוד למצב היום, ידע טייטל להבחין בין טוב לרע והאם ניתן לקבוע שמשפטית הוא אחראי למעשיו. יצוין כי טייטל, שלא נכח בדיון היום, התעלם במהלך הדיונים מהמתרחש סביבו, וטען שאינו מכיר בסמכות בית המשפט.

עוד באותו נושא:
בית המשפט: "המחבל היהודי" טייטל כשיר לעמוד לדין
ג'ק טייטל לביהמ"ש: התירו לי להתייחד עם אשתי
מקורבי ג'ק טייטל: "מצבו הנפשי הידרדר בכלא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully