וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: "המחבל היהודי" טייטל כשיר לעמוד לדין

גלעד גרוסמן

7.12.2011 / 16:04

מי שמואשם בין השאר ב-2 מקרי רצח של פלסטינים והטמנת מטען לפרופ' זאב שטרנהל, לא מנותק מהמציאות, מודע להליך המשפטי - ולכן כשיר לעמוד לדין. זאת למרות חוות דעת פסיכיאטריות סותרות

"המחבל היהודי" יעמוד לדין: בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (רביעי) כי יעקב (ג'ק) טייטל, הנאשם בין השאר בשני מקרי רצח של פלסטינים, בניסיונות רצח ובהסתה, כשיר לעמוד לדין. זאת, לאחר שלבית המשפט הוגשו חוות דעת פסיכיאטריות סותרות בעניין.

יעק טייטל, המחבל היהודי. רויטרס
כשיר לעמוד לדין. טייטל/רויטרס

פרקליטו של טייטל, עורך הדין מיכאל עירוני, ביקש לקיים דיון בנוגעת לשאלת אחריותו הפלילית למעשים (קרי, כשירותו הנפשית בשעת המעשים - ג.ג.), בניגוד לכשירותו לעמוד לדין כיום. מנגד, הפרקליטות ביקשה כבר להתחיל בשלב הצגת הראיות בבית המשפט. השופטים, צבי סגל, משה דרורי ומשה יועד-הכהן, קבעו כי אין מחלוקת על כך שטייטל הוא אדם אינטיליגנטי מאוד, וכי גם אם ניתן לזהות אצלו מעין התפרקות פסיכוטית, הרי שלאחריה הוא שב לתפקודו הרגיל, גם ללא קבלת טיפול.

ההגנה לא הוכיחה שהוא לא כשיר לעמוד לדין

עוד טענו השופטים כי טייטל מתנגד אידיאולוגית לסמכות בית המשפט לשפוט אותו, וכי הוא לא השמיע כל אמירה שסירובו לשתף פעולה עם ההליך המשפטי נובע מהנחיות שקיבל מה"המלאך". הם קבעו שההגנה לא הצליחה להוכיח שטייטל אינו כשיר לעמוד לדין, כי הוא אינו מנותק מהמציאות, מודע היטב להליך המשפטי, יודע שהוא נמצא בבית המשפט – ולכן יכול לסייע בהגנה על עצמו.

השופטים קבעו עוד כי על טייטל להגיש תגובה מפורטת לכתב האישום בעוד כשבועיים. בתוך כך, עורך הדין עירוני ביקש מהרכב השופטים לפסול את עצמו מכיוון שלדבריו, אחד השופטים שוחח עם התובע במשפט על התיק שלא בנוכחות ההגנה.

לפי כתב האישום נגדו, המכיל 14 סעיפים, משנת 1997 ועד למעצרו ב-2009 ביצע טייטל שורה של מעשי אלימות וטרור חמורים, ואף הסית לאלימות וטרור נגד קבוצות בקרב האוכלוסייה בישראל ובשטחים וכנגד המשטרה. בין היתר מפורט כיצד רצח את נהג המונית הפלסטיני, סמיר אכרם בלביסי, ביוני 1997 וכן רועה צאן פלסטיני מספר חודשים לאחר מכן. בנוסף, טייטל מואשם כי הטמין מטען חבלה בביתו של פרופסור זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15.

עוד על משפטו של טייטל
ג’ק טייטל לביהמ”ש: התירו לי להתייחד עם אשתי
הפסיכיאטר קבע: טייטל לא כשיר לעמוד לדין
טייטל הואשם ברצח: ”אלוהים גאה במעשיי”


לפניות לכתב: gilad_d@walla.net.il

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully