וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטו של יעקב טייטל ייפתח היום

טייטל, שכונה "המחבל היהודי", מואשם בשני מעשי רצח, בשלושה נסיונות רצח ובשורת עבירות חמורות נוספות. טייטל כבר הביע גאווה על המעשים. "אלוהים גאה בי"

משפטו של "המחבל היהודי", יעקב (ג'ק) טייטל ייפתח היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. המשפט יתנהל בדלתיים פתוחות בפני הרכב של שלושה שופטים.

כתב האישום מייחס לטייטל, תושב ההתנחלות שבות רחל בן 37, שתי עבירות של רצח בכוונה תחילה, שלוש עבירות של ניסיון רצח, הצתה, הסתה חמורה לגזענות, החזקת נשק וייצור נשק.

הארכת מעצר יעקב טייטל. מגד גוזני
"טייטל הפגין שנאה כלפי יחידים וקבוצות שאורח חייהם שונה משלו". טייטל/מגד גוזני

לפי כתב האישום, המכיל 14 סעיפים, משנת 1997 ועד למעצרו השנה ביצע טייטל שורה של מעשי אלימות וטרור חמורים, ואף הסית לאלימות וטרור נגד קבוצות בקרב האוכלוסייה בישראל ובשטחים וכנגד המשטרה. בין היתר מפורט כיצד רצח את נהג המונית הפלסטיני, סמיר אכרם בלביסי, ביוני 1997 וכן רועה צאן פלסטיני מספר חודשים לאחר מכן. בנוסף, הוא הטמין מטען חבלה בביתו של פרופסור זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15.

מכתב האישום עולה כי טייטל פעל לבדו בכל האירועים המיוחסים לו. הוא נעצר באוקטובר האחרון בזמן שהיה נתון תחת מעקב של השב"כ והימ"מ בשכונת הר נוף בירושלים, בעת שהדביק כרוזים הקוראים "ללכת בעקבות המפגע מבר הנוער בתל אביב" ולרצוח חברים בקהילה ההומו לסבית.

עם הגשת כתב האישום נגדו בחודש שעבר אמר טייטל כי "היה זה תענוג וכבוד לשרת את אלוהיי. אלוהים גאה במעשיי. אין לי חרטות".

עו"ד שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים, התובע במשפט, אמר אז כי מדובר בכתב אישום יוצא דופן "גם מבחינת היקף העבירות וחומרתן. ובעיקר אינו שגרתי בגלל השנאה שהפגין כלפי יחידים וקבוצות שאורח חייהם שונה משלו".

נגד טייטל הוגשה גם תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בירושלים בגובה 4 מיליון שקל בשם משפחות אורטיז ובלביסי. עו"ד יוסי גרייבר, שהגיש את התביעה בשם המשפחות, סיפר לוואלה! חדשות שמשפחת בלביסי, שבנה נרצח על ידי טייטל, סובלת מאז מותו מקשיים רבים. "מאז מותו האם חולה בסוכרת והאב הפסיק לעבוד. הוא היה סטודנט להנדסת בניין והמשפחה הפסיקה לתפקד מאז, וגם סבלה מכך שישנן שמועות שהרצח בוצע מכיוון שהיה משת"פ".

גרייבר סיפר גם על הנזק שנגרם לעמי אורטיז, שנפצע ממטען שהניח טייטל. "אורטיז היה שחקן כדורסל עם עתיד מזהיר, אך הוא איבד אצבעות ברגליים, סובל עדיין מרסיסים בגופו, ואף סבל תקופה מסויימת מעיוורון". גרייבר הבהיר כי "משפחות אורטיז ובלביסי החליטו להגיש תלונה נגד טייטל על מנת לקבל פיצוי על הנזקים האדירים שנגרמו להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully