וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיכיאטר קבע: טייטל לא כשיר לעמוד לדין

גלעד גרוסמן

4.5.2010 / 16:10

חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי קובעת כי ג'ק טייטל שכונה "המחבל היהודי", אינו כשיר לעמוד לדין. משמעות הדבר היא שאם בית המשפט יקבל את הקביעה, משפטו של טייטל יופסק

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר ועוז מירון, עריכה: דורון שטיין, קריינות: רועי כ"ץ)

חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי קובעת כי ג'ק טייטל הנאשם בין היתר בשתי עבירות של רצח ובשלוש עבירות של ניסיון רצח אינו כשיר לעמוד לדין. חוות הדעת שהועברה היום (שלישי) לפרקליטות, תוגש מחר לבית המשפט. אין בחוות הדעת קביעה כי טייטל לא היה אחראי למעשיו, אולם משמעות הדבר היא שאם בית המשפט יקבל את הטענה שאינו כשיר לעמוד לדין, משפטו יופסק.

כתב האישום שהוגש נגד טייטל, בן 37 מההתנחלות שבות רחל, מייחס לו שתי עבירות של רצח בכוונה תחילה, שלוש עבירות של ניסיון רצח, הצתה, הסתה חמורה לגזענות, החזקת נשק וייצור נשק.

לפי כתב האישום, המכיל 14 סעיפים, משנת 1997 ועד למעצרו השנה ביצע טייטל שורה של מעשי אלימות וטרור חמורים, ואף הסית לאלימות וטרור נגד קבוצות בקרב האוכלוסייה בישראל ובשטחים וכנגד המשטרה.

בין היתר מפורט כיצד רצח את נהג המונית הפלסטיני, סמיר אכרם בלביסי, ביוני 1997 וכן רועה צאן פלסטיני מספר חודשים לאחר מכן. בנוסף, הוא הטמין מטען חבלה בביתו של פרופסור זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15.

מכתב האישום עולה כי טייטל פעל לבדו בכל האירועים המיוחסים לו. הוא נעצר באוקטובר האחרון בזמן שהיה נתון תחת מעקב של השב"כ והימ"מ בשכונת הר נוף בירושלים, בעת שהדביק כרוזים הקוראים "ללכת בעקבות המפגע מבר הנוער בתל אביב" ולרצוח חברים בקהילה ההומו לסבית.

עם הגשת כתב האישום אמר טייטל כי "היה זה תענוג וכבוד לשרת את אלוהיי. אלוהים גאה במעשיי. אין לי חרטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully