וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ג'ק טייטל: "מצבו הנפשי הידרדר בכלא"

מקורבי "המחבל היהודי" הנאשם בין היתר ברצח שני פלסטינים, טוענים כי באחרונה הוא "החל לראות רוחות ושדים" וכי השב"ס מסתיר את מצבו הנפשי. תגובת שב"ס: "טייטל מטופל ע"י פסיכיאטר"

האם חלה הרעה במצבו הנפשי של ג'ק טייטל המואשם בשתי עבירות רצח של פלסטינים, ניסיונות רצח, הצתה והחזקת נשק? בקול ישראל דווח כי טייטל, השוהה באגף התורני בכלא איילון סיפר לאסירים אחרים כי "באחרונה החל לראות רוחות ושדים". לפי הדיווח ניהל טייטל לפני מספר ימים מאבק עם "שד המבקש להרגו". הוא זרק סיר לעבר מראה, שבר אותה ונשרט קלות. במקרה אחר פרם טייטל פרוכת בבית הכנסת וטען כי השד מסתתר בתוכה.

פרקליטו של טייטל, עו"ד עדי קידר מעמותת "חננו" טען כי שירות בתי הסוהר אינו מתייחס כראוי למצבו של טייטל. לדבריו, "נדהמנו לגלות כי במקום להעבירו לאבחון, מחזירים אותו לאגף הרגיל ולכל היותר כובלים אותו. השב"ס מתעקש לא להעביר אותו למקום שבו הוא צריך לשהות". לטענת גורמים המקורבים לטייטל, אילו לא היתה מחלוקת משפטית, היה טייטל מאושפז אך בשב"ס מנסים להסתיר את מצבו של טייטל, כדי לא לפגוע בעמדת הפרקליטות מבית המשפט שעתיד לדון בכשירותו לעמוד לדין.

מהשב"ס נמסר בתגובה כי "העצור מטופל על ידי פסיכיאטר של משרד הבריאות, הבוחן כל התנהגות של העצור בין אם היא פרובוקציה ובין אם מדובר באירוע אמיתי ובהתאם להנחיה מוגש טיפול לעצור". ממשרד המשפטים לא נמסרה תגובה.

כתב האישום מכיל 14 סעיפים

כתב האישום שהוגש נגד טייטל, בן 37, מההתנחלות שבות רחל, מייחס לו שתי עבירות של רצח בכוונה תחילה, שלוש עבירות של ניסיון רצח, הצתה, הסתה חמורה לגזענות, החזקת נשק וייצור נשק. לפי כתב האישום, המכיל 14 סעיפים, משנת 1997 ועד למעצרו ביצע טייטל שורה של מעשי אלימות וטרור חמורים, ואף הסית לאלימות וטרור נגד קבוצות בקרב האוכלוסייה בישראל ובשטחים וכנגד המשטרה.

בין היתר נטען בכתב האישום כי הוא רצח את נהג המונית הפלסטיני, סמיר אכרם בלביסי, ביוני 1997 וכן רועה צאן פלסטיני מספר חודשים לאחר מכן. עוד נטען כי הוא הטמין מטען חבלה בביתו של פרופ' זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15.

מכתב האישום עולה כי טייטל פעל לבדו בכל האירועים המיוחסים לו. הוא נעצר לפני כשנה בזמן שהיה נתון תחת מעקב של השב"כ והימ"מ בשכונת הר נוף בירושלים, בעת שהדביק כרוזים הקוראים "ללכת בעקבות המפגע מבר הנוער בתל אביב" ולרצוח חברים בקהילה ההומו לסבית.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ק טייטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully