וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל היהודי: "לא יודע אם אני שפוי"

גלעד גרוסמן

5.5.2010 / 11:23

ביהמ"ש המחוזי בירושלים החליט לדחות לחודש הבא את הדיון בחוות הדעת הפסיכיאטרית אשר קבעה כי ג'ק טייטל אינו כשיר לעמוד לדין. טייטל אמר לעיתונאים כי הוא חש בטוב

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

הדיון לגבי כשירותו לעמוד לדין של ג'ק טייטל, שכונה "המחבל היהודי", נדחה לחודש יוני לאחר שאתמול הוגשה חוות דעת פסיכיאטרית הקובעת כי הוא אכן אינו כשיר, כך קבע היום (רביעי) בית המשפט המחוזי בירושלים. ליד אולם בית המשפט נשאל טייטל על ידי הכתבים לבריאותו הנפשית והשיב כי הוא "מרגיש טוב". לשאלה האם הוא בקו השפיות ענה "אני לא יודע".

חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי שהתפרסמה אתמול קבעה כי ג'ק טייטל הנאשם בין היתר בשתי עבירות של רצח ובשלוש עבירות של ניסיון רצח אינו כשיר לעמוד לדין. אין בחוות הדעת קביעה כי טייטל לא היה אחראי למעשיו, אולם משמעות הדבר היא שאם בית המשפט יקבל את הטענה שאינו כשיר לעמוד לדין, משפטו יופסק.

כתב האישום שהוגש נגד טייטל, בן 37 מההתנחלות שבות רחל, מייחס לו שתי עבירות של רצח בכוונה תחילה, שלוש עבירות של ניסיון רצח, הצתה, הסתה חמורה לגזענות, החזקת נשק וייצור נשק. לפי כתב האישום, המכיל 14 סעיפים, משנת 1997 ועד למעצרו השנה ביצע טייטל שורה של מעשי אלימות וטרור חמורים, ואף הסית לאלימות וטרור נגד קבוצות בקרב האוכלוסייה בישראל ובשטחים וכנגד המשטרה.

בין היתר מפורט כיצד רצח את נהג המונית הפלסטיני, סמיר אכרם בלביסי, ביוני 1997 וכן רועה צאן פלסטיני מספר חודשים לאחר מכן. בנוסף, הוא הטמין מטען חבלה בביתו של פרופסור זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15.

מכתב האישום עולה כי טייטל פעל לבדו בכל האירועים המיוחסים לו. הוא נעצר באוקטובר האחרון בזמן שהיה נתון תחת מעקב של השב"כ והימ"מ בשכונת הר נוף בירושלים, בעת שהדביק כרוזים הקוראים "ללכת בעקבות המפגע מבר הנוער בתל אביב" ולרצוח חברים בקהילה ההומו לסבית.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ק טייטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully