וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ק טייטל, "המחבל היהודי", הורשע בשני מעשי רצח

16.1.2013 / 16:34

בית המשפט המחוזי הרשיע את טייטל בשורה של עבירות, ובהן רצח על רקע אידיאולוגי, ניסיון רצח ומעשי חבלה, וקבע כי טייטל היה שפוי ו"לא התעורר בלבו ספק" כשביצע את המעשים

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע בצהריים (רביעי) את יעקב (ג'ק) טייטל בשתי עבירות של רצח פלסטינים, שלושה ניסיונות רצח ושורה של מעשי חבלה. בין השאר, הורשע טייטל על פי הודאתו בהטמנת מטען צינור ב-2008 בפתח ביתו של פרופ' זאב שטרנהל מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שנפצע באורח קל כתוצאה מהמקרה, וכן בהטמנת מטען נוסף מוקדם יותר באותה שנה בבית משפחה של יהודים משיחיים באריאל, שגרם לפציעה קשה של נער בן המשפחה ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצהיר כי אלוהים שלח אותו לבצע את המעשים. טייטל בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההרשעה הגיעה לאחר הסכמה על הסדר דיוני שבו הודה טייטל בכל האשמות נגדו ללא צורך בהוכחות, אך המחלוקת בין הסנגוריה לפרקליטות נותרה האם טייטל היה שפוי בעת ביצוע המעשים. ואמנם, בית המשפט המחוזי הכריע כי טייטל היה שפוי והיה מודע למעשיו, ועל כן הרשיע אותו.

"הנאשם אחראי למעשים, לא התעורר בלבו ספק בין קשר למעשים לבין הליקוי הנפשי ממנו הוא סובל ולפיכך החלטתנו להרשיעו במעשים", כתבו השופטים בהחלטתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הרבה להתפרץ לדברי השופטים

טייטל, שכונה "המחבל היהודי", נעצר באוקטובר 2009 בידי המחלקה היהודית של חוקרי השב"כ ובחקירתו נחשפה פעילות טרור יהודי שנמשכה על פני עשור. בין היתר הודה טייטל ברצח נהג מונית ממזרח ירושלים ב-1997, רצח רועה צאן פלסטיני ב-1997, הנחת מטען חבלה ב-2006 ביישוב עלי, פציעת פלסטיני עם מטען חבלה ב-2007 בבית שמש, הנחת מטען ליד רכב משטרתי בירושלים במאי 2007, מטען חבלה נגד רכב משטרתי ביוני 2007 בירושלים, פציעה קשה של נער ממשפחה משיחית באריאל ב-2008 והנחת מטען החבלה בפתח ביתו של פרופ' שטרנהל בספטמבר של אותה שנה.

במהלך משפטו הרבה טייטל להתפרץ לדברי השופטים והצהיר לא פעם כי אלוהים שלח אותו לבצע את המעשים וכי הוא לא מכיר בסמכותו של בית המשפט. בחוות דעת שהוגשה לבית המשפט ב-2010 מטעם הפסיכיאטר המחוזי נכתב כי תפיסת המציאות של טייטל פגומה באופן משמעותי, אך למרות זאת, כאמור, קבעו היום השופטים כי הוא היה שפוי בעת ביצוע המעשים. בפברואר אשתקד הגיעה הפרקליטות להסדר עם סנגוריו, ובמסגרתו הודה במעשים המיוחסים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully