וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: על חברי הכנסת לוותר על 10% משכרם

יו"ר ועדת החוץ והביטחון הודיע כי סיעתו תעניק גיבוי מלא להצעה שיגיש שר האוצר לפיד לממשלה: "צריך לתת לו אפשרות לעבוד". לדבריו, "הרבה יותר קל לתת עצות ולהעביר ביקורת"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אביגדור ליברמן, הודיע הבוקר (שלישי) כי סיעתו תתמוך בכל מקרה בהצעת תקציב המדינה שיגיש שר האוצר, יאיר לפיד. "בישיבה שקיימתי עם שרי ישראל ביתנו לפני זמן קצר דנו במצב הכלכלי הלא-פשוט בו נמצאת מדינת ישראל", כתב ליברמן בדף הפייסבוק שלו. הוא הוסיף כי "אנו סבורים שצריך לתת לשר האוצר החדש, יאיר לפיד, את האפשרות לעבוד ולבצע את המהלכים שהוא סבור שייטיבו עם הכלכלה הישראלית ועם אזרחי ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרבה יותר קל לתת עצות". לפיד בישיבת הממשלה, ביום ראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ליברמן, "אין ספק שהרבה יותר קל לתת עצות מאשר להיות האיש שצריך לקבל החלטות והרבה יותר קל להעביר ביקורת מלקבל אחריות. אנו לא נוהגים כך. לכן החלטנו כי אנו מעניקים לשר האוצר גיבוי מלא ונתמוך בכל מקרה בהצעת התקציב שאותה הוא יביא לממשלה. אנו סבורים כי על כל השרים והמפלגות לנהל את דיוני התקציב בצורה אחראית ורצינית ולהבין שאי אפשר להיענות לכל הדרישות כשהשמיכה כה קצרה".

ליברמן הציע כי כדי להוות דוגמה אישית, יוותרו כל חברי הכנסת על 10% משכרם עד לסוף שנת 2014. "אנו מקווים שראש הממשלה, יו"ר הכנסת ושר האוצר יתמכו בהצעתנו, ומעבר לחיסכון התקציבי ניתן גם דוגמה אישית בתקופה לא קלה", סיכם ליברמן.

בתוך כך, נציגי משרד האוצר נפגשו אמש עם יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק. הצדדים דנו בנושא עתיד מערכת ההשכלה הגבוהה לנוכח הקיצוצים הצפויים. לטענת רשטיק, במהלך הפגישה הציגו אנשי האוצר בפני רשטיק אולטימטום: אם הסטודנטים לא יסכימו להעלאת שכר הלימוד, יקוצץ תקציב מערכת ההשכלה הגבוהה ותתבצע העלאה חד-צדדית של שכר הלימוד. "אנחנו קוראים לשר האוצר להתנגד למהלך שיביא לפגיעה בהשכלה ובחינוך בישראל", אמר רשטיק בתום הפגישה. "ציבור הסטודנטים בישראל עומד על המשמר, ואנו מתכוונים להיאבק למען השמירה על ההשכלה הגבוהה והחינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully