וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ולפיד הסכימו לקצץ בביטחון, יעלון מתנגד

24.3.2013 / 20:59

ראש הממשלה ושר האוצר החליטו כי על מנת לצמצם את הגירעון יחול קיצוץ במשרדי הביטחון והתחבורה ובקצבאות הילדים. שר הביטחון בתגובה: "לא נוגעים בתקציבי המחקר והפיתוח"

שר האוצר, יאיר לפיד, נועד בימים האחרונים כמה פעמים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו - והגיע עמו להסכמות שלפיהן בתקציב המדינה יבוצעו קיצוצים נרחבים כדי לנסות ולצמצם את הגירעון בקופת המדינה. כפי שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 2, סוכם בין היתר על קיצוץ בתקציב משרד הביטחון, בפרויקטים תחבורתיים ובקצבאות ילדים.

יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
הסכימו לקצץ בביטחון ובקצבאות. נתניהו ולפיד בכנסת/טלי מאייר

תגובת שר הביטחון הטרי, משה (בוגי) יעלון, לא איחרה להגיע. במפגש החצי-שנתי של פורום ראשי התעשיות הביטחוניות במשרד הביטחון, שיגר אזהרה ללפיד: "לא נוגעים בתקציבי המחקר והפיתוח ולא משעבדים את העתיד לצורך כך".

יעלון פירט את הישגי משרד הביטחון והגופים הפועלים עמו, שלדבריו הם אלה שיוצרים את העדיפות על האויבים באזור. "התעשיות הביטחוניות יודעות להציע לנו טכנולוגיות משמעותיות אשר מאפשרות את היכולות שיש לנו היום. עלינו לפתח יכולות נוספות שיאפשרו הרתעה וישיגו הכרעה מהירה על בסיס היתרון היחסי". לדברי יעלון, "מחובתה של ישראל להסתכל על העתיד, לראות את העימות הבא וליצור יכולת אשר מביאה לנו יתרון יחסי נוכח השינויים באזור".

שר הביטחון היוצא, אהוד ברק, ושר הביטחון הנכנס, משה (בוגי) יעלון, מהרמת כוסית בקריה, ת"א, מרץ 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"לא משעבדים את העתיד". יעלון בטקס הכניסה לתפקיד/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אתמול התייחס שר האוצר הטרי ל"בור" בקופת המדינה. "התמונה הנפרשת אט-אט בפני היא גרועה הרבה יותר ממה ששיערתי", כתב לפיד במייל לפעילי "יש עתיד". "עזבו אתכם ממילים כמו 'גירעון' או 'משבר פיסקלי', אני אסביר את זה הרבה יותר פשוט: גיליתי שבחשבון שלנו יש אובר-דראפט מפלצתי, מבשר רע, הולך וגדל".

בתגובה לקיצוצים הצפויים, תקפה היום יו"ר העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' את לפיד, שלדבריה הפך להיות צלו של נתניהו. "לפיד קם בבוקר והוא בדיוק, אבל בדיוק, כמו נתניהו", אמרה יחימוביץ' בתגובה לכוונה לקצץ. "אחיי העבדים, אתם הולכים להמשיך להיות הכספומט של המדינה ולשלם את המחיר", כתבה יחימוביץ' בפרפרזה על סגנון כתיבתו של לפיד. "יעצו לי לומר, כמו ביבי, רגע לפני שאני עושה כלכלה ישנה, להגיד שקיבלתי את המשק במצב איום ונורא, ואין ברירה", כתבה יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה.

יו"ר האופוזיציה מנתה את הנפגעים העיקריים, לדבריה, מהקיצוצים הצפויים של לפיד. "עובדים סוציאליים, מורות, עובדי קבלן, אנשי הייטק ורופאים צעירים, סטודנטים, קשישים, חד-הוריות, פועלים בתעשייה, חגגתם מספיק, המסיבה נגמרה", כתבה בסרקזם, "אני הולך להטיל עליכם גזרות וקיצוצים וחסר לכם שתאשימו מישהו מלבד את עצמכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully