וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': לפיד תואם נתניהו - נמשיך להיות כספומט

יו"ר העבודה תקפה את שר האוצר בסגנונו על שלדבריה בחר לקצץ דווקא בשכבות החלשות: "אחי העבדים, יעצו לי לומר, כמו ביבי, רגע לפני שאני עושה כלכלה ישנה, להגיד שאין ברירה"

"לפיד קם בבוקר והוא בדיוק, אבל בדיוק, כמו נתניהו", כך כתבה בצהריים (ראשון) יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', בתגובה לדבריו של שר האוצר אמש כי לא יהיה מנוס מקיצוצים כואבים. "אחי העבדים, אתם הולכים להמשיך להיות הכספומט של המדינה ולשלם את המחיר", כתבה יחימוביץ' בפרפרזה על סגנון כתיבתו של לפיד. "יעצו לי לומר, כמו ביבי, רגע לפני שאני עושה כלכלה ישנה, להגיד שקיבלתי את המשק במצב איום ונורא, ואין ברירה", כתבה יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה.

יחימוביץ' התייחסה גם ל"ברית" בין לפיד ליו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט, ולסלוגן הבחירות של האחרון. "משהו חדש בכל זאת מתחיל: על הגזרות, הקיצוצים, המסים - אתם הולכים לשמוע דרך הפייסבוק. פקידי האוצר הסבירו לי שלהטיל מע"מ על הקניות שלכם בסופר, יעבור הרבה יותר בקלות מלהטיל מס אמת על העשירים ביותר", תקפה יו"ר העבודה.

"אחי העבדים, משהו ישן נמשך. אבל עם חיוך"

יו"ר האופוזיציה מנתה את הנפגעים העיקריים, לדבריה, מהקיצוצים הצפויים של לפיד. "עובדים סוציאליים, מורות, עובדי קבלן, אנשי הייטק ורופאים צעירים, סטודנטים, קשישים, חד הוריות, פועלים בתעשיה, חגגתם מספיק, המסיבה נגמרה", כתבה בסרקזם, "אני הולך להטיל עליכם גזרות וקיצוצים וחסר לכם שתאשימו מישהו מלבד את עצמכם".

מנגד, יחימוביץ' הרחיבה באשר למרוויחים העיקריים ממשנתו הכלכלה של לפיד, שלדבריה תואמת את זו של נתניהו. "התאגידים העשירים ביותר ימשיכו לא לשלם מסים בכלל, בעלי ההון ימשיכו לעשות תספורות על החסכונות שלכם, המנכ"לים ימשיכו להרוויח יותר ממליון שקלים בחודש, אוצרות הטבע של המדינה ימשיכו להעשיר רק כמה משפחות", ציינה, וחתמה: "אחי העבדים, משהו ישן נמשך. אבל עם חיוך".

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה גם היא את מדיניותו המסתמנת של שר האוצר, באומרה כי "כשלפיד מסביר שהוא יוריד הוצאות 'במקומות הכואבים' מה שהוא באמת אומר זה שהוא מאמץ את גישת נתניהו של להכאיב לכמה שיותר אזרחים בישראל, רק כדי שהוא יוכל להימנע מלבטל הקלות במס לבעלי ההון שחגגו בשנים האחרונות". לדבריה, "יש נוסחה מאוד פשוטה: מי שרוצה לסגור את הגירעון - חייב לבטל את הפטורים לבעלי ההון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully