וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאובמה פגש את לפיד: "היזהר במה שאתה מאחל לעצמך"

יהושע בריינר

20.3.2013 / 15:21

הנשיא האמריקאי פגש את שר האוצר הטרי במעמד סקירת הממשלה והתעכב כדי לשוחח עמו. "שמעתי שהייתה לך משרה טובה לפני שנכנסת לפוליטיקה", עקץ. לפיד השיב בבדיחות: "זה נכון"

צילום: סטלינק, עריכה: גדי וינסטוק

בעודו סוקר את שרי הממשלה שהגיעו לקבלת הפנים הממלכתית שנערכה עבורו בנמל התעופה בן גוריון, התעכב נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שניות ארוכות כדי לשוחח עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד – שהמפלגה בראשותו הפכה להיות השנייה בגודלה בבחירות לכנסת ה-19.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
ברשות יבקשו מאובמה: שריוניות, נשק ושחרור אסירים
אובמה נאם בעברית: ”טוב להיות שוב בארץ”

אחרי שהוצג בפניו, פנה אובמה ללפיד, שר האוצר הטרי, ואמר לו: "ברכותיי". נתניהו, שהוביל את סקירת השרים אמר לאובמה: "אצלנו אומרים ברכותיי ו...". יתכן וראש הממשלה התכוון לומר שהמשרה הבכירה מביאה עמה לצד ההזדמנות, גם לא מעט קשיים. "אני בטוח שייצא לנו לעבוד ביחד לא מעט", המשיך אובמה. לפיד הודה לו על הברכה ואמר: "נהדר, תודה".

בהמשך התייחס הנשיא האמריקאי לעברו של לפיד, שהיה רק עד לפני שנה איש תקשורת וכותב במשרה מלאה. "שמעתי שהייתה לך משרה טובה לפני שנכנסת לפוליטיקה", עקץ אותו אובמה. לפיד השיב לו בבדיחות: "זה נכון, הייתה לי משרה טובה יותר". הוא הבהיר לנשיא כי הכניסה לפוליטיקה הייתה הבחירה המתבקשת מבחינתו. "כל אחד מכוון את חייו כפי שהוא רואה לנכון", אמר לו לפיד. אובמה החזיר לו בעקיצה נוספת: "אשתי תמיד אומרת 'היזהר במה שאתה מאחל לעצמך', זה עלול להתגשם".

ברק אובמה בישראל, מרץ 2013. בן קלמר
אובמה פוגש את שרי הממשלה/בן קלמר

בטקס קבלת הפנים פנה אל אובמה שר הבינוי והשיכון החדש, אורי אריאל. בעת שלחץ את ידו אמר אריאל לנשיא: "בבקשה שחרר את פולארד". הנשיא אובמה הקשיב לדברים, אך לא הגיב. אריאל הסביר את סיבת הפנייה לנשיא האמריקאי: "בחלוף 28 שנה בהם כלוא פולארד בשבי האמריקאי חשתי חובה אישית לפנות ישירות לנשיא אובמה ולבקש ממנו לחון את יונתן מטעמים הומניטריים. כולי תפילה ותקווה שבקשתי נפלה על אוזניים קשובות".

גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, פנתה במעמד לנשיא באותו הנושא. "תודה על בואך למדינת ישראל, אנו מעריכים זאת מאוד. בשם אזרחי מדינת ישראל, אני מבקשת ממך לא לשכוח את אחינו יונתן פולארד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully