וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נאם בעברית: ”טוב להיות שוב בארץ”

מנהיג העולם החופשי נחת בנמל התעופה בן גוריון, ופתח ביקור של שלושה ימים בישראל וברשות הפלסטינית. בטקס הממלכתי אמר לו נתניהו: "זהו רגע היסטורי"

צילום: סטלינק, עריכה: יאיר דניאל

אחרי שבועות של הכנות וציפיות, זה קרה: האיש החזק בעולם, נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נחת בצהריים (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון, ופתח ביקור של שלושה ימים בישראל וברשות הפלסטינית. "זהו רגע היסטורי", אמר לו נתניהו. אחרי שהגיע למלון המלך דוד, שם ישתכן הלילה, יצא אובמה לבית הנשיא בירושלים ונפגש עם פרס.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אייר פורס 1 באוויר: אובמה מגיע היום לביקור היסטורי
לקראת ביקור אובמה: ג'ון קרי נחת בישראל
אובמה ינחת היום, ועמו גם שיבושי התנועה בבירה

מטוס הנשיא אובמה בישראל. רויטרס
הנשיא אובמה יורד מהמטוס/רויטרס

בשעה 02:14 (שעון ישראל) המריא הנשיא האמריקאי במטוסו "אייר פורס 1" מבסיס חיל האוויר אנדרוז בוושינגטון הבירה לעבר ישראל. סמוך לשעה 12:25 הגיע אובמה לנמל התעופה בן גוריון, שם התקבל על ידי נשיא המדינה, שמעון פרס, וראש הממשלה, בנימין נתניהו. "זה יום נפלא, טוב לראות אתכם", אמר אובמה לשניים ואז פנה להתחבק עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, וברך אותו לשלום.

לקבלת הפנים החגיגית בנמל התעופה הגיעו כל חברי "סגל א'" של המדינה - הכולל פרט לנתניהו ופרס את שרי הממשלה, לצד בכירים נוספים וראשי העדות השונות. בטקס המפואר עלה לנאום הנשיא פרס שאמר לנשיא האמריקאי: "הביקור שלך כאן הוא הוכחה לקשר העמוק בין שתי המדינות. ארצות הברית וישראל אולי שונות בגודלן, אבל לא בגורלן. האוקיינוס מפריד בינינו, והמחויבות לצדק וחופש מאחדת אותנו. במאבקינו המשותף אל עבר השלום, אנו ניצבים בפני אותן הסכנות וחולקים את אותן התקוות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ברק אובמה ונתניהו מתחבקים, מרץ 2013. טלי מאייר
"טוב להיות שוב בארץ". אובמה מתחבק עם נתניהו/טלי מאייר

עוד הוסיף פרס: "אדוני הנשיא, הסיפור האישי שלך משקף את ההיסטוריה הכלל העולמית. החזון שלך משקף את העתיד כמו שהוא צריך להיות. הצעת לעם האמריקאי ולשאר אזרחי העולם מנהיגות של חזון ושל ערכים. מנהיגות המחויבת למחר טוב יותר. בעתות שלום, ובעתות מלחמה, תמיכתך בישראל אינה ניתנת לערעור. אתה אפשרת את הביטחון שלנו בדרך ייחודית על מנת שנוכל להיאבק למען השלום. אנו מקווים לסיים את הסכסוך עם הפלסטינים ולראות אותם נהנים מחופש ושגשוג במדינה משלהם. אנו מושיטים את ידינו לשלום לכל המדינות במזרח התיכון".

ברק אובמה ובנימין נתניהו בסיור בסוללת כיפת ברזל. לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה ונתניהו נטולי ז'קטים/לשכת העיתונות הממשלתית

אחרי פרס עלה לנאום ראש הממשלה נתניהו. הוא ברך את הנשיא על ביקורו בישראל, הראשון מאז נכנס לתפקידו לפני יותר מארבע שנים. "זהו רגע היסטורי, בחרת להגיע לישראל בביקור הראשון שלך מחוץ לגבולות ארצות הברית בכהונה השנייה. הדמוקרטיה הגדולה בעולם בחרה לבוא למדינה קטנה בלב המזרח התיכון - המדינה היהודית היחידה - ישראל. בשם העם, אני רוצה להעביר מסר פשוט - תודה שעמדת לצדנו בזמן הזה של שינויים היסטוריים במזרח התיכון והדגשת את זכותה של ישראל להגן על עצמה".

ברק אובמה, מרץ 2013. טלי מאייר
"זה לא מקרה שהביקור הראשון שלי כעת הוא בישראל". אובמה במהלך הנאום/טלי מאייר

נתניהו הודה לאובמה על "הברית הבלתי שבירה", שכן - לדבריו - במזרח תיכון בו העתיד בלתי ברור, יש צורך גדול מתמיד באותה ברית. ראש הממשלה פנה לאובמה ואמר: "אני מצפה לעבוד איתך בארבע השנים הבאות. אני מעוניין להשיג שלום כפי שהעם בישראל רוצה עם כל שכניו. זהו ביקור היסטורי והזדמנות לראות זווית אחרת של ישראל".

ברק אובמה נוחת בישראל, מרץ 2013. בן קלמר
אובמה סוקר את משמר הכבוד/בן קלמר

נתניהו התייחס בחיוך לריאיון שהעניק אובמה לחדשות הערוץ השני, במהלכו אמר האחרון כי היה מעדיף להסתובב בחופשיות ברחובות ישראל כשהוא מחופש. "ראיתי את הריאיון שלך, שמעתי את הרצון שלך להתהלך אלמוני בישראל, ולפקוד את הברים ובתי הקפה בתל אביב. אפילו הכנו שפם מזויף עבורך", התלוצץ נתניהו.

אז הגיע תורו של אובמה לשאת את נאומו הראשון על אדמת ישראל כנשיא ארצות הברית. "תודה על קבלת הפנים החמה הזו", הודה אובמה. "זהו הביקור השלישי שלי בישראל", אמר והוסיף בעברית: "טוב להיות שוב בארץ". "זה לא מקרה שהביקור הראשון שלי כעת הוא בישראל. רוחות השינוי באזור מביאות עמן פרט להזדמנויות גם סכנות. אנחנו עומדים לצד ישראל כי זה האינטרס הביטחוני שלנו, לכן גם היינו המדינה הראשונה שהכירה בישראל לפני 65 שנים", ציין אובמה. הוא חתם את נאומו שוב בעברית כשאמר: אנחנו עומדים יחד "לנצח".

אובמה, פרס ונתניהו, מרץ 2013. AP
אובמה, נתניהו ופרס בקבלת הפנים/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם תום הנאומים, זכה אובמה לתצוגת תכלית של מערכות ההגנה האווירית הישראליות – "כיפת ברזל", "חץ" ו"שרביט קסמים", שממשלו משתתף במימונן. הוא סקר את המערכות, ואף הצטלם עם החיילים המפעילים. אחר כך, כנראה בשל החום השורר, הסיר הנשיא את הז'קט ומיד אחריו גם ראש הממשלה. לאחר מכן המריא אובמה במסוק לירושלים, שם הוא צפוי להיפגש עם הנשיא פרס, ומאוחר יותר גם עם נתניהו בביתו - שם תתקיים מסיבת עיתונאים משותפת. משם ימשיכו האישים לארוחת ערב בבית ראש הממשלה.

נחיתת המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" בנתב"ג, צילום מהאוויר. דוברות משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
מבט מלמעלה על אזור הטקס בנתב"ג./חטיבת דובר המשטרה, דוברות משטרת ישראל
ברק אובמה  בכיפת ברזל, מרץ 2013. דרור עינב
אובמה בדרכו לירושלים/דרור עינב

מחר ימשיך אובמה לביקור במוזיאון ישראל, ממנו ייסע לביקור האמור ברמאללה. בשעה 17:00 הוא יישא בפני קהל סטודנטים גדול בבנייני האומה בירושלים נאום, ימשיך לקבלת פנים בקונסוליה האמריקאית ומשם לארוחת ערב ממלכתית בבית הנשיא. הביקור יינעל ביום שישי, אז יניח זר בקבר הרצל ובקבר רבין, יבקר במוזיאון השואה ביד ושם, ייפגש שוב עם ראש הממשלה, ימשיך לביקור בבית לחם – ומשם ייסע לנמל התעופה בן גוריון, וימריא לתחנתו הבאה, עמאן בירת ירדן.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מבקר במערכת כיפת ברזל. רויטרס
אובמה סוקר את מערכת כיפת ברזל/רויטרס
ברק אובמה ובנימין נתניהו בנאום פרס, מרץ 2013. טלי מאייר
נתניהו ואובמה/טלי מאייר
ברק אובמה יוצא מהמטוס. בן קלמר
אובמה יורד מ"אייר פורס 1"/בן קלמר
ברק אובמה, בנימין נתניהו ושמעון פרס יוצא מהמטוס. בן קלמר
אובמה, פרס ונתניהו על השטיח האדום/בן קלמר
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ממריא לישראל. מרץ 2013. רויטרס
בא לישראל. אובמה ממריא מוושינגטון, הלילה/רויטרס
הכנות לקראת ביקור אובמה במלון המלך דוד בירושלים, מרץ 2013. נועם מושקוביץ
גם בכנסת מתכוננים להגעת הנשיא/נועם מושקוביץ

עדכון ראשון: 12:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully