וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקי כהן מול בית לפיד: "כל ילד שלישי רעב"

6.4.2013 / 23:00

כ-200 בני אדם הפגינו נגד דברי לפיד לפיהם "ריקי כהן" מייצגת את מעמד הביניים. "לכל ילד שלישי בישראל אין עתיד", אמרה ריקי כהן, אם חד-הורית לחמישה, מול בית שר האוצר

צילום: דניאל בוק עריכה: טל רזניק

כ-200 מפגינים התכנסו הערב (שבת) מחוץ לביתו של שר האוצר, יאיר לפיד, בתל אביב וקראו לו שלא לגזור גזרות כלכליות על השכבות החלשות. המפגינים, חלקם פעילים בארגונים חברתיים, נשאו שלטים שעליהם נכתב: "שלטון העשירים – עושק דלים" ו"יאיר, איפה הכסף?". כמו כן קראו המפגינים: "לא רוצים צדקה, רוצים צדק". הדברים שכתב השבוע לפיד בעמוד הפייסבוק שלו, בהם סיפר על "ריקי כהן מחדרה" המייצגת לדבריו את מעמד הביניים בישראל, עוררו את זעמם של חלק מהמפגינים. "אני לא מרוויחה 20 אלף שקל כמו ריקי כהן של יאיר. אני אם חד-הורית לחמישה ילדים, שמשתכרת 5,000 שקלים", אמרה ריקי כהן, תושבת ירושלים שהשתתפה בהפגנה.

הפגנה מול ביתו של שר האוצר יותם רונן. יותם רונן
מפגינים מול בית לפיד, הערב בתל אביב/יותם רונן

כהן הוסיפה כי "אני רוצה שלפיד יסתכל מתחת לחלון שלו ויראה אותנו. כל ילד שלישי הולך לישון רעב במדינה הזאת, לכל ילד שלישי יש הורה שקוף, לכל ילד שלישי אין עתיד - זה מה שבאתי להגיד לשר האוצר בטרם יחשוב על קיצוץ קצבאות הילדים". מיכל, תושבת ראשון לציון שהשתתפה בהפגנה, אמרה כי "חלום חיי זה להיות ריקי כהן, להרוויח 20 אלף שקלים בחודש, לקנות דירה, להיות מסוגלת לכלכל שלושה ילדים ואפילו לנסוע פעם בשנתיים לחו"ל". מיכל הוסיפה כי "חלום חיי הוא ששר האוצר שלי יראה גם אותי. שלא אהיה שקופה בעיניו. אני מקווה שמישהו יעזור לי להגיע למצבה של ריקי כהן". המפגינה הוסיפה כי "הניתוק שלו מטריד אותי כרגע, אבל יש לו עוד קדנציה שלמה להתחבר לאנשים השקופים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנה מול ביתו של שר האוצר, יאיר לפיד. דרור עינב
"האנשים השקופים"/דרור עינב

בעמוד הפייסבוק שהקימו המפגינים לקראת ההפגנה כתבו המארגנים כי "נמחה על הקיצוצים ועל ההוצאה להורג המתוכננת של השכבות החלשות. נקום ונגן על הלחם שלנו, על עתידם של ילדינו ועל זכות הקיום של השכבות החלשות בכלל". חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי הגיע גם כן להפגנה מול בית שר האוצר, ואמר לוואלה! חדשות כי "במשך שנים רבים הייתי בלב העשייה החברתית והמחאה החברתית. מאות אנשים פנוי אליי בזמן המחאה החברתית ברוטשילד. אני יודע מה זה רעב". בן ארי הוסיף כי "לצערי יש לנו שר אוצר שלא רק שהוא מתגורר ברמת אביב ג', הוא גם מנותק".

יאיר לפיד בישיבת סיעת מפלגת יש עתיד בכנסת, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
שר האוצר יאיר לפיד/יואב דודקביץ'

אמש הגיב לפיד לביקורת המתמשכת שהופנתה כלפיו בימים האחרונים בעקבות דבריו לפיהם בני זוג ממוצע ממעמד הביניים מרוויחים יחד 20 אלף שקלים בחודש. "לא הבנתי על מה הכעס. השכר הממוצע במשק הוא 9,509 שקל. 20 אלף שקל ברוטו לזוג זה בערך השכר הממוצע. בנטו נשאר לריקי ובעלה בערך 14 אלף ואם הם משלמים משכנתא ומגדלים שלושה ילדים אז גם להם לא קל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully