וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "בלי ריקי כהן ובעלה, איך נעזור לחלשים?"

שר האוצר הגיב לביקורת החריפה שנשמעה בעקבות סיפורו על "ריקי כהן מחדרה". "אני מסכים שיש אנשים שקשה להם הרבה יותר, אבל בלי מעמד ביניים חזק, מאיזה כסף נעזור לחלשים?"

סערת "ריקי כהן מחדרה" מסרבת לגווע. שר האוצר יאיר לפיד הגיב הלילה (שישי) לביקורת המתמשכת שהופנתה כלפיו בימים האחרונים בעקבות דבריו לפיהם בני זוג ממוצע ממעמד הביניים מרוויחים יחד 20 אלף שקלים בחודש. "לא הבנתי על מה הכעס", השיב לפיד לגולשת שהביעה זעם על דבריו הקודמים. "השכר הממוצע במשק הוא 9,509 שקל. עשרים אלף שקל ברוטו לזוג זה בערך השכר הממוצע. בנטו נשאר לריקי ובעלה בערך 14,000 ואם הם משלמים משכנתא ומגדלים שלושה ילדים אז גם להם לא קל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפיד, שנמנע מלהגיב לביקורת שהושמעה על דבריו בימים האחרונים, הוסיף ואמר כי הוא "מסכים שיש אנשים שקשה להם הרבה יותר, אבל בלי מעמד ביניים חזק שמשלם מיסים, איך נעזור לחלשים? מאיזה כסף?". הגולשת, שזכתה לתגובה ישירה מיו"ר "יש עתיד", כתבה לו: "לאן אתה רוצה להגיע? שאנשים שהם קשי יום יסבלו עוד יותר מעוני? שילדים ישארו רעבים כי הוריהם בקושי מסיימים את החודש אז הם מצטמצמים? עד לאן? יש לך עוד בושה להגדיר את גברת כהן כ'מעמד הביניים'? אז לידיעתך, יאיר, בשביל רובנו היא מהמעמד העליון!".

בעמוד התפתח דיון, במהלכו הוטחה בלפיד ביקורת על כך שאינו מדייק בנתונים, כיוון שהשכר הממוצע למשק בית נמוך באופן משמעותי, כאשר על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2011 ההכנסה הכספית הממוצעת למשק בית בישראל עמדה על 12,345 שקלים בלבד, מרחק גדול מעשרים אלף השקלים שציין לפיד בפוסט המקורי על "ריקי כהן מחדרה". אחת הגולשות תהתה: "אחרי כל מה שהלך פה מאז הפוסט המקורי, עדיין לא התפניתם להבין מה לא בסדר? עדיין לא הבנתם שאי אפשר להביא התבטאויות ציבוריות משר האוצר שמשדרות שהוא לא מבין את ההבדל בין שכר ממוצע לשכר חציוני, מושגים בסיסיים שהוא אמור להכיר בשלב הזה? שהוא לא מכיר את המספרים כמו שצריך ואיך עושים את החישובים? מה זה אומר על יכולות הניתוח שם במשרד?".

במערכת הפוליטית ובציבור נשמעה, כאמור, ביקורת חריפה על הסיפור שפרסם לפיד על "ריקי כהן מחדרה". "אני מציע לשר האוצר לא רק לפנות לגברת כהן מחדרה, אלא לפנות למר כהן, שר הרווחה, ולקבל ממנו את הנתונים על התפלגות ההכנסות במדינה והפערים החברתיים החמורים", אמר יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, שהגיש בקשה עליה חתמו 50 ח"כים לכנס בדחיפות את מליאת הכנסת לדיון מיוחד בפגרה. "ישנן המון גברות כהן שמשתכרות בקושי 5,000 שקלים ולא מצליחות לגמור את החודש וזה מעמד הביניים האמיתי."

מנגד, היו גם מי שנעמדו לצדו של לפיד. שר הרווחה מאיר כהן, איש מפלגתו של לפיד, אמר כי "'יש עתיד' נבחרה במידה רבה על האידיאולוגיה שהודגשה ביתר שאת במערכת הבחירות והיא לחולל שינוי בסדרי העדיפויות בישראל, ליצור שוויון בנטל ולפעול לאפליה מתקנת של מעמד הביניים שנשחק בשנים האחרונות, ונשא בנטל הכלכלי יותר מכל". בשיחה עם וואלה! חדשות מוקדם יותר השבוע אמר כהן כי "במסגרת תפיסה זו, יש מקום לפעול לחיזוק מעמד הביניים ולהקטין את הפגיעה המסורתית שהפכה אותו בשנים האחרונות לשק החבטות של החברה הישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully