וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הסטודנטים: האוצר איים בהעלאת שכר הלימוד

9.4.2013 / 0:07

יו"ר ההתאחדות נפגש עם נציגי המשרד כדי למנוע קיצוץ בהשכלה הגבוהה. לטענתו, הוצב בפניו אולטימטום: העלאת שכר הלימוד – או קיצוץ. האוצר: "התקציב יחייב החלטות קשות"

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אורי רשטיק, נפגש אמש (שני) עם נציגי האוצר ודן עמם בנושא תקציב מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה. לטענת ההתאחדות, במהלך הפגישה הציב נציג האוצר בפני רשטיק אולטימטום, שלפיו אם הסטודנטים לא יסכימו להעלאת שכר הלימוד, יקוצץ תקציב מערכת ההשכלה הגבוהה ותתבצע העלאה חד-צדדית של שכר הלימוד.

אוניברסיטת בר אילן. אורי בצון
אוניברסיטת בר אילן/אורי בצון

מההתאחדות נמסר כי רשטיק הביע בפני נציג האוצר את תמיהתו כיצד מהלך שכזה מסתדר עם הבטחתו של שר האוצר, יאיר לפיד, ל"עשור של חינוך" שבו יעמדו החינוך וההשכלה בראש סדר העדיפויות הלאומי. רשטיק אף תהה כיצד קיצוץ בהשכלה הגבוהה והעלאת שכר לימוד עולים בקנה אחד עם רצונו של שר האוצר לדאוג למעמד הביניים, והודיע לנציג האוצר כי הסטודנטים מתנגדים לכל מהלך שיפגע בהשכלה ובחינוך בישראל, שהם לדבריו המנוע המרכזי לצמיחה של המשק.

בסיום הפגישה אמר רשטיק: "אנחנו קוראים לשר האוצר להתנגד למהלך שיביא לפגיעה בהשכלה ובחינוך בישראל. ציבור הסטודנטים בישראל עומד על המשמר". הוא הוסיף כי "אנו מתכוונים להיאבק למען השמירה על ההשכלה הגבוהה והחינוך".

לפני כחודש השביתו הסטודנטים והמרצים באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ את הלימודים במחאה על הכוונה לקצץ בתקציב ההשכלה הגבוהה. באוניברסיטאות השונות קיימו אנשי הסגל והסטודנטים עצרות הסברה ומיצגי מחאה שונים. נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון, אמר אז: "ההשכלה הגבוהה היא לא הבעיה – היא הפתרון. אין עתיד למדינה ולחברה אם היא לא תשקיע במחקר ובהשכלה הגבוהה. הוטלה עלינו שליחות". רקטור אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אהרן שי, הוסיף כי "כמי שעומד בראש אוניברסיטת מחקר, אני חושב שהממשלה צריכה לתת למצוינות לפרוץ קדימה. אותה מצוינות מאפשרת מחקר בתחומים שונים התורמת הן לסטודנטים, הן למחקר ולעתודה האנושית של ישראל בכלל ולהצעת הקיצוץ התקציבי במערכת תהיה השלכה שלילית משמעותית על מערך המחקר וההוראה במוסדות להשכלה גבוהה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר מייחס חשיבות רבה להשכלה הגבוהה. תקציב המדינה יחייב קבלת החלטות קשות. בימים אלה אנו נמצאים בתהליך של גיבוש תקציב שיוצג קודם כל לשר האוצר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully