וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה התריעה: "על הזרים להתפנות מהדרום"

גורם מדיני אמר כי הצפון לא מעוניין שייגרם להם נזק אם תפרוץ מלחמה. מוקדם יותר הודיע ראש הקבינט של יפן על הצבת הסוללות להגנה מפני טילים בשלושה מיקומים מסביב לבירה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל

צפון קוריאה הזהירה היום (שלישי) אזרחים זרים השוהים בדרום קוריאה וקראה להם להתפנות כדי לא להיפגע אם תפרוץ מלחמה. "אנחנו לא רוצים לגרום נזק לזרים בדרום קוריאה, שם יכולה לפרוץ מלחמה", צוטט גורם מדיני בסוכנות הידיעות הקוריאנית.

מוקדם יותר היום הציבה יפן שלוש סוללות פטריוט להגנה מפני טילים במיקומים שונים סביב הבירה טוקיו, כך הודיע ראש הקבינט של ממשלת יפן, השר יושיהידה סוגה. זאת עקב החשש מירי טיל מכיוון צפון קוריאה. הסוללות מוקמו בפרברים אסאקה ונרשימו, וכן במחוז איצ'יגאיה.

טילי פטריוט של צבא ארה"ב ליד סיאול, דרום קוריאה. רויטרס
חשש במזרח אסיה מפני טיל צפון קוריאני. סוללות פטריוט/רויטרס

הצעד היפני מתרחש יממה לאחר שאמר השר סוגה כי יפן לא תחשוף אם בכוונתה להציב סוללות כאלו, מחשש שהדבר יחשוף את האסטרטגיה שלה בפני צפון קוריאה. אתמול התריע השר לענייני איחוד בדרום קוריאה, ריו קיל-ג'ה, על מידע לפיו הצפון מתכונן לניסוי גרעיני תת-קרקעי רביעי, ואמר כי הדברים מתבססים על דיווחים מודיעיניים מסווגים. ואולם, כעבור מספר שעות הכחיש השר את דבריו - שהוקלטו במסיבת עיתונאים - ואמר כי הוא אינו זוכר שאמר אותם.

אמש דווח ב"ניו יורק טיימס" כי ארצות הברית ודרום קוריאה הכינו תכנית מגירה לתקיפה בתגובה לפעולות אפשריות שונות מצידה צפון קוריאה – שתהיה תואמת בעצמתה לזו של הפעולה בה תנקוט המדינה המבודדת. על פי גורמים אמריקנים שצוטטו בדיווח, ארה"ב מעוניינת להגיב ביתר עצמה לפעולות מתגרות מצידה של צפון קוריאה, אך לא בצורה שתגרור מלחמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

"כולם יודעים שאין כאן הרבה מקום לטעויות", אמר גארי סמור, שהיה עד לאחרונה יועצו של הנשיא ברק אובמה לענייני גרעין. "השאלה היא איך אנו מוציאים אל הפועל תגובה מידתית בלי להצית עימות כללי או תקיפה נגד סיאול".

לדברי הגורמים, אם צפון קוריאה תבחר, לדוגמא, להפגיז אי דרום קוריאני שבו ישנם מתקנים צבאיים, כפי שעשתה בעבר, יגיב הדרום בירי זהה בעצמתו. "תגובה חריפה מדי מצדה של דרום קוריאה היא עדיין סיכון – ואנו עובדים על הבעיה הזאת", צוטט גורם בכיר בממשל.

שער חסום בפארק התעשיה קאסונג, בגבול בין צפון קוריאה לדרום קוריאה. רויטרס
מחסום סגור בכניסה לפארק התעשיה קאסונג, בשבוע שעבר/רויטרס

במקביל, סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ" דיווחה כי העובדים הצפון קוריאנים שמועסקים במתחם התעשייה המשותף עם הדרום בקאסונג לא התייצבו לעבודתם. גורם רשמי בממשלת דרום קוריאה אמר כי אינו יכול לאשר בינתיים את הדיווח, וכי הרשויות בוחנות את העניין. השבוע הודיעה פיונגיאנג שתשעה את הפעילות במתחם, אשר הפך לסמל לשיתוף בין שתי המדינות היריבות. בשבוע שעבר אסרה המדינה את כניסתם של הפועלים הדרום קוריאנים אל המתחם.

נשיאת דרום קוריאה, פארק ג'ן-הייאה, אמרה בתגובה כי צפון קוריאה תפגע באמינותה כמקום אפשרי עבור חברות בינלאומיות לעשות בו עסקים, במידה שהיא תסגור את אזור התעשייה של קאסונג. "עיקר העניין בהשקעות עסקיות מתבסס על אמון, וכאשר ממשלת הצפון שוברת את התקנות הבינלאומיות בצורה כזו, בצורה של סגירת אזור קאסונג בזמן שעיני העולם נשואות אליה, אף מדינה בעולם לא תרצה להשקיע בה", אמרה פארק בישיבת ממשלתה.

(עדכון ראשון: 2:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully