וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלבול בקוריאה: הדרום מכחיש מידע על ניסוי גרעיני

בבוקר התריעה סיאול על חשש שצפון קוריאה תבצע ניסוי גרעיני בקרוב, וכעת פורסמה הכחשה לכך. הדרום פתח במבצע הכנה לפיגועי טרור וסייבר, והצפון סגר את המפעלים בגבול

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

דרום קוריאה חוזרת בה מההערכה שהושמעה הבוקר (שני) לפיה המשטר בצפון קוריאה עושה הכנות מתקדמות לניסוי גרעיני. לא ברור אם הבלבול נבע ממידע מוטעה, מחשש לחשיפת מקורות מודיעיניים או אולי מחשש שההצהרה על כך תגביר את המתיחות הגבוהה ממילא. מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, כבר הספיק להגיב לדיווח, ואמר כי ניסוי גרעיני רביעי של צפון קוריאה יהיה "צעד פרובוקטיבי שיפר את החלטת מועצת הביטחון".

כאמור, השר לענייני איחוד בסיאול, ריו קיל-ג'ה, התריע מוקדם יותר על מידע לפיו הצפון מתכונן לניסוי תת-גרעיני רביעי, ואמר כי הדברים מתבססים על דיווחים מודיעיניים מסווגים. ואולם, בצהריים הכחיש השר את דבריו - שהוקלטו במסיבת עיתונאים - ואמר כי הוא אינו זוכר שאמר אותם. לדבריו, הוא "נחרד" לגלות שכלי התקשורת ציטטו את הדיווחים המיוחסים לו.

בכירה בסיאול ציינה כי השר רק התכוון לומר שצפון קוריאה "עושה הכנות במשך תקופה ארוכה לניסוי גרעיני". גם משרד ההגנה בסיאול הודיע שאין סימנים מיידים לניסוי גרעיני בצפון קוריאה. מוקדם יותר אמר דובר משרד ההגנה, קים מין סאוק, כי יש אפשרות שהצפון יערוך ניסוי גרעיני במקביל לניסוי טילים, אך בסיאול מדגישים כי אין התרעה לשיגור גרעיני בימים הקרובים.

כלבי תקיפה של צפון קוריאה באימון נגד בובות של בכירים מצבא דרום קוריאה. רויטרס
כלב תקיפה של צבא הצפון נוגס בדמותו של שר ההגנה של הדרום, קים/רויטרס

בדרום קוריאה שומרים בתוך כך על כוננות גבוהה מחשש למלחמה. המשטרה במדינה הודיעה היום על פתיחת סבב אימונים קדחתני באתרים הציבוריים ברחבי המדינה כדי להתכונן לאפשרות של פיגועי טרור. קציני המשטרה אמרו כי בשל המתיחות הצבאית עם הצפון הוגברה הכוננות והוחמרו הבדיקות הביטחוניות באתרים רבים, וכי נעשו גם הכנות לתקיפת סייבר אפשרית שמקורה בצפון. בנוסף, נעשים "מאמצים למניעת הפצת שמועות על מתקפות שווא".

בתוך כך, הודיעה צפון קוריאה כי היא משעה לגמרי את הפעילות באזור התעשייה המשותף עם הדרום בפארק "קאסונג", ושוקלת לסגור אותו לצמיתות. כ-50 אלף פועלים מהצפון ישובו לארצם עד להודעה חדשה. האתר, שנחשב לסמל השיתוף האחרון בין שתי הקוריאות, מעסיק פועלים קשיי-יום משתי המדינות בעשרות מפעלים. בימים האחרונים לא הורשו להיכנס למקום פועלים מדרום קוריאה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סוללות של טילי קרקע-אוויר מסוג "פטריוט" שהוצבו סביב בירת יפן, טוקיו, מחשש לשיגור טיל צפון קוריאה, 8 באפריל 2012. ברקע: פריחת הדובדבן. רויטרס
טילי פטריוט המוצבים ביפן. לא לוקחים סיכון/רויטרס

גם במדינות השכנות נמשכת הכוננות הגבוהה. יפן הורתה לכוחותיה ליירט כל טיל שיעשה את דרכו לשטחה מכיוון צפון קוריאה. ברקע ההערכות כי פיונגיאנג עשויה לבצע ניסוי טילים כלשהו עוד השבוע, לקראת 10 באפריל, אמר היום ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, כי הפנגטון אישר תכנית לחיזוק מערך ההגנה מפני טילים ונקט "צעדים נוספים" כדי "לא לקחת את הסיכון שצפון קוריאה תחל בתקיפה".

הגנרל דמפסי הוסיף כי ארצות הברית מתכוננת לפרובוקציות מצד המדינה הסוררת, בעיקר בשני מועדים "חמים" החודש: יום הולדתו של מייסד האומה המנוח קים איל-סונג ב-15 באפריל, ויום החג לרגל הקמת הצבא ב-25 באפריל. במקביל, ביטל מפקד הכוחות האמריקניים בדרום קוריאה את צאתו לוושינגטון לעדות מתכוננת בקונגרס, והודיע כי הוא נשאר באזור בשל המתיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully