וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: צפון קוריאה מתכוננת לניסוי גרעיני רביעי

בסיאול מבחינים בתנועה רבה של כוח אדם וכלי רכב באתר הגרעין של המדינה הסוררת. יפן העמידה סוללות טילים בכוננות ומפקד כוחות ארה"ב בדרום קוריאה ביטל נסיעה לוושינגטון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המתיחות גוברת: עיתון בדרום קוריאה דיווח היום (שני) כי צפון קוריאה מתכוננת לניסוי גרעיני, רביעי במספר. גורם בכיר בסיאול צוטט ביומון "ג'ונג-אנג אילבו" באומרו כי ישנה תכונה רבה של כלי רכב וכוח אדם באזור אתר הניסויים הגרעיניים של המדינה. "אנחנו עוקבים אחר ההתרחשות, משום שזה מזכיר את התנועה באזור לפני הניסוי הגרעיני השלישי של הצפון", אמר אותו גורם, בהתייחסו לניסוי הגרעיני הקודם שערכה צפון קוריאה ב-12 בפברואר השנה. השר לענייני איחוד בדרום קוריאה אישר את הפרטים, ואמר כי אכן מורגשת תנועה ערה באתר הניסויים העיקרי של המדינה, בחופיה המערביים.

צפון קוריאה מאשרת: ערכנו ניסוי גרעיני תת-קרקעי. רויטרס
ניסוי הטילים שערכה צפון קוריאה, דצמבר 2012/רויטרס

בתוך כך, הורתה הבוקר יפן לכוחותיה ליירט כל טיל שיעשה את דרכו לשטחה מכיוון צפון קוריאה. דובר משרד ההגנה בטוקיו איצונורי אונודרה אמר כי מדובר בהוראה שגרתית במצבים כאלה. במקביל, בצל ההערכות כי פיונגיאנג עשויה לבצע ניסוי טילים כבר השבוע, לקראת 10 באפריל, אמר היום ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, כי הפנגטון אישר תכנית לחיזוק מערך ההגנה מפני טילים ונקט "צעדים נוספים" כדי "לא לקחת את הסיכון שצפון קוריאה תחל בתקיפה".

הגנרל דמפסי הוסיף כי ארצות הברית מתכוננת לפרובוקציות מצד המדינה הסוררת, בעיקר בשני מועדים "חמים" החודש: יום הולדתו של מייסד האומה המנוח קים איל-סונג ב-15 באפריל, ויום החג לרגל הקמת הצבא ב-25 באפריל. במקביל, ביטל מפקד הכוחות האמריקניים בדרום קוריאה את צאתו לוושינגטון לעדות מתכוננת בקונגרס, והודיע כי הוא נשאר באזור בשל המתיחות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גנרל מרטין דמפסי, שצפוי להתמנות לראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב. רויטרס
ארצות הברית לא תיקח את הסיכון. הגנרל דמפסי/רויטרס

בסוף השבוע דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי וושינגטון מזהה שינוי מסוים ביחסה של סין כלפי צפון קוריאה, וכי ממשל אובמה דורש ביתר תוקף מבייג'ין לפעול בנחישות נגד הצהרותיה וצעדיה הלוחמניים של המדינה המבודדת, שהענק הסיני הוא פטרונה ובן בריתה המשמעותי היחיד. לפי הדיווח, הנשיא אובמה שוחח לאחרונה על הנושא עם מקבילו הסיני שי ג?ין-פינג, ובכירים בוושינגטון העבירו לסינים מסר לפיו אם סין לא תפעל – היא תיאלץ להשלים עם נוכחות צבאית אמריקאית מוגברת בחצר האחורית שלה.

ניסוי בטיל אמריקאי לטווח ארוך נדחה

כמו כן, מקורות בפנטגון דיווחו כי נדחה ניסוי בטיל לטווח ארוך שתוכנן ליום שלישי. מקורות יודעי דבר הודיעו כי שיגורו של הטיל מבסיס בקליפורניה נדחה מחשש שהוא "יתפרש שלא כהלכה" בצפון קוריאה. מקור בוושינגטון אמר כי יתכן שהניסוי יתבצע בכל זאת בחודש הבא, והבהיר כי שיגור הטיל תוכנן זה תקופה ארוכה ואינו קשור למתיחות האחרונה.

גם ב"בית הכחול", משרדה של נשיאת דרום קוריאה, פארק ג'ן-הייאה, העריכו כי צפון קוריאה תערוך בעוד יומיים ניסוי טילים, בין אם בטילים בליסטיים או כניסוי גרעיני תת-קרקעי. בהודעה נאמר כי סיאול נמצאת ב"כוננות צבאית", וההערכה מבוססת על התאריך האחרון שנתנה פיונגיאנג לפינוי הדיפלומטים הזרים משטחה ולסגירת אזור התעשייה המשותף בפארק "קאסונג". לפי שעה, השגרירויות הזרות ממשיכות לפעול כרגיל בשלב זה, אך כמה מדינות שוקלות להוציא לאזרחיהן אזהרת מסע למדינה.

(עידכון ראשון: 03:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully