וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "זרם הפליטים מסוריה מרושש אותנו"

דובר יוניצ"ף מסר כי "הצרכים עולים באופן דרסטי" ותיתכן פגיעה בהיקף הסיוע לכמיליון אזרחים שנמלטו מסוריה. אתמול הזהיר אסד מ"אפקט דומינו" באזור במקרה של נפילת משטרו

האו"ם יאלץ להפחית בקרוב את היקף הסיוע ההומניטרי לפליטים הסורים, מאחר והמספר ההולך וגבר של הפליטים עולה על התרומות הבינלאומיות לארגון, כך דווח אמש (שישי) ב"ניו יורק טיימס". "הצרכים עולים באופן אקספוננציאלי ואנו מרוששים", אמר מריקסי מרקדו דובר יוניצ"ף לכתבים בג'נבה. "ברחבי האזור, רבים מהמבצעים שלנו ייאלצו להתחיל לקצץ במשאבים אלא אם נקבל תקצוב".

נציבות האו"ם לפליטים העריכה בחודש שעבר כי כמיליון בני אדם נמלטו מסוריה במהלך מלחמת האזרחים המתחוללת במדינה בשנתיים האחרונות. לדברי האו"ם, כמחצית מהפליטים הם ילדים בני 11 ומטה, ומספר הסורים שבורחים מהמדינה עולה מדי שבוע. נציב האו"ם לפליטים, אנטוניו גוטרס, אמר כי "אלפי אנשים חוצים את הגבול מדי יום, וסוריה מידרדרת לאסון בכל קנה מידה". לדבריו, האו"ם עושה כל שביכולתו כדי לסייע מבחינה הומניטרית, אך הקהילה הבינלאומית כבר "קורסת תחת העול".

עוד עולה מנתוני האו"ם, כי כ-400 אלף סורים ברחו מהמדינה רק מאז חודש ינואר האחרון. מרבית הפליטים מגיעים ללבנון. אחרים מגיעים לירדן, לטורקיה, לעירק ולמצרים, ומקצתם מוצאים את דרכם למדינות בצפון אפריקה ובאירופה. מנוסתם הגוברת גורמת עומס כבד על המדינות השכנות.

פליטים שברחו מסוריה במחנה אל-זעתרי, ירדן, אוגוסט 2012. רויטרס
למעלה מ-400 אלף סורים הגיעו לשטחה. מחנה פליטים סורים בירדן/רויטרס

אחת מהמדינות שסובלת מאוד מזרם הפליטים היא ירדן, שלפי ההערכות למעלה מ-400 אלף סורים הגיעו לשטחה. אם המלחמה בסוריה תימשך, מספר הפליטים הסורים בירדן צפוי להגיע עד לסוף 2013 למיליון בני אדם. התקשורת הסורית הזהירה ביום חמישי האחרון את שכנתה מדרום כי היא "משחקת באש" ועומדת "על קצה הר געש" בתמיכתה באופוזיציה הסורית. דובר ממשלתי בירדן התייחס לדברים וטען כי הם "אינם חלק מהעימות" בסוריה וממשיכים לתמוך ב"פתרון בדרכי שלום" למצב.

לפני שלושה ימים דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי תכנית להשלמת אימונם של 3,000 קציני הצבא הסורי החופשי ליצירת אזור חיץ בירדן עד לסוף חודש יוני הוקדמה בחודשיים ואמורה להסתיים בסוף החודש הקרוב. אזור החיץ נועד לפי גורמים בארה"ב להפוך אזורים המוחזקים בידי המורדים למקלט לאלפי עריקים מהצבא ואזרחים סורים באזור ולאפשר גישה נוחה לסיוע הומניטרי בינלאומי. דובר ממשלת ירדן סירב להגיב לדיווח.

בתוך כך, נשיא סוריה בשאר אסד הזהיר מ"אפקט דומינו" שייווצר במזרח התיכון במקרה של נפילת המשטר בארצו. בראיון ששודר אתמול בערוץ הטורקי "אולוסל קנאל" אמר אסד כי "אנו מוקפים במדינות שמסייעות למחבלים ומאפשרות להם לחדור לסוריה". הוא האשים את טורקיה בתמיכה במורדים, אך טען כי לא ברור האם ירדן תומכת במתכוון ביריביו. אסד הזהיר כי אם משטרו ייפול או במקרה שסוריה תחולק, זה יגרום ל"אפקט דומינו" ברחבי האזור וייצור "תקופה של חוסר יציבות לאורך שנים ואולי עשורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully