וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים על הכוונת: מענק בסוריה ללוכדי "שקרנים"

איש עסקים המקורב למשטר בדמשק מציע 10 מיליון לירות סוריות, למי שיסגיר לשלטונות כתבים המסקרים את המלחמה עבור אל-ערביה או אל-ג'זירה: "הם מטעים את העולם בדיווחיהם"

ההתנכלות לעיתונאים בסוריה נמשכת. איש עסקים המקורב למשטר בדמשק מציע פרס כספי גדול למי ש"יצוד" כתבים זרים המסקרים את השלטון הסורי באופן שלילי, ויסגיר אותם לידי כוחות הביטחון.

פהים סקר, המתגורר בכווית, התראיין בראשית השבוע לטלוויזיה הסורית, והציע עשרה מיליון לירות סוריות (כחצי מיליון שקלים) תמורת לכידתם של עיתונאים המועסקים ברשת אל-ערביה שמושבה בדובאי, ורשת אל-ג'זירה שמושבה בקטאר. "התקשורת שלהם משקרת", טען איש העסקים. "הם מוליכים שולל את האזרחים בסוריה ומחוץ לה ומטעים את העולם הערבי בדיווחיהם השקריים". הוא אמר לשדרנים כי באפשרותם להעביר את מספר הטלפון שלו ואת פרטיו הנוספים למי שיתקשר לתחנת הטלוויזיה ויעביר מידע על "עיתונאים סוררים".

ערוץ אל ג'זירה. GettyImages
המשטר הסורי מחרים את הרשתות היושבות במפרץ. אולפני אל-ג'זירה/GettyImages

הטלוויזיה הממלכתית הסורית נוטה להאשים את כלי התקשורת הזרים בדיווחים מוטים ובאהדה ל"קבוצות הטרור" - הכינוי שנתן המשטר הסורי במורדים הנלחמים בנשיא בשאר אסד. בדמשק סולדים במיוחד מדיווחיה של רשת אל-ערביה, הנמצאת בבעלות סעודית ונוטה לצדד בדיווחיה באופוזיציה המדינית לאסד, ומצטטת פעמים רבות מדיווחי המורדים.

מטוסים סורים הפציצו שוב בלבנון

בתוך כך, הלחימה בסוריה, שזלגה אמש לישראל, מגיעה שוב גם ללבנון. כלי תקשורת בביירות דיווחו הבוקר כי מטוסי הצבא הסורי חדרו לעומק 20 קילומטרים לגבול המדינה והפציצו מטרות בפאתי העיירה ערסאל שבבקעת הלבנון. לפני כשבועיים הפציצו מטוסים סורים מטרות באותו אזור. לפנות בוקר ירו חמושים לעבר שיירה בטריפולי שעשתה את דרכה לעבר סוריה, והנהג באחד מכלי הרכב נפצע. לא ברור אם לירי שהיה הבוקר יש קשר לתקרית.

אתמול דווח כי חודש מרץ היה הקטלני ביותר מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה לפני כשנתיים. הארגון הסורי לזכויות אדם העריך כי יותר מ-6,000 בני אדם מתו במהלך העימותים בין צבאו סוריה לכוחות המורדים. על פי הארגון הבריטי, בין המתים לפחות 291 נשים, 298 ילדים, 1,486 לוחמי כוחות המורדים ו-1,464 אנשי ממשל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully