וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6,000 גופות במרץ: החודש המדמם מתחילת המלחמה בסוריה

על פי ארגון זכויות אדם בריטי, יותר מ-6,000 בני אדם מתו במרץ האחרון במהלך הלחימה בין כוחות המורדים לצבאו של הנשיא אסד. מתחילת המאבק לפני כשנתיים נהרגו יותר מ-70 אלף

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חודש מרץ האחרון היה המדמם ביותר מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה לפני כשנתיים: יותר מ-6,000 בני אדם מתו במהלך העימותים בין צבאו של נשיא סוריה, בשאר אסד, לבין כוחות המורדים – כך טוענים אנשי ארגון זכויות האדם הבריטי, SOHR. על פי הארגון, 6,000 בני אדם מתו בחודש שעבר, ביניהם לפחות 291 נשים, 298 ילדים, 1,486 לוחמי כוחות המורדים ו-1,464 אנשי ממשל.

פליטים סורים בירדן דורכים על תמונה של הנשיא בשאר אסד. מרץ 2013. רויטרס
אזרחים סורים בדמשק דורכים על תמונת הנשיא אסד, בחודש שעבר/רויטרס

ההערכה הרשמית של האו"ם היא כי יותר מ-70 אלף בני אדם קיפחו את חייהם במהלך שתי שנות הלחימה בסוריה. אנשי הארגון הצליחו לתעד באופן מדויק רק את מותם של 62,554 בני אדם, אולם לטענתם, הסך הכולל של ההרוגים גבוה יותר. "אנו מעריכים כי, למעשה, מתו בסביבות 120 אלף בני אדם (במהלך העימותים)", אמר רמי עבד אל-רחמן, ראש ארגון ה-SOHR. אולם, הוא הודה כי לאור הקשיים שמערים שלטון אסד על כלי התקשורת הזרים וארגוני זכויות האדם המבקשים לפעול במדינה, "קיים קושי גדול לתעד חלק ניכר מהנספים, ולכן לא הוספנו אותם עדיין למניין".

לצד הדיווחים אודות מספר הנפגעים הרב בחודש שעבר, המשיכו בימים האחרונים לזרום דיווחים מסוריה, המלמדים כי הלחימה בין כוחות הנשיא אסד לבין כוחות המורדים רחוקה מלהגיע לסיומה. אתמול ניזוק ונבזז בדמשק בית כנסת עתיק, שנחשב ליעד עלייה לרגל חשוב, במהלך עימותים בין כוחות המורדים ונאמני משטר אסד. ביום ראשון נהרגו 15 בני אדם בפיצוץ מכונית תופת בעיירה סביינה שליד דמשק. עוד באותו יום, דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנא, כי המורדים הבעירו שלוש בארות נפט במזרח המדינה. לפי הדיווח, הנזק מהבערת הבארות שבאזור דיר א-זור מוערך ב-5,000 חביות נפט אשר ירדו לטימיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
לוחמי צבא סוריה החופשי, מרץ 2013. רויטרס
יותר מ-6,000 הרוגים בחודש מרץ. לוחמי צבא סוריה החופשית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully