וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "החרמנו אלפי כלי נשק שהיו בדרכם לסוריה"

30.3.2013 / 0:20

אנקרה הודיעה כי החרימה את אמצעי הלחימה - בשווי 1.7 מיליון דולר - במהלך פשיטה שביצעו כוחות הביטחון על מחסן בגבול עם סוריה. בעל המחסן, בן 35, נעצר. צפו באמל"ח שהוחרם

צילום מסך

הסלמה נוספת ביחסים: הרשויות בטורקיה הודיעו כי החרימו אלפי כלי נשק שנמצאו במחסן סמוך לגבול עם סוריה. סוכנות הידיעות הטורקית "דוגן" דיווחה כי אמצעי הלחימה היו מיועדים להגיע למדינה השכנה, שבה נמשכת מלחמת האזרחים כבר למעלה משנתיים. אמצעי הלחימה, בהם למעלה מ-5,000 רובים, אקדחים, תחמושת ו-10,000 מחסניות, התגלו במהלך פשיטה שערכו כוחות הביטחון הטורקיים בעיירה אקקלה שבגבול בין שתי המדינות.

אלפי כלי נשק שהיו מיועדים להגיע לסוריה הוחרמו. צילום מסך
חלק מכלי הנשק שנתפסו/צילום מסך

לא ברור מתי בדיוק הוחרמו כלי הנשק, שהוצגו אתמול (שישי) לכלי התקשורת. סוכנות הידיעות הטורקית דיווחה כי כלי הנשק היו אמורים להישלח לסוריה, וכי בעל המחסן, בן 35, נעצר. הסוכנות ציטטה מקורות במשטרת טורקיה שטענו כי שוויים הכולל של אמצעי הלחימה שהוחרמו הינו כ-1.7 מיליון דולרים.

שלשום מסר גורם טורקי רשמי כי ארצו גירשה משטחה כ-600 פליטים סורים שנמלטו מאימת מלחמת האזרחים המתחוללת בארצם ושהו במחנה פליטים ליד הגבול, בעקבות עימותים עם הצבא והמשטרה שפרצו במחאה על תנאי המגורים במקום. אותו גורם טען כי "הם היו מעורבים באלימות ונקלטו במצלמות האבטחה". גורם צבאי טורקי אמר כי אנקרה שוקלת לגרש לסוריה פליטים נוספים שהיו מעורבים בהתפרעות, בהתאם לתיעוד ממצלמות האבטחה המוצבות במקום.

נציבות האו"ם לפליטים הביעה "דאגה עמוקה" מגירוש הפליטים לסוריה, וציינה כי היא נמצאת בקשר ישיר עם טורקיה. משרד החוץ באנקרה הכחיש את הדיווחים בנושא, וטען כי "50 או 60 פליטים סורים חזרו לארצם מרצונם החופשי". עם זאת, דובר המשרד הודה כי כמה מהפליטים ששבו לסוריה היו מעורבים במהומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully