וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

פלסטינים התעמתו עם חיילים ב"יום האדמה", צפון קוריאה הכריזה על מצב מלחמה עם השכנה מדרום, ומאות אלפים פקדו את שמורות הטבע והגנים. אלו היו הכותרות שעשו את סוף השבוע

רגעים אחרונים של חופשה: כ-370 אלף מטיילים בארץ

מזג האוויר היום (שבת) מאיר פנים למטיילים הישראלים הרבים שמחפשים לנצל כראוי את חופשת הפסח, רגע לפני שזו מסתיימת. בקק"ל וברשות הטבע והגנים מסרו כי כ-370 אלף מטיילים גדשו את האתרים השונים.

מטיילים בפסח בפארק הירקון ובחוף הים בתל אביב. יותם רונן
מטיילים בפסח בפארק הירקון ובחוף הים בתל אביב/יותם רונן

האתרים המועדפים על הישראלים הם מצודת ביריה, פארק הירדן, חניון עין זיוון, חניוני חוף הכרמל, הרי נפתלי, הגלבוע ואגמון החולה. באזור המרכז הורגש עומס בפארק רמות מנשה ונחל הזורע וכן חניון סריגים, יער חרובית, פארק בריטניה, ויער בן שמן.

חשד: גבר מחולון תקף קשיש בן 79 כיוון שהעיר לבנו

קשיש בן 79 מחולון טוען כי הותקף אתמול (שישי) בידי גבר בשנות ה-50 לחייו. האיש אמנם מכחיש שהיכה את הקשיש, אולם מודה כי היו חילופי דחיפות בין השניים בעקבות ויכוח. החשוד בתקיפה נחקר ושוחרר לביתו בתנאים מגבילים.

לפי עדותו של הקשיש, אתמול בשעות אחר הצהריים הבחין בנערים שהשחיתו ספסל בפארק הפילבוקס בחולון, והעיר להם. אחד מהנערים קרא לאביו, ולדברי הקשיש הוא הגיע למקום, תקף אותו ואף חנק אותו. המשטרה שהוזעקה למקום לקחה את האב לחקירה, בעוד שהקשיש, שלא חש בטוב, פונה לבית החולים וולפסון ושוחרר בתום זמן קצר.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה

יום האדמה: שני חיילים וילד נפצעו קל מיידוי אבנים

שני חיילי צה"ל נפצעו קל במהלך הפרות סדר שהתפתחו באזור קלקיליה היום (שבת), בהפגנה לרגל "יום האדמה". צוות רפואי שהוקפץ למקום הגיש לשניים טיפול רפואי, והם פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא להמשך טיפול רפואי. בן 5 נפצע מאבן שיידו פלסטינים על הרכב בו נסע בכניסה להתנחלות אפרת. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

מיד לאחר הפגיעה בילד התפתחו במקום עימותים של כ-20 פלסטינים עם חיילי צה"ל שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפרות סדר נרשמו גם באזור קלנדיה, שם הפגינו כמאה פלסטינים נגד כוחות צה"ל שנאלצו להשתמש באמצעים לפינוי הפגנות. עד כה לא דווח על נפגעים. כמו כן אדם אחד נעצר היום בתהלוכה שערכו כמה עשרות תושבי מזרח ירושלים לרגל יום האדמה, לאחר שהמשטרה הורתה למפגינים להתפזר. לא היו נפגעים בתקרית.

נמצאה גופת אחד האחים שטבעו באשקלון; החיפושים נמשכים

גופתו של סולימאן סראעיה בן ה-19, אחד משלושת האחים שטבעו במי הים של חוף דלילה באשקלון, נמצאה הבוקר (שבת) בתום חיפושים מאומצים מצד כוחות משטרה, מתנדבים ובני משפחה של האחים, תושבי הכפר כסייפה שליד באר שבע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גופת בן ה-19 נמצאה סמוך למרינה באשקלון. סולימן סראעיה/מערכת וואלה, צילום מסך

החיפושים אחר שני אחיו של סולימאן, נאהר בן ה-26 ועאטף בן ה-16, נמשכו גם היום. הגופה נמצאה סמוך לשובר הגלים הצפוני, הצמוד למרינה של אשקלון. החיפושים באזור זה הורחבו בשל כך מתוך ההערכה כי שני אחיו של סולימאן נמצאים בקרבת מקום.

צפון קוריאה הכריזה "מצב מלחמה" על הדרום

צפון קוריאה הודיעה הלילה (שבת) כי היא נכנסת ל"מצב מלחמה" עם דרום קוריאה, זאת כחלק מההסלמה הרטורית בשבועות האחרונים מצדה של פיונגיאנג כנגד סיאול ווושינגטון בתגובה לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על צפון קוריאה עקב ניסויי הגרעין שערכה. "מרגע זה והלאה, יחסי הצפון והדרום נכנסים למצב של מלחמה, כל עניין שיעלה בין הצדדים יטופל בהתאם לכך", כך הצהיר הלילה בכיר צפון קוריאני. יש להזכיר, כי קוריאה הצפונית והדרומית נמצאות מבחינה טכנית במצב של מלחמה מאז תמה המלחמה ביניהן בשנת 1953 בהסכם שביתת נשק ולא בהסכם שלום.

ממשלת דרום קוריאה מסרה כי אין חדש בהכרזתה של שכנתה מצפון. "הצהרת צפון קוריאה אינה איום חדש, אבל היא ממשיכה את האיומים הפרובוקטיביים שלה", נכתב בהצהרה מטעם הממשלה הדרום קוריאנית. הכרזתה של צפון קוריאה התקבלה באופן ספקני בפנטגון. "בשלב זה, אין לנו סימנים לכך שמדובר ביותר מרטוריקה מחרחרת מלחמה", אמר בכיר במשרד ההגנה בוושינגטון.

טורקיה: "משלחת מישראל תמריא בשבוע הבא לדון בפיצויים"

סגן ראש ממשלת טורקיה, בולנט ארינק, אמר אתמול כי משלחת מישראל תגיע לארצו בשבוע הבא על מנת לדון בפיצויים למשפחות ההרוגים בהשתלטות על ה"מאווי מרמרה" במשט לעזה ב-2010 – כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה". "משלחת מישראל תנחת בטורקיה בשבוע הבא, ואנו נעבוד עמה ונעסוק בפיצויים", אמר ארינק. סגן ראש הממשלה הטורקי הוסיף כי "אין לדון בשלב זה במספרים. אנשים לא צריכים לפתח ציפיות מיוחדות באשר לסכום הפיצויים".

שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, בראיון באולפן רשת TRT, 24 ביוני 2012. רויטרס
שר החוץ הטורקי דאווטאולו/רויטרס

מוקדם יותר אתמול התייחס שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, לפיוס בין המדינות. דאווטאולו הדגיש כי ההתנצלות הישראלית על מותם של הפעילים הטורקים היא תוצאה של מדיניות חוץ עקבית, וכי לא נעשתה בגלל המצב הביטחוני באזור. "היינו צריכים לוודא שישראל חשה בלחץ", אמר דאווטאולו לרשת "סקיי טורק", "ההתנצלות אינה קשורה למדיניות הטורקית בנושא סוריה ואיראן".

החשוד ברצח שחזר: "הכדורגלן חנק, ויחד נפטרנו מהגופה"

התפתחות בפרשת רציחתה של זהבה צ'וקול בנתניה: אריציה אקאלסונגו, אחד החשודים במעורבות ברצח הצעירה, שחזר אתמול את המעשה. לדברי המשטרה, אקאלסונגו טען בשחזור כי לא נכח במלון בשעה ששחקן הכדורגל הזר, החשוד גם הוא במעשה, חנק את צ'וקול. הוא סיפר כי כאשר הגיע למקום, סייע לחברו להיפטר מגופתה של צ'וקול. בית המשפט המחוזי בלוד קיבל אתמול את הערעור שהגישה המשטרה על ההחלטה לשחרר למעצר בית את שחקן הכדורגל הזר החשוד במעורבות ברצח צ'וקול. בכך, מנע בית המשפט את השתתפותו של השחקן במשחקה של קבוצתו היום.

שני החשודים שינו את הגרסה הראשונית שמסרו בחקירתם והאשימו אחד את השני באחריות לרצח. כעת מתכוונת המשטרה לעמת אותם כדי להחליט איזו מהגרסאות אמינה יותר. בדיקות דנ"א שנלקחו מהחשודים יסייעו לקבוע אם היה שימוש בסמים ובאלכוהול בשעות שלפני הרצח. כמו כן, המשטרה אספה את הסרטים ממצלמות האבטחה המקיפות את המלון במטרה לאסוף כמה שיותר פרטים ונתונים על האירוע.

מהחקירה עולה כי אקאלסונגו, עובד המלון, ניהל קשר רומנטי עם הנרצחת למרות התנגדות משפחתה. על פי עדויות של שכנים של משפחת צ'וקול, בבוקר של הרצח נשמעו צעקות סמוך לביתה, והנרצחת עזבה את בית אמה במכונית שאספה אותה כשהיא נסערת. בנתיחת הגופה התגלו סימני חניקה, ובמשטרה בודקים כעת אם החשודים ניסו לביים את התאבדותה.

טורקיה: "החרמנו אלפי כלי נשק שהיו בדרכם לסוריה"

הסלמה נוספת ביחסים: הרשויות בטורקיה הודיעו כי החרימו אלפי כלי נשק שנמצאו במחסן סמוך לגבול עם סוריה. סוכנות הידיעות הטורקית "דוגן" דיווחה אתמול כי אמצעי הלחימה היו מיועדים להגיע למדינה השכנה, שבה נמשכת מלחמת האזרחים כבר למעלה משנתיים. אמצעי הלחימה, בהם למעלה מ-5,000 רובים, אקדחים, תחמושת ו-10,000 מחסניות, התגלו במהלך פשיטה שערכו כוחות הביטחון הטורקיים בעיירה אקקלה שבגבול בין שתי המדינות.

אלפי כלי נשק שהיו מיועדים להגיע לסוריה הוחרמו. צילום מסך
חלק מצומצם מכלי הנשק שהוחרמו/צילום מסך

לא ברור מתי בדיוק הוחרמו כלי הנשק, שהוצגו אתמול לכלי התקשורת. סוכנות הידיעות הטורקית דיווחה כי כלי הנשק היו אמורים להישלח לסוריה, וכי בעל המחסן, בן 35, נעצר. הסוכנות ציטטה מקורות במשטרת טורקיה שטענו כי שוויים הכולל של אמצעי הלחימה שהוחרמו הינו כ-1.7 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully