וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנקה רחובות ניסה לעצור פורץ בעזרת מטאטא – ונרצח

פיוטר מיקייביץ', פולני שהתגורר בלונדון, הבחין בפושע הסדרתי מנסה להימלט מבית ששדד. הוא הלם בו במטאטא, אך הפורץ שלף סכין – ודקר אותו למוות. "איש אמיץ ששילם בחייו"

פיוטר מיקייביץ', מנקה רחובות בן 40 מלונדון, גילה אומץ לב ואזרחות למופת כאשר ניסה לעצור את רוג'ר בקינגהם, בשעה שהאחרון נמלט מבית שאותו שדד. למרבה הצער, מיקייביץ' שילם על כך בחייו. לפי הדיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, אתמול (רביעי) נגזרו על בקינגהם בן ה-31, 27 שנות מאסר בגין רצח. השופט בריאן בארקר כינה את התנהגותו של בקינגהם, פושע סדרתי עם 25 הרשעות קודמות על 51 עבירות שונות, "פחדנות אנוכית".

אילוסטרציה. ShutterStock
"אדם מאמין שחי על פי עקרונותיו"/ShutterStock

האירוע התרחש בחודש אוגוסט האחרון, אז הבחין מיקייביץ', עובר זר בעל אזרחות פולנית, בפורץ שנכנס לבית ברחוב שאותו טאטא, ומנסה להימלט כשבידו מחשב נייד וכ-30 לירות שטרלינג שאותם שדד. מיקייביץ' גילה תושייה והחל להכות את בקינגהם בעזרת החפץ היחיד שהיה ברשותו – המטאטא שלו. בתגובה, שב בקינגהם לבית הפרוץ, נטל סכין מטבח והחל לדקור את מנקה הרחובות. מיד לאחר מכן נמלט הדוקר, ועוברי אורח מיהרו לנסות להציל את מיקייביץ' הפצוע, שמת תוך זמן קצר.

בקינגהם טען במשפטו כי מדובר ב"תאונה נוראית", אך חבר המושבעים נזקק לארבע שעות בלבד כדי להרשיעו. הממצא המרכזי – הסכין שבעזרתה הרג את מיקייביץ' – נמצאה במכונית שאותה גנב בקינגהם כמה ימים קודם לכן מתחנת דלק. מאוחר יותר הוא נעצר בבית חברתו, בשעה שתכנן להימלט לקפריסין.

השופט בארקר ציין במהלך המשפט כי מיקייביץ' "היה איש אמיץ שפעל מעבר לחובתו. הוא התעלם מביטחונו האישי ושילם על כך בחייו". הוא הוסיף כי "זה בזבוז נוראי ומיותר של חייו של אדם שסיפק שירות לקהילה המקומית ועשה דבר שכולנו היינו רוצים לעשותו".

אחותו של מיקייביץ' סיפרה כי מנקה הרחובות האמיץ התגורר בלונדון תשע שנים, וראה בה את ביתו. "הוא היה איש נהדר, מלא חמלה לאחרים", אמרה. "הוא לא סבל שקרים וגניבות. הוא היה אדם מאמין וחי על פי עקרונותיו. הוא ייצג את דמות האדם ההגון שמוכן להיאבק עבור הצדק". היא אף הסבירה כי "הוא לא היה רק מנקה רחובות, אלא גם חלק מהקהילה שדאגה לו. הוא היה גאה בעבודתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully