וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: יש לצרף מיידית חרדים וערבים לשוק העבודה

שר האוצר קיים פגישות מרתוניות לאורך כל היום עם בכירי האוצר ועם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. "בתום הדיונים אציג את ההכרעות הנדרשות כדי להחזיר את השוק לדרך הנכונה"

שר האוצר, יאיר לפיד, קיים היום (שני) סדרת דיונים מרתוניים נוספים עם ראשי האוצר שנמשכו עד לשעות הצהריים המאוחרות כדי לאמוד את מצבו של השוק ועל מנת להתחיל בגיבוש התקציב. "אני מודאג מהנתונים שהאוצר הציג בפניי", אמיר לפיד וציין כי בנוסף לתמונת גירעון הקשה העולה מנתוני התקציב, הוא מודאג משיעורי ההשתתפות הנמוכים של החרדים והערבים בשוק העבודה.

נתונים אלה מקשים מאוד על הכלכלה הישראלית ויש לטפל באופן מיידי בצירוף אוכלוסיות אלה לשוק העבודה". לפיד הוסיף: "עדיין לא התקבלו החלטות מפורטות לגבי הצעדים הכלכליים הנדרשים. לאחר שאסיים את הדיונים עם ראשי האוצר ועם ראש הממשלה אפנה לציבור הישראלי ואציג בפניו את מצב המשק לאשורו ואת ההכרעות הנדרשות על מנת להחזירו לדרך הנכונה".

לפני כניסת החג נפגש לפיד גם עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לפגישת עבודה נוספת ודן עמו בצעדים שהוא מבקש לנקוט על מנת "לטפל בבעיות הכלכליות שבפניהם ניצב המשק הישראלי". לאחר מכן הוא שוחח בטלפון עם עמיתו האמריקאי ג'ק לו, ודן עמו באתגרים הכלכליים הגלובליים. לפיד החליט להמשיך את הדיונים הכלכליים המרתוניים עם ראשי האוצר במהלך חול המועד פסח.

יצוין כי מוקדם יותר הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאפשר את העברת כספי המסים שגובה ישראל עבור הרשות הפלסטינית. בעקבות ההחלטה, כך נודע, ינחה לפיד את אנשי משרדו לחדש את העברת הכספים.

"יש אובר-דראפט מפלצתי"

גם אתמול התייחס לפיד למצב העגום שבו שרויה קופת המדינה. "התמונה הנפרשת אט-אט בפני היא גרועה הרבה יותר ממה ששיערתי", כתב לפיד במייל לפעילי "יש עתיד". "עזבו אתכם ממילים כמו 'גירעון' או 'משבר פיסקלי', אני אסביר את זה הרבה יותר פשוט: גיליתי שבחשבון שלנו יש אובר-דראפט מפלצתי, מבשר רע, הולך וגדל".

"איך זה קרה?" ממשיך לפיד, "כמו כל אובר-דראפט: בזבזו המון כסף שלא היה, לא הגיע כסף שחשבו שיגיע, לקחו התחייבויות שאסור היה לקחת. התברר - שוב - שאזרחי ישראל תמיד יודעים על מה הם מדברים. כבר כמה שנים שמנסים למכור להם שמצבם טוב, והם כל הזמן אומרים שזה לא נכון ולא יכול להיות. רע להם, רע לכל מי שהם מכירים, הם מרוויחים בסדר אבל לא גומרים את החודש, אין להם שום סיכוי לקנות דירה. הגיע הזמן להתמודד עם האובר-דראפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully