וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד סרקוזי ב"פרשת המעטפות" של צרפת

רגע אחרי שרמז כי הוא שב לחיים הפוליטיים הוגש אישום נגד נשיא צרפת לשעבר בחשד ל"ניצול חולשתה" של האישה העשירה במדינה למימון קמפיין בחירות. סרקוזי מוסיף להכחיש

נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, שרק לאחרונה רמז על רצונו לשוב לפוליטיקה, מסתבך: התביעה במדינה הגישה נגדו כתב אישום בחשד ל"ניצול חולשתה" של האישה העשירה בצרפת, יורשת אימפריית התמרוקים ליליאן בטנקור, שעל פי החשדות מימנה את קמפיין הבחירות שלו בשנת 2007. ההחלטה התגבשה לאחר שסרקוזי זומן במפתיע לעימות פנים אל פנים על אחד מחברי הצוות של בטנקור על קבלת מעטפות מלאות מזומנים מהיורשת בניגוד לחוק הבחירות.

ניקולא סרקוזי, לשעבר נשיא צרפת, במשחק כדורגל בליון. דצמבר 2012. רויטרס
"ילחם באישומים". סרקוזי בדצמבר האחרון/רויטרס

הפרשה נחשפה בשנת 2010, אז דיווחה התקשורת המקומית כי סרקוזי קיבל תרומות אישיות במזומן מבטנקור ומבעלה המנוח. מנהלת החשבונות של בנטקור אמרה לאתר אינטרנט שהיא נתנה לשר העבודה אריק וורת' מעטפה בה 150 אלף אירו עבור מערכת הבחירות של סרקוזי. על פי הטענות, סרקוזי ניצל את בטנקור למרות שידע, לכאורה, שדעתה אינה צלולה וכי היא סובלת מאלצהיימר. עורך דינו של סרקוזי אמר כי מרשו "ילחם נגד האישומים". סרקוזי בן ה-58 טען מאז ראשית הפרשה כי ביקר את בטנקור, היום בת 90, במעונה פעם אחת בלבד במהלך קמפיין הבחירות, בניגוד לעדותם של מספר חברי צוות המשרתים את המולטי-מיליונרית. בתה של בטנקור, שביקשה להשתלט על חברת לוריאל, הכריזה על אמה כ"לוקה באלצהיימר משתולל", ועובדה זו עשויה דווקא לפטור את אמה מעדות.

בעבר נדמה היה כי סרקוזי הצליח להתחמק מאישום בפרשה. בנובמבר 2012 החליט בית המשפט בבורדו שלא להגיש כתב אישום מידיי נגדו אך הורה להמשיך בחקירתו. ביולי של אותה השנה חוקרים מהיחידה לחקירת פשיעה כלכלית במשטרת צרפת פשטו על ביתו של סרקוזי, משרדו המשפטי ועל משרד נוסף שבו הוא משמש שותף. לא ברור מה חיפשו החוקרים במסגרת הפשיטה, אך ככל הנראה הם תרו אחר יומניו האישיים של סרקוזי מאותה התקופה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully