וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים סוגרים על סרקוזי: פשטו על ביתו ומשרדיו

בזמן שנשיא צרפת לשעבר נופש בחו"ל, שופט ושוטרים פשטו על ביתו ושני משרדיו בפריז. סרקוזי חשוד שנטל כסף מהאישה העשירה בצרפת. עו"ד תובע אותו על שיבוש חקירה בפיגוע קטלני

חוקרים מהיחידה לחקירה פשיעה כלכלית במשטרת צרפת פשטו היום (שלישי) על ביתו של ניקולא סרקוזי, על משרדו המשפטי ועל משרד נוסף שבו הוא משמש שותף. בתביעה בפריז חוקרים אם סרקוזי קיבל ב-2007 מימון לא חוקי מליליאן בטנקור, שירשה את אימפריית הקוסמטיקה לוריאל. הכסף שימש לכאורה לממן את קמפיין הבחירות שלו. במסגרת החקירה, כמה מעוזריה של בטנקור - הנחשבת לאישה העשירה בצרפת – העידו נגדה.

כלי תקשורת בצרפת דיווחו כי בפשיטה בפריז על ביתם המשותף של סרקוזי ורעייתו, קרלה ברוני, השתתף שופט-חוקר בכיר. שוטרים באו גם למשרד שפתח לאחרונה סרקוזי ברובע השמיני של העיר, ובלשכה נוספת שהוא שוכר עם שותפיו לשעבר. עורך דינו של הנשיא לשעבר אמר בתגובה כי בני הזוג סרקוזי שוהים בחופשה בקוויבק, אך סירב למסור פרטים נוספים. לא ברור מה חיפשו החוקרים במסגרת הפשיטה, אך ככל הנראה הם תרו אחר יומניו האישיים של סרקוזי מאותה תקופה. לא ידוע אם הם החרימו ראיות כלשהן.

אזרח על הכוונת: סרקוזי צפוי להיחקר במשטרה

עיתונאים מחוץ למשרדיו של ניקולא סרקוזי בפריז. צרפת, 3 ביולי 2012. רויטרס
ביקש להיות אזרח ככל האזרחים. מחוץ למשרדו של סרקוזי, הבוקר/רויטרס

חסינותו המשפטית של סרקוזי, שניתנה לו במסגרת כהונתו כנשיא, הוסרה לפני שבועיים אחרי סיום תפקידו. הפרשה שקשרה אותו לבטנקור, בת 90, מסעירה את צרפת זה שנתיים, ונחקרת בבית המשפט בבורדו. בטנקור הוגדרה לפני שלוש שנים על ידי מגזין פורבס כאישה ה-15 בעושרה בעולם, אך לאחר מכן חשף משרתה האישי – שהעיד נגדה - כי היא העלימה מס בעשרות מיליוני אירו דרך בנקים שוויצרים, ושמרה כסף מזומן במעטפות בביתה בפריז. חלק מהכסף, לכאורה, הועבר לסרקוזי ולבכירי מפלגתו. בתה, שביקשה להשתלט על חברת לוריאל, הכריזה על אמה כ"לוקה באלצהיימר משתולל", ועובדה זו עשויה דווקא לפטור את בטנקור מעדות, אם הפרשה תגיע לעדות.

ליליאן בטנקור, בעלת השליטה בענקית הקוסמטיקה לוריאל. Francois Durand, GettyImages
האישה עם ארנק הזהב? בטנקור/GettyImages, Francois Durand

סרקוזי, שהיה שקוע עד צוואר בפרסומים מביכים, עומד כעת בפני חקירה פלילית של חשדות שנחשפו בעיתונות הצרפתית. יומיים אחרי שהוסרה חסינותו, הגיש נגדו עורך-דין פרטי תלונה בדרישה לגבות ממנו עדות בחקירה המכונה "פרשת קראצ'י", או "קראצ'יגייט". עיקר התלונה מתמקד בשיבוש חקירה ובהתערבות בתיקים של לקוחותיו של הפרקליט, אוליביה מוריס.

התביעה הראשונה כבר הוגשה: "שיבוש חקירה בפיגוע קטלני"

לפי החשד, סרקוזי, שכיהן ב-1995 כשר האוצר, נטל כספים ממכירת צוללות לפקיסטן, והשתמש בהם למימון קמפיין הבחירות לנשיאות של ראש הממשלה דאז, אדוארד בלדור. שבע שנים לאחר מכן, היחסים מול פקיסטן הוקפאו בהוראת הנשיא ז'אק שיראק, וכספים שהובטחו למתווכים מטעמה בעסקאות נשק לא הועברו לה. בצרפת חושדים כי בשל כך, המודיעין הפקיסטני ביצע בעיר קראצ'י פיגוע נקמה ב-11 מהנדסים צרפתים.

התלונה שהוגשה נוגעת לשיבוש חקירה שעשה סרקוזי, כביכול, ולהתערבות לא חוקית שלו ושל שניים מעוזריו ברישומיהם של תיקי הקורבנות בחקירת הפיגוע. בשעתו, נחשב הפיגוע למעשה ידיו של מחבל מאל-קאעדה. בשנה שעברה, הכחיש סרקוזי את מעורבותו במקרה. בסוף השבוע הוסרה, בהתאם לחוק, חסינותו הנשיאותית של סרקוזי, והוא צפוי להעיד ואף להיחקר בפרשות פליליות בהן היה מעורב, בהן הוא חשוד בנטילת שוחד בחירות ומתן הוראות לצותת לעיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully