וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: האם סרקוזי מסתבך בפרשת מעטפות משלו?

נשיא צרפת עלול להסתבך בפרשת מעטפות לאחר שמקורבת לאישה העשירה במדינה טוענת שנתנה לגזבר מפלגתו מעטפת מזומנים בבחירות ב-2007. לשכת סרקוזי מכחישה את הטענות

לשכת נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הכחישה היום (שלישי) דיווחים בתקשורת המקומית על כך שקיבל תרומות במזומן באופן אישי מהאישה העשירה ביותר בצרפת ומבעלה המנוח. זאת לאחר שמנהלת החשבונות של ליליאן בנטקור, מבעלי ענקית הקוסמטיקה לוריאל, אמרה לאתר אינטרנט שהיא נתנה לשר העבודה אריק וורת' מעטפה עם 150,000 אירו עבור מערכת הבחירות של סרקוזי. גורם בלשכת הנשיא אמר כי הדיווח הזה "שגוי לחלוטין".

הדיווח מגיע בעיצומן של שערוריות שחיתות שנקשרו לממשלתו של סרקוזי. כמו כן, הנשיא מתמודד עם ירידה בתמיכה, ויישום רפורמות כלכליות, בעוד הוא מתכונן לבחירות ב-2012. שלשום התפטרו שני שרים זוטרים על רקע ביקורת ציבורית בעקבות הוצאת כספי משלם המסים על מטוסים פרטיים וסיגרים. זאת בזמן שהציבור מתמודד עם קיצוצים בהוצאה הממשלתית.

בנוסף, שמו של וורת' עלה בשיחות שהוקלטו בחשאי בהן נשמעת בנטקור כשהיא מתכננת להתחמק מתשלום מסים על הונה. מאוחר יותר התגלה כי רעייתו עבדה בחברה שניהלה את הונה של בנטקור, אך התפטרה בחודש שעבר. השר עצמו הכחיש כי פעל שלא כשורה, ודחה טענות על ניגוד אינטרסים בין תפקידו כגזבר מפלגת השלטון וכשר התקציב, אותו מילא עד חודש מרץ. היום הכחיש דוברו של השר את הטענה שהוא קיבל תרומות במזומן במהלך מערכת הבחירות, ואמר לסוכנות הידיעות "רויטרס": כל זה שגוי".

אתר האינטרנט Mediapart, שבחודש שעבר דיווח על הקלטות חשאיות בין בטנקור ומנהל הכספים שלה, ציטט אתמול את מנהלת החשבונות של המיליארדרית כאומרת שהיא ובעלה נתנו באופן תדיר מעטפות מלאות במזומן לפוליטיקאים שמרניים. "היא ציינה שני שמות, אריק וורת', שר העבודה הנוכחי, שהיה במשך שנים הגזבר של מפלגתו של סרקוזי, והיא תיארה כיצד במרץ 2007 היא נתנה לו מזומן – כל כך הרבה שהיא היתה צריכה להביא חלק משוויץ – בסך הכל 150,000 אירו, ושהיא נתנה לו זאת עבור ניקולא סרקוזי", אמר עורך האתר אדווי פלנל בראיון לרדיו בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully